رویینو
فرشته
19 اردیبهشت 1405

پاسخ هوش‌مصنوعی

پاسخ دکترها

عدم تقارن سوراخ های بینی 9 ماه بعد از عمل بینی

سلام وقت بخیر من حدود ۹ ماه پیش بینی عمل کردم ولی سوراخ ها خیلی باهم فرق می کنند ویک پره هم تپل تر از اون یکیه هست ۹ ماه کارم شده گریه وافسردگی گرفتم توروخدا راهنمایی کنید دارم دیوانه میشم اولش دکتر گفت از ورمه ولی ایندفعه که رفتم پیشش گفت دیگه درست نمیشه

پاسخ‌ها8
پاسخ اولیه و اطلاعات کلیتولید شده توسط هوش مصنوعی رویینو

آنچه از سؤال شما متوجه شدم این است که موضوع دربارهٔ نامتقارن بودن سوراخ‌های بینی و بزرگ‌تر بودن یکی از پره‌های بینی حدود ۹ ماه بعد از عمل جراحی بینی است و این موضوع باعث نگرانی و فشار روحی زیادی برای شما شده است.

آیا در ۹ ماهگی بعد از عمل هنوز امکان تغییر وجود دارد؟

بعد از جراحی بینی روند ترمیم بافت‌ها طولانی است و در برخی افراد حتی تا ۱۲ ماه و گاهی تا ۱۸ ماه طول می‌کشد. در این مدت ممکن است تغییرات جزئی در شکل پره‌ها و سوراخ‌های بینی رخ دهد، به‌خصوص اگر پوست بینی ضخیم باشد.

با این حال در ماه نهم معمولاً:

  • بخش زیادی از ورم اصلی فروکش کرده است.
  • شکل کلی بینی تقریباً مشخص شده است.
  • اما مقداری عدم تقارن خفیف هنوز می‌تواند به‌دلیل باقیمانده ورم یا تفاوت در ترمیم بافت‌ها باشد.

نکته مهم این است که تقارن کامل در سوراخ‌های بینی حتی در بینی‌های عمل‌نشده هم بسیار نادر است و معمولاً مقداری اختلاف طبیعی وجود دارد.

علت نامتقارن شدن سوراخ‌های بینی بعد از عمل

چند عامل می‌تواند باعث این وضعیت شود:

  • تورم نامتقارن بافت‌ها بعد از جراحی
  • تفاوت در قدرت و کشش عضلات اطراف بینی
  • ترمیم متفاوت پوست و بافت نرم در دو طرف
  • تفاوت در ضخامت پوست دو سمت بینی
  • تغییر جزئی در غضروف‌های پره بینی در زمان ترمیم

گاهی هم ممکن است در حین جراحی برای اصلاح یک مشکل، ناخواسته کمی عدم تقارن ایجاد شود که در بعضی موارد قابل اصلاح است.

آیا این مشکل قابل اصلاح است؟

اگر بعد از گذشت حدود یک سال از عمل همچنان اختلاف واضح باقی بماند، معمولاً چند راه وجود دارد:

  • اصلاح جزئی با عمل ترمیمی (Revision)

    در بسیاری از موارد با یک جراحی کوچک روی پره بینی می‌توان تقارن سوراخ‌ها را بهتر کرد.

  • اصلاح محدود پره بینی (Alar base correction)

    اگر یکی از پره‌ها بزرگ‌تر یا پایین‌تر باشد، با یک اصلاح کوچک قابل تنظیم است.

  • تزریق‌های محدود (در برخی موارد خاص)

    گاهی با تزریق مقدار کمی فیلر در سمت خاصی می‌توان تقارن را بهتر کرد، البته این روش برای همه مناسب نیست.

نکته مهم این است که جراحی ترمیمی بینی معمولاً قبل از ۱۲ ماه توصیه نمی‌شود چون باید صبر کرد تا بافت‌ها کاملاً پایدار شوند.

کارهایی که فعلاً می‌توانید انجام دهید

در این مرحله چند اقدام ساده می‌تواند کمک‌کننده باشد:

  • اگر هنوز ورم دارید، ماساژ بینی (در صورت تأیید جراح) می‌تواند مفید باشد.
  • خواب کافی و کاهش مصرف نمک به کاهش ورم کمک می‌کند.
  • عکس گرفتن در فواصل چندماهه برای بررسی تغییرات مفید است.
  • در صورت امکان یک نظر مشورتی از جراح پلاستیک یا جراح بینی دیگر هم بگیرید تا وضعیت دقیق بررسی شود.

درباره فشار روحی که تجربه می‌کنید

خیلی از افرادی که جراحی بینی انجام می‌دهند، در ماه‌های بعد از عمل به دلیل تمرکز زیاد روی جزئیات بینی دچار اضطراب یا ناراحتی می‌شوند. وقتی هر روز در آینه نگاه می‌کنیم، کوچک‌ترین تفاوت‌ها بزرگ‌تر از واقعیت به نظر می‌رسند. مهم است بدانید که این احساس در بین بیماران جراحی بینی شایع است و معمولاً با گذشت زمان و تثبیت نتیجه کمتر می‌شود.

جمع‌بندی

در ۹ ماهگی بعد از عمل، شکل بینی تا حد زیادی مشخص شده اما هنوز ممکن است تغییرات خفیفی رخ دهد. عدم تقارن سوراخ‌های بینی پس از جراحی نسبتاً شایع است و اگر بعد از حدود یک سال باقی بماند، در بسیاری از موارد با یک اصلاح ترمیمی کوچک قابل بهبود است. بنابراین هنوز برای قضاوت نهایی زود است و بهتر است تا کامل شدن دوره ترمیم صبر کنید، سپس در صورت نیاز درباره اصلاح جزئی تصمیم‌گیری شود.

