رویینو
مبینا
31 مرداد 1404

پاسخ هوش‌مصنوعی

پاسخ دکترها

پره بینیم ۲ ماه بعد عمل تورفتگی داره و نامتقارنه

چرا پره بینیم خط افتاد و حالت تورفتگی داره و کاملا با اون یکی پره بینیم تقارن نداره؟ آیا ممکنه بخاطر فشار ورم گونه باشه چون سمتی که حالت تورفتگی داره گونه‌ام ورم داره؟ آیا بعدها درست میشه؟ ۲ ماه عمل کردم.

پاسخ‌ها3
پاسخ اولیه و اطلاعات کلیتولید شده توسط هوش مصنوعی رویینو

آنچه از عکس و توضیحات شما متوجه شدم این است که موضوع مربوط به ایجاد یک خط یا فرورفتگی روی پره بینی بعد از عمل جراحی زیبایی بینی است.

علت‌های احتمالی ایجاد فرورفتگی پره بینی بعد از عمل

در دو ماه اول بعد از عمل، بینی هنوز در مرحله ترمیم و تغییر شکل ناشی از ورم و فیبروز است. فرورفتگی یا عدم تقارن پره‌ها می‌تواند به دلایل زیر باشد:

  • ورم نامتقارن گونه یا بینی: همان‌طور که خودتان اشاره کردید، ورم یک‌طرفه گونه می‌تواند روی پره بینی فشار بیاورد و ظاهر فرورفته ایجاد کند.

  • چسبندگی بافتی یا اسکار داخلی: گاهی بافت‌های زیر پوست به دلیل روند ترمیم دچار چسبندگی می‌شوند و حالت کشیدگی یا خط ایجاد می‌کنند.

  • ضعف یا کمبود غضروف در آن ناحیه: اگر غضروف پشتیبان پره ضعیف‌تر باشد، در برابر فشار ورم یا چسبندگی سریع‌تر دچار فرورفتگی می‌شود.

  • طبیعی بودن روند ترمیم: در بسیاری از بیماران طی ماه‌های اول عدم تقارن یا خطوط خفیف دیده می‌شود که با کاهش ورم و نرم‌تر شدن بافت به‌تدریج برطرف می‌شود.

آیا به مرور بهتر می‌شود؟

  • در ۲ ماهگی قضاوت قطعی درباره فرم نهایی بینی زود است، زیرا معمولاً تا یک سال زمان لازم است تا فرم بینی تثبیت شود.

  • در اکثر موارد، خطوط و فرورفتگی‌های خفیف که به دلیل ورم یا فشار بافتی ایجاد شده‌اند، به مرور کمتر یا برطرف می‌شوند.

  • اگر علت اصلی کمبود غضروف یا اسکار شدید باشد، ممکن است ماندگار بماند و در آینده نیاز به اصلاح کوچک با تزریق یا جراحی ترمیمی داشته باشد.

اقدامات پیشنهادی

  • صبور باشید و فعلاً در این مرحله دستکاری یا فشار روی بینی انجام ندهید.

  • از چسب زدن طبق دستور پزشک ادامه دهید، اما فشار اضافه روی پره ایجاد نکنید.

  • ماساژ خودسرانه ندهید، مگر اینکه پزشک‌تان تجویز کند.

  • تغذیه مناسب و پرهیز از ضربه یا خوابیدن روی بینی می‌تواند به بهبود متقارن‌تر کمک کند.

  • برای ارزیابی دقیق‌تر، در معاینه حضوری پزشک می‌تواند با لمس بافت مشخص کند که آیا این تورفتگی ناشی از ورم است یا ضعف ساختاری.

جمع‌بندی

در حال حاضر (۲ ماه بعد از عمل) این عدم تقارن و فرورفتگی می‌تواند موقت و ناشی از ورم یا چسبندگی بافتی باشد و در طول ماه‌های آینده بهبود یابد. توصیه می‌شود فعلاً نگران نباشید و اجازه دهید روند ترمیم کامل شود. اگر بعد از گذشت ۶ تا ۱۲ ماه همچنان فرورفتگی باقی ماند، آن زمان می‌توان درباره اصلاح با روش‌هایی مثل تزریق فیلر یا پیوند غضروف تصمیم گرفت.

این جواب توسط هوش مصنوعی و بر اساس تحلیل پاسخ‌های پزشکان رویینو به سوالات مشابه تولید شده است. مبنای نهایی، پاسخ مستقیم پزشکان به سوال شما است.

