رویینو
سهیلا
14 آذر 1404

پاسخ هوش‌مصنوعی

پاسخ دکترها

چشم راستم بعد ۴ هفته از بلفارو کوچیک و قرمز شده چیکار کنم؟

سلام وقت به خیر من ۴ هفته عمل بلفارو کردم چشم راستم کوچک شده والتهاب داره وقرمز شده ودرد میکنه چکارکنم زودتر خوب بشه ایا دارویی هست استفاده کنم با تشکر

پاسخ‌ها2
پاسخ اولیه و اطلاعات کلیتولید شده توسط هوش مصنوعی رویینو

آنچه از سؤال شما متوجه شدم این است که موضوع دربارهٔ التهاب، قرمزی و درد چشم بعد از عمل بلفاروپلاستی در هفته چهارم است.

آیا علائمی که دارید طبیعی است؟

در هفته چهارم بعد از بلفاروپلاستی، کمی تفاوت اندازه بین دو چشم، ورم خفیف تا متوسط، احساس کشیدگی و حتی اندکی قرمزی هنوز می‌تواند طبیعی باشد.
اما قرمزی همراه با درد و التهاب بیشتر از حد معمول نیاز به توجه دارد، چون ممکن است نشان‌دهنده‌ی تحریک شدید، خشکی چشم یا در موارد کم‌تر، شروع یک عفونت خفیف باشد.

مواردی که هنوز طبیعی محسوب می‌شوند:

  • کمی کوچکتر دیده شدن چشم operated شده

  • ورم باقی‌مانده‌ی پلک

  • احساس خشکی یا سوزش

  • حساسیت به نور

مواردی که باید بیشتر مراقبشان بود:

  • درد رو به افزایش

  • قرمزی زیاد سفیدی چشم

  • ترشح زرد یا چرکی

  • تاری دید یا کاهش بینایی

  • تب یا حال عمومی بد

اگر هرکدام از موارد شدید باشند باید سریع‌تر با جراحتان تماس بگیرید.


چه کارهایی الآن می‌تواند کمک کند؟

اقدامات خانگی و بی‌خطر

برای کاهش سریع‌تر التهاب و احساس ناراحتی:

  • کمپرس سرد ملایم روزی ۲–۳ بار (نه خیلی سرد و نه با فشار).

  • استفاده از اشک مصنوعی بدون نگه‌دارنده، روزی ۳–۴ بار برای کاهش خشکی و سوزش.

  • اجتناب از مالیدن چشم چون می‌تواند التهاب را بیشتر کند.

  • خواب کافی و قرار ندادن صورت روی بالش.

  • کاهش نگاه طولانی‌مدت به صفحه موبایل که خشکی و التهاب را بدتر می‌کند.

داروهایی که معمولاً تجویز می‌شوند

بدون معاینه نمی‌توانم دارو تجویز کنم، اما پزشکان معمولاً یکی از موارد زیر را بعد از ۳–۴ هفته، در صورت التهاب یا تحریک چشم پیشنهاد می‌کنند:

  • قطره اشک مصنوعی

  • پماد چشمی ملایم ضدالتهاب مثل اریترومایسین (فقط با تجویز پزشک)

  • قطره ضدالتهاب یا آنتی‌بیوتیک درصورت وجود علائم عفونت

اگر درد و قرمزی شما نسبت به روزهای قبل بدتر شده یا ترشح دارید، حتماً باید پزشک داروی مناسب تجویز کند، چون مصرف خودسرانه قطره‌های کورتونی خطرناک است.


چه زمانی حتماً باید مراجعه کنید؟

اگر یکی از این موارد را دارید:

  • درد قابل‌توجه و مداوم

  • قرمزی زیاد و رو به افزایش

  • کاهش بینایی

  • ترشح چرکی

  • گرم و متورم شدن پوست پلک

این‌ها نیاز به ویزیت و بررسی سریع دارند.


