رویینو
مائده
28 شهریور 1404

پاسخ هوش‌مصنوعی

پاسخ دکترها

پماد باکتروماد بعد لیزر ابرو ضرر داره یا خوبه؟

سلام ببخشید بعد از ریموو ابرو با لیزر میتونم پماد باکتروماد بزنم یا نه؟

پاسخ‌ها3
پاسخ اولیه و اطلاعات کلیتولید شده توسط هوش مصنوعی رویینو

آنچه از سؤال شما متوجه شدم این است که موضوع درباره‌ی مراقبت بعد از ریموو ابرو با لیزر و استفاده از پماد باکتروماد است.

مراقبت بعد از ریموو ابرو با لیزر

پس از لیزر ریموو ابرو، پوست ناحیه معمولاً حساس، ملتهب و مستعد عفونت می‌شود. بنابراین مراقبت درست در این مرحله برای جلوگیری از عوارضی مثل قرمزی طولانی‌مدت، زخم یا لک بسیار مهم است.

نقش پماد باکتروماد

  • پماد باکتروماد یک آنتی‌بیوتیک موضعی (موپیروسین) است.

  • کاربرد اصلی آن پیشگیری و درمان عفونت‌های پوستی سطحی است.

  • در نواحی لیزرشده، به‌خصوص اگر پوست دچار زخم‌های ریز و باز باشد، استفاده از آن می‌تواند به کاهش احتمال عفونت کمک کند.

نکات مهم در استفاده

  • این پماد باید در لایه‌ی خیلی نازک روی ناحیه استفاده شود تا منافذ را بیش از حد مسدود نکند.

  • معمولاً ۲ تا ۳ بار در روز تا زمان ترمیم اولیه کافی است.

  • مدت مصرف نباید طولانی باشد (اغلب کمتر از یک هفته).

  • اگر التهاب یا واکنش غیرطبیعی مثل سوزش شدید یا قرمزی گسترده ایجاد شد، باید مصرف قطع شود.

  • در کنار آن استفاده از کرم ترمیم‌کننده ملایم و ضدآفتاب مناسب هم توصیه می‌شود.

جمع‌بندی

بله، بعد از ریموو ابرو با لیزر می‌توانید پماد باکتروماد بزنید، اما فقط به مدت کوتاه و در حد پیشگیری از عفونت. بعد از ۳–۴ روز بهتر است مصرف قطع و به کرم‌های ترمیم‌کننده سبک‌تر تغییر داده شود. حتماً پوست را تمیز و خشک نگه دارید و از دست‌کاری کردن ناحیه پرهیز کنید.

این جواب توسط هوش مصنوعی و بر اساس تحلیل پاسخ‌های پزشکان رویینو به سوالات مشابه تولید شده است. مبنای نهایی، پاسخ مستقیم پزشکان به سوال شما است.

دریافت اعتبار اقساطی

بدون ضامن و پیش پرداخت تا ۲۰۰ میلیون

ندا جوادی
دکتر ندا جوادی
پوست، مو و زیبایی
28 شهریور 1404

سلام، بله بعد از ریموو تاتو با لیزر می‌توان از پمادهایی مانند تتراسایکلین، جنتامایسین یا موپیروسین (باکتروماد) استفاده کرد، چراکه این داروها تا حد زیادی به پیشگیری از عفونت‌های پوستی کمک می‌کنند.

فاطمه نورزاده
دکتر فاطمه نورزاده
پوست، مو و زیبایی
31 شهریور 1404

سلام، بعد از ریموو ابرو با لیزر معمولاً پوست دچار حساسیت، قرمزی یا التهاب خفیف می‌شود و نیاز به مراقبت ملایم دارد. استفاده از پمادهای ترمیم‌کننده یا مرطوب‌کننده‌ی ساده مثل وازلین یا پمادهای مخصوص ترمیم پوست (مثل سیکالفیت یا مدیلن ترمیمی) توصیه می‌شود. پماد باکتروماد (حاوی موپیروسین) یک آنتی‌بیوتیک موضعی است و معمولاً فقط در صورت وجود زخم باز یا علائم عفونت مثل ترشح چرکی، قرمزی شدید یا درد غیرعادی استفاده می‌شود، نه به‌صورت روتین بعد از لیزر. بنابراین اگر پوستتان فقط قرمز و کمی ملتهب است، نیازی به باکتروماد نیست، اما اگر نشانه‌ای از عفونت دیدید، بهتر است زیر نظر پزشک از آن استفاده کنید.

شما هم سوال دارید؟

از بهترین متخصص‌ها و پزشکان زیبایی مشاوره بگیرید.

تاپیک‌های مرتبط

تبادل نظر پاک کردن تتو (با لیزر و ریمور)
رویا کریمیرویا کریمی

سلام من یه ماه پیش با مواد ریموو ابرو انجام دادم کامل پاک نشده میتونم با لیزر کامل ریموو کنم وکجا اینکار رو انجام بدم

3پاسخ
بیکدلوبیکدلو

من ۹ماه پیش تاتو ابرومو پاک کردم هرازگاهی خارش در ناحیه ابرو دارم واینکه پوست ابروم یکم روشنتراز پوست صورتم شده چیکار کنم ؟

2پاسخ
سمیهسمیه

سلام. یک ساله از لیزر ابروهام گذشته ولی هنوز قرمزه و نور آفتاب و سرما قرمزترش میکنه. روزی یک بار ترمیم کننده لافارر میزنم، ضد آفتاب هم میزنم. بعضی وقتا هم روغن کرچک و وازلین استفاده میکنم. راه حل میخوام که زودتر پاک بشه.

2پاسخ
سمیهسمیه

سلام خسته نباشید من یکساله از لیزر ابروهام گذشته ولی هنوز قرمزه. فقط یه ذره کمرنگ شده. در برابر آفتاب و سرما قرمزتر میشه. ضد آفتاب هم استفاده میکنم. روزی یک بار هم ترمیم کننده میزنم. بعضی وقتا هم از وازلین و روغن کرچک هم واسه اینکه نرم تر بشه پوست ابروهام استفاده میکنم

2پاسخ
لیلیلیلی

سلام من۴بار با مواد ریمو ابرو انجام دادم.حالا ی ماه پیش رفتم با لیزر انجام دادم که تاج ابروم خیلی دودی شده..ایا برطرف میشه؟

2پاسخ
الینالین

من سه بار لیزر کردم ده روزپیش ریموو کردم چرا قرمزی ابروم شدیده خیلی نگرانم

1پاسخ
راه‌حل‌های مرتبط با این تاپیک