دریافت اعتبار اقساطی

بدون ضامن و پیش پرداخت تا ۲۰۰ میلیون

مهدی حاجی زاده
دکتر مهدی حاجی زاده
فوق تخصص جراحی پلاستیک
31 مرداد 1404

تورفتگی و عدم تقارن پره‌ی بینی در دو ماه اول بعد از عمل می‌تواند به علت ورم‌های نامتقارن، فشار ناشی از بافت‌های اطراف مثل گونه یا حتی تغییرات موقتی در بافت نرم ایجاد شود و در بسیاری از موارد با کاهش تدریجی تورم برطرف می‌شود. با این حال، اگر فرورفتگی عمیق باشد یا در ماه‌های بعد تغییری نکند، احتمالاً نیاز به بررسی دقیق‌تر جهت ارزیابی ساختار غضروفی و بافتی بینی وجود دارد. برای ارزیابی دقیق‌تر شدت این تغییر و تصمیم‌گیری درباره ادامه روند بهبود یا لزوم اقدامات اصلاحی، لازم است به مطب مراجعه کنید.

رضا خازنی
دکتر رضا خازنی
متخصص گوش، حلق و بینی
31 مرداد 1404

در دو ماه اول پس از جراحی بینی بروز نامتقارنی یا ایجاد خطوط فرورفته در پره‌ها کاملاً شایع است و معمولاً تحت تأثیر تورم بافت نرم یا فشار ناشی از ورم گونه همان سمت ایجاد می‌شود. در بیشتر موارد با گذشت زمان و کاهش تورم، ظاهر بینی متعادل‌تر شده و این فرورفتگی‌ها تا حد زیادی برطرف می‌شوند.

شما هم سوال دارید؟

از بهترین متخصص‌ها و پزشکان زیبایی مشاوره بگیرید.

تاپیک‌های مرتبط

تبادل نظر عمل زیبایی بینی
مریممریم

سلام خواهش میکنم به من کمک کنید روی پوست بینیم ۲تا بخیه آبی رنگ بزرگ بعد یکماه هست آیا دکترمیتونه بکشه یانه بایدمجدد جراحی بشه؟؟

7پاسخ
فاطمهفاطمه

سلام من ۲ هفتس بینیمو عمل کردم اما اصلا راضی نیستم هم نوک بینیمو بالا برده و هم قوس زیادی داده ب اصطلاح بینیم سرسره ای شده و هم پره هاش یکم بالا پایینه بنظرتون میتونم ترمیم کنم البته خودشون گفتن ورم داره توروخدا راستشو بگید درست میشه یا دکتر خراب کرده؟

3پاسخ
SahelSahel

سلام من یک ماه و ۱۰ روز هستش که بینیمو جراحی کردم و کلوملای بینیم افتاده هستش و با پزشکم هم مطرح میکنم میگن که ورمه میخواستم بدونم ورم هستش و به مرور زمان اوکی میشه یا همینجوری باقی میمونه یا حتی بعد لز خوابیدن ورم بقیه جاهای دیگه بینیم این افتادگی بیشتر به چشم میاد ؟ لطفا اساتید بزرگوار راهنمایی

5پاسخ
TaniTani

ميخوام بيني مو عمل كنم كه قوزش برطرف بشه و قوس ملايم هم داشته باشه چون بينيم خوبه ايراد جزئي كه داره ميخوام برطرف بشه بعد عمل تغيير ميكنه؟؟

7پاسخ
عمل بینیعمل بینی

سلام وقت بخیر بنده 10 روزه بینیمو عمل کردم و امروز آتل بینی رو برداشتم ولی متاسفانه از نتیجه عمل اصلا راضی نیستم بینی از بالا باریک شده و از پایین پهن شده و پره ها خیلی بازه. دکتر پره ها رو جمع نکرده فکر کنم ضخیم بوده. الان باید چکار کنم افسردگی گرفتم. پره های بینیم نسبت به قبل انگار خیلی بازتر نشو

3پاسخ
مهسامهسا

سلام. من ۱۵ روزه بینیمو جراحی کردم. میدونم خیلی زوده و هنوز بینیم خیلی ورم داره، اما حتی روزی که دکتر اتل رو از روی بینیم برداشت هم بینی من خط کانتور و خط گوشه بینی نداشت و یه جوری بود! بی فرم و حالت، مثل یه تیکه خمیر! راستش ری اکشن چند نفری که منو بعد جراحی دیدن (خودشون بینیشون رو قبلا عمل کردن) ه

5پاسخ
راه‌حل‌های مرتبط با این تاپیک
عمل زیبایی بینی
عمل زیبایی بینیعمل زیبایی بینی
عکس های عمل زیبایی بینی

2322 عکس قبل و بعد