رویینو
Anita
4 فروردین 1404

پاسخ هوش‌مصنوعی

پاسخ دکترها

بعد از ۸ ماه هنوز از فرم بینیم راضی نیستم چیکار کنم؟

سلام من ۸ ماه پیش عمل بینی انجام دادم ولی اصلا از فرم بینیم راضی نیستم هنوزم بزرگه و قوس نداره در صورتی که موقع مشاوره گفتم میخوام نیمه فانتزی باشه. واقعاً خیلی ناراحتم و حس میکنم افسردگی گرفتم از طرفی هم از عمل ترمیمی دوباره میترسم. باید چیکار کنم؟

پاسخ‌ها13
پاسخ اولیه و اطلاعات کلیتولید شده توسط هوش مصنوعی رویینو

آنچه از سؤال شما متوجه شدم این است که موضوع در مورد نارضایتی از نتیجه عمل بینی بعد از گذشت ۸ ماه و نگرانی از انجام جراحی ترمیمی است.

احساس ناراحتی و حتی افسردگی پس از عمل زیبایی که مطابق انتظارات پیش نرفته کاملاً قابل درک است. وقتی فرد با انگیزه‌ زیادی برای بهبود ظاهر خود اقدام به جراحی می‌کند، اما نتیجه آن انتظارات را برآورده نمی‌کند، می‌تواند بر روحیه، اعتماد به نفس و کیفیت زندگی‌اش تأثیر بگذارد. بیایید همه جوانب را بررسی کنیم تا بهترین تصمیم‌ را بگیرید.

چه زمانی می‌توان نتیجه نهایی جراحی بینی را قضاوت کرد

  • معمولاً تا ۶ تا ۱۲ ماه پس از جراحی باید برای ارزیابی نهایی صبر کرد.
  • اگرچه بیشتر ورم‌ها در ۳ تا ۶ ماه اول کاهش می‌یابد، اما برخی ورم‌های عمقی، خصوصاً در نوک بینی، ممکن است تا یک سال باقی بمانند.
  • با این حال، اگر ۸ ماه گذشته و هنوز بینی بزرگ به نظر می‌رسد و فرمی که خواسته بودید (مثلاً قوس نیمه‌فانتزی) حاصل نشده، احتمال اینکه این فرم نهایی باشد بالاست.

دلایل رایج نارضایتی بعد از جراحی بینی

  • عدم هماهنگی بین انتظارات بیمار و اقدام جراح
  • محدودیت‌های آناتومیکی که ممکن است جراح نتوانسته آن را به‌درستی توضیح دهد
  • عدم مهارت یا تجربه کافی جراح در فرم‌دهی خاص مثل نیمه‌فانتزی
  • تکنیک محافظه‌کارانه یا جراحی با هدف تغییرات کمتر برای کاهش عوارض (ممکن است شما انتظار تغییر بیشتری داشتید)
  • عدم استفاده از عکس‌سازی قبل از عمل برای هماهنگ‌کردن انتظارات و واقعیت

راهکارهایی که می‌توانید انجام دهید

۱. ارزیابی دقیق با یک جراح بینی باتجربه

  • به یک یا دو جراح بینی باتجربه در جراحی‌های ترمیمی مراجعه حضوری کنید.
  • از ایشان بخواهید با معاینه و بررسی عکس‌های قبل و بعد، به شما بگویند:
    • آیا نتیجه فعلی قابل اصلاح هست؟
    • چه نوع اصلاحی نیاز دارد؟ (مثلاً کوچک‌سازی، ایجاد قوس، اصلاح نوک)
    • ریسک‌ها و محدودیت‌های ترمیم چقدر است؟

۲. درک بهتر از جراحی ترمیمی

جراحی ترمیمی بینی، برخلاف تصور رایج، اگر توسط جراح ماهر انجام شود، معمولاً ایمن و نتیجه‌بخش است. البته باید واقع‌گرا بود:

  • ترمیم معمولاً پیچیده‌تر از جراحی اول است، چون بافت اسکار و تغییرات قبلی وجود دارد.
  • معمولاً باید حداقل ۱۲ ماه از جراحی قبلی گذشته باشد.
  • جراحی ترمیمی می‌تواند شامل:
    • کاهش حجم استخوان یا غضروف باقی‌مانده
    • ساخت قوس یا فرورفتگی با پیوند غضروف (گاهی از گوش یا دنده)
    • بازسازی نوک بینی برای فرم‌دهی دقیق‌تر باشد.

