رویینو
روزین
2 اسفند 1404

پاسخ هوش‌مصنوعی

پاسخ دکترها

بوی دهانم خیلی بده چی بخورم که خوش بو بشه؟

بوی دهان من زیاد است چی کار کنم و و چی بخورم بوی دهنم خوش بو باش لطفا کمک کنید

پاسخ‌ها2
پاسخ اولیه و اطلاعات کلیتولید شده توسط هوش مصنوعی رویینو

آنچه از سؤال شما متوجه شدم این است که موضوع دربارهٔ بوی بد دهان و راهکارهای رفع آن است.

برای رفع بوی بد دهان، لازم است هم علل ایجاد آن شناسایی شوند و هم روش‌های عملی و روزانه برای کنترل و بهبود بکار گرفته شود.

علت‌های شایع بوی بد دهان

بوی دهان می‌تواند ناشی از موارد زیر باشد:

  • بهداشت دهان و دندان ناکافی (باقی ماندن غذا بین دندان‌ها، پلاک و جرم)

  • خشکی دهان (کاهش ترشح بزاق)

  • مصرف برخی غذاها مثل سیر، پیاز، غذاهای پرادویه

  • مشکلات معده یا دستگاه گوارش

  • عفونت‌های دهان یا لثه

روش‌های فوری برای کنترل بوی دهان

  • مسواک زدن بعد از هر وعده غذایی، مخصوصاً سطح زبان

  • استفاده از نخ دندان روزانه

  • شست‌وشوی دهان با دهان‌شویه ضدباکتری (بدون الکل)

  • نوشیدن آب کافی برای جلوگیری از خشکی دهان

  • جویدن آدامس بدون قند یا مکیدن آبنبات‌های ترش و طبیعی برای تحریک بزاق

تغذیه مناسب برای خوشبو کردن دهان

  • مصرف سبزیجات تازه مثل جعفری، نعنا، گشنیز و کرفس

  • میوه‌های آبدار مثل سیب و هویج که به پاکسازی دهان کمک می‌کنند

  • مصرف ماست طبیعی به دلیل اثر ضدباکتریایی در دهان و کاهش بوی بد

  • پرهیز از غذاهای سنگین و پرچرب که هضم طولانی دارند

نکات تکمیلی

  • هرچند روش‌های بالا بسیار مؤثرند، اما اگر بوی بد دهان ادامه داشت، ممکن است نیاز به بررسی پزشکی داشته باشد تا مشکلات لثه، عفونت‌های دهان، یا مشکلات معده تشخیص داده شود.

  • رعایت منظم بهداشت دهان، نوشیدن آب کافی و استفاده از سبزیجات و میوه‌های تازه اثر بلندمدت و پایدار روی خوشبو شدن دهان دارد.

جمع‌بندی

با مسواک و نخ دندان منظم، شست‌وشوی دهان، نوشیدن آب کافی و مصرف سبزیجات و میوه‌های تازه می‌توانید بوی بد دهان را کاهش دهید و دهان‌تان خوشبو شود. در صورت ادامه مشکل، بررسی‌های پزشکی برای سلامت دهان و دستگاه گوارش ضروری است.

این جواب توسط هوش مصنوعی و بر اساس تحلیل پاسخ‌های پزشکان رویینو به سوالات مشابه تولید شده است. مبنای نهایی، پاسخ مستقیم پزشکان به سوال شما است.

دریافت اعتبار اقساطی

بدون ضامن و پیش پرداخت تا ۲۰۰ میلیون

مهسا حیدری
دکتر مهسا حیدری
دندانپزشک
3 اسفند 1404

بوی دهان معمولاً از مشکلات دندانی مانند پوسیدگی یا تجمع پلاک ناشی می‌شود، اما گاهی اختلالات سینوس یا دستگاه گوارش هم نقش دارند. رعایت مسواک، نخ دندان و دهان‌شویه، نوشیدن آب کافی و مصرف میوه و سبزیجات تازه می‌تواند بهبود ایجاد کند. بررسی کامل دندان‌ها توصیه می‌شود.

شما هم سوال دارید؟

از بهترین متخصص‌ها و پزشکان زیبایی مشاوره بگیرید.

تاپیک‌های مرتبط

تبادل نظر سلامت عمومی
آرمینآرمین

سلام وقت بخیر من حدود ۱۹ سال پیش صورتم دچار سوختگی شدید شد و از اون موقع تا حالا عمل جراح انجام دادم ولی کم که نتیجه مطلوبی برام نداشت خواستم بدونم چه عملی پیشنهاد می‌کنیم برای صورتم برای رفع کامل این مشکل... و اینکه تعداد جلسات و هزینه‌شم اگه بفرمایید ممنون میشم

4پاسخ
اخیناخین

سلام.وقت بخیر.ایا امکان دارد بعد بخیه زدن پوست صاف نشود‌اگر صاف نشود آیا امکان دوباره ترمیم وجود دارد .یعنی سفتی و گره بخیه در پوست بماند.

2پاسخ
اخیناخین

سلام.پقت بخیر.تقریبا یک سال پیش یه بریدگی به عمق /7میل واسه صورت بوجود اومد کنار لب که دکتر زیبایی یه لایه خیلی ظریف با نخ نازک ویکریل زدند و به لایه بیرونی رو با نخ نایلون الان وقتی جایی هستم هیچ کس متوجه هیچ ردی از بخیه نمیشه پوست انگار جایگزین پوست شده بخاطر سطحی بودن ولی به ناهمواری های وجود دا

2پاسخ
اخیناخین

سلام.وقت بخیر.ببخشید اگر ناهمواری پوست که به شکل بافت چربی مانند اطراف بخیه باشد داخلی نخ ویکریل زده شده و روی سطح نایلون در روی پوست صورت اگر این ناهمواری ها کوچک شود و مقداری از آن باقی بماند آیا راهی برای از بین بردن این ناهمواری است .یا به مرور زمان کاملا از بین می رود .بریدگی که عمقش یک میل بو

2پاسخ
اخیناخین

سلام.ببخشید آیا با جذب کامل نخ ویکریل این تورم ها ها و ناهمواری ها کاملا فروکش می کند یا ممکن است درصدی از این ناهمواری ها باقی بماند.

2پاسخ
اخیناخین

سلام.وقت بخیر.ببخشید آیا بخیه زدن با نخ ویکریل و یا نخ های جذبی باعث ناهمواری پوست می شود البته به روش زیر جلدی

2پاسخ
راه‌حل‌های مرتبط با این تاپیک