جمع‌بندی

در هفته چهارم هنوز مقداری ناراحتی و ورم طبیعی است، اما قرمزی همراه با درد نشان می‌دهد که چشم نیاز به رسیدگی دارد؛ معمولاً با اشک مصنوعی، کمپرس سرد و گاهی یک پماد ملایم بهبود پیدا می‌کند. اگر علائم شدید یا رو به افزایش هستند، حتماً با جراح خود تماس بگیرید تا از عفونت یا التهاب جدی جلوگیری شود.

عده‌ی زیادی در هفته ۴–۶ چنین علائمی را تجربه می‌کنند و معمولاً با مراقبت صحیح کاملاً برطرف می‌شود.

این جواب توسط هوش مصنوعی و بر اساس تحلیل پاسخ‌های پزشکان رویینو به سوالات مشابه تولید شده است. مبنای نهایی، پاسخ مستقیم پزشکان به سوال شما است.

دریافت اعتبار اقساطی

بدون ضامن و پیش پرداخت تا ۲۰۰ میلیون

محمدعلی عباسی
دکتر محمدعلی عباسی
جراح عمومی
14 آذر 1404

در چهار هفته اول پس از بلفاروپلاستی، التهاب یک‌طرفه، قرمزی، احساس درد و حتی کوچک‌تر دیده شدن چشم معمولاً ناشی از ورم عمقی و سفتی بافت‌های همان سمت است و در بیشتر موارد به‌تدریج طی هفته‌های بعد برطرف می‌شود. در این مرحله می‌توانید از داروهای ضدالتهاب که پزشک برایتان تجویز کرده استفاده کنید، اما مصرف هر داروی جدید بدون معاینه توصیه نمی‌شود.

شما هم سوال دارید؟

از بهترین متخصص‌ها و پزشکان زیبایی مشاوره بگیرید.

تاپیک‌های مرتبط

تبادل نظر بلفاروپلاستی (جراحی پلک)
علیعلی

من مشکل افتادگی پیشانی دارم یعنی پوست پیشانیم شل شده و داره ذره ذره میاد پایین و افتادگی پلک دارم ، همچنین گودی و سیاهی زیر چشم ، چین و چروک بسیار عمیق پیشانی ، باید چیکار کنم ؟

6پاسخ
نسریننسرین

سلام الان نزدیک هفتاد و هشت روزه از عمل چهار پلک من میگذره ولی همچنان پلک پایین کشیدگی داره که رفتم دکتر قطره داد به ذره کمتر شد اون التهاب و کشیدگی منتها هنوز کشیدگی و داره و جای بخیه ها دارن سفید میشن و هنوز قرمزی داره و پلک پایین من یه مقدار بیشتر موقع ماساژ فشار دادم جای بخیه رو قشنگ حس کردم که

6پاسخ
مریمری

درود یکماه از عمل بلفارو ۴ پلکم میگذره پلک زدن چشم راستم ضعیفه و کامل پلک نمیخوره یعنی حرکتش محدود و با چشم چپ هماهنگ نیست و البته کامل بسته نمیشه ..ایا طبیعیه؟

3پاسخ
حدیثحدیث

سلام.من پف یا افتادگی پلک دارم خیلی دوستدارم بلفارو انجام بدم ولی میترسم رد بخیه بمونه چون پوست حساسی دارم .آیا رد بخیه باقی میمونه؟ و اینکه سنم ۳۰ سال هست همه میگن خیلی زود آیا واقعا زوده؟

4پاسخ
مرجانمرجان

سلام روزتون بخیر من حدود سه ماه بلفارو پلاستی کردم اما از خشکی چشم شاکی هستم چه باید کرد وتا چه مدت ادامه دارد ممنون

2پاسخ
زهرازهرا

هشت ماهه بلفارو کردم اندازه نوک سوزن یکی از چشمام باز میمونه چیکار باید بکنم

5پاسخ
راه‌حل‌های مرتبط با این تاپیک