این جواب توسط هوش مصنوعی و بر اساس تحلیل پاسخ‌های پزشکان رویینو به سوالات مشابه تولید شده است. مبنای نهایی، پاسخ مستقیم پزشکان به سوال شما است.

دریافت اعتبار اقساطی

بدون ضامن و پیش پرداخت تا ۲۰۰ میلیون

محمدعلی بیات شهبازی
دکتر محمدعلی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک
20 اردیبهشت 1405

با توجه به اینکه ۹ ماه از عمل گذشته است، معمولاً تغییر قابل‌توجهی به‌صورت خودبه‌خود رخ نخواهد داد. با این حال برای اظهار نظر دقیق‌تر لازم است عکس ارسال شود تا بر اساس آن بتوان نظر داد.

Zahra
Zahra
20 اردیبهشت 1405

سلام عزیزم

ترمیم کن بعد یکسال انشالله خوب بشه

منم سوراخ های بینیم تقارن ندارند واقعا درک میکنم چقدر سخته اینهمه هزینه کنی بعد اینجوری بشه🥲

فرشته
فرشته
20 اردیبهشت 1405
پاسخ به: Zahra

افسردگی گرفتم چرا باید واسه من اتفاق بیفته ترمیم هزینه بالاست

Zahra
Zahra
20 اردیبهشت 1405
پاسخ به: فرشته

دکتر خودت نگفت درستش میکنم؟

واسه همه هست این مشکلا😐

Sad :(
Sad :(
1 خرداد 1405

خدا لعنتشون کنه کاش وقتی نمیتونن گردن نگیرن بیشرفا واسه منم همینه کارم شده گریه و افسردگی شدیدگرفتم دقیقا هم سوراخا هم پره ها هم کلوملام سر جاش نیستن دارم دیونه میشم با بینی طبیعی خودم بیشتر کنار میاومد تا این دماغ عملی کج و کوله😭😭😭

Mahsa
Mahsa
4 خرداد 1405

سلام عزیزم درست شده عدم تقارن پره ها ی بینیتون؟

Zahra
Zahra
6 خرداد 1405

سلام بهتر شد بینیت؟

شما هم سوال دارید؟

از بهترین متخصص‌ها و پزشکان زیبایی مشاوره بگیرید.

تاپیک‌های مرتبط

تبادل نظر عمل زیبایی بینی
فاطمهفاطمه

سلام. من دو هفته پیش عمل رینوپلاستی انجام دادم. از روز عمل چشمام ورم داشت. روز سوم که ورم چشمام خوابید، بالای چشمام گود افتادن و تو رفته شدن. قبلا چشمام کشیده بود، اما الان گود شده و حالت مریض و خسته به خودش گرفته. به جراح چشم مراجعه کردم، تست گرفت و گفت فعلا آسیب حدقه رد میشه و باید تا ۶ ماه صبر ک

1پاسخ
مریممریم

سلام خواهش میکنم به من کمک کنید روی پوست بینیم ۲تا بخیه آبی رنگ بزرگ بعد یکماه هست آیا دکترمیتونه بکشه یانه بایدمجدد جراحی بشه؟؟

7پاسخ
فاطمهفاطمه

سلام من ۲ هفتس بینیمو عمل کردم اما اصلا راضی نیستم هم نوک بینیمو بالا برده و هم قوس زیادی داده ب اصطلاح بینیم سرسره ای شده و هم پره هاش یکم بالا پایینه بنظرتون میتونم ترمیم کنم البته خودشون گفتن ورم داره توروخدا راستشو بگید درست میشه یا دکتر خراب کرده؟

3پاسخ
SahelSahel

سلام من یک ماه و ۱۰ روز هستش که بینیمو جراحی کردم و کلوملای بینیم افتاده هستش و با پزشکم هم مطرح میکنم میگن که ورمه میخواستم بدونم ورم هستش و به مرور زمان اوکی میشه یا همینجوری باقی میمونه یا حتی بعد لز خوابیدن ورم بقیه جاهای دیگه بینیم این افتادگی بیشتر به چشم میاد ؟ لطفا اساتید بزرگوار راهنمایی

5پاسخ
TaniTani

ميخوام بيني مو عمل كنم كه قوزش برطرف بشه و قوس ملايم هم داشته باشه چون بينيم خوبه ايراد جزئي كه داره ميخوام برطرف بشه بعد عمل تغيير ميكنه؟؟

7پاسخ
عمل بینیعمل بینی

سلام وقت بخیر بنده 10 روزه بینیمو عمل کردم و امروز آتل بینی رو برداشتم ولی متاسفانه از نتیجه عمل اصلا راضی نیستم بینی از بالا باریک شده و از پایین پهن شده و پره ها خیلی بازه. دکتر پره ها رو جمع نکرده فکر کنم ضخیم بوده. الان باید چکار کنم افسردگی گرفتم. پره های بینیم نسبت به قبل انگار خیلی بازتر نشو

3پاسخ
راه‌حل‌های مرتبط با این تاپیک
عمل زیبایی بینی
عمل زیبایی بینیعمل زیبایی بینی
عکس های عمل زیبایی بینی

2322 عکس قبل و بعد