۳. حمایت روانی و مدیریت احساسات

نارضایتی از ظاهر بینی می‌تواند باعث کاهش اعتماد به نفس و افسردگی خفیف یا متوسط شود. توصیه می‌شود:

  • اگر احساسات منفی مثل ناراحتی شدید، اجتناب از اجتماع، یا گریه‌های مکرر دارید، با یک روانشناس مشورت کنید.
  • صحبت با بیمارانی که شرایط مشابه داشته‌اند و بعد از ترمیم موفق شده‌اند، می‌تواند به شما دید مثبت‌تری بدهد.

جمع‌بندی

شما تنها نیستید و خیلی‌ها پس از جراحی بینی دچار نارضایتی می‌شوند. اما:

  • با گذشت ۸ ماه، اگر هنوز بینی بزرگ و بدون قوس است، احتمالاً فرم فعلی نهایی است.
  • ترس از ترمیم قابل درک است اما با انتخاب جراح ماهر، این ترس قابل مدیریت است.
  • مهم است که توسط جراح باتجربه در جراحی‌های ترمیمی و ترجیحاً کسی که در فرم‌های نیمه‌فانتزی تخصص دارد معاینه شوید.
  • در کنار بررسی گزینه‌های درمانی، مراقب سلامت روان خود هم باشید و در صورت نیاز از روانشناس کمک بگیرید.

انجام این اقدامات می‌تواند به شما کمک کند تا هم ظاهرتان را به آنچه می‌خواهید نزدیک کنید و هم از نظر روحی احساس بهتری داشته باشید.

این جواب توسط هوش مصنوعی و بر اساس تحلیل پاسخ‌های پزشکان رویینو به سوالات مشابه تولید شده است. مبنای نهایی، پاسخ مستقیم پزشکان به سوال شما است.

دریافت اعتبار اقساطی

بدون ضامن و پیش پرداخت تا ۲۰۰ میلیون

محمدعلی بیات شهبازی
دکتر محمدعلی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک
5 فروردین 1404

با توجه به اینکه ۸ ماه از عمل بینی شما گذشته، هنوز ممکن است مقداری تورم باقی مانده باشد که باعث می‌شود فرم نهایی بینی به‌طور کامل مشخص نباشد. در برخی افراد، خصوصاً اگر پوست بینی ضخیم باشد، کاهش کامل تورم تا یک سال زمان می‌برد. بنابراین بهتر است تا رسیدن به این بازه زمانی کمی بیشتر صبر کنید. البته اگر بعد از این مدت همچنان احساس نارضایتی داشتید، می‌توان درباره اصلاح فرم بینی با جراحی ترمیمی تصمیم‌گیری کرد، اما این نوع جراحی نیازمند بررسی دقیق‌تری است و باید با دقت و صبر انتخاب شود.

پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
متخصص گوش، حلق و بینی
5 فروردین 1404

با توجه به توضیحات شما، طبیعی است که بعد از ۸ ماه هنوز نگرانی‌هایی نسبت به فرم بینی وجود داشته باشد، اما باید در نظر داشت که روند بهبود بینی بعد از جراحی ممکن است تا یک سال ادامه داشته باشد و تغییرات تدریجی در ظاهر بینی به‌خصوص در قوس و نوک آن ایجاد شود. اگرچه ممکن است فرم فعلی بینی‌تان از نظر شما با انتظارات اولیه مطابقت نداشته باشد، اما هنوز احتمال بهبود وجود دارد. ترس از عمل ترمیمی نیز قابل درک است، اما اگر در آینده همچنان احساس نارضایتی داشتید، با مشاوره تخصصی می‌توان در مورد گزینه‌های اصلاحی با اطمینان بیشتری تصمیم گرفت.

مهدی محمدی
دکتر مهدی محمدی
متخصص گوش، حلق و بینی
5 فروردین 1404

در حال حاضر که حدود ۸ ماه از جراحی بینی‌تان گذشته، هنوز مقداری تورم ممکن است باقی مانده باشد و فرم نهایی بینی به‌طور کامل مشخص نشده باشد. معمولاً بین ۹ تا ۱۲ ماه زمان نیاز است تا تورم‌ها کاملاً کاهش پیدا کنند و شکل نهایی بینی دیده شود، بنابراین بهتر است کمی دیگر صبر کنید. احساس نارضایتی در این مرحله طبیعی است، اما برای تصمیم‌گیری قطعی درباره ترمیم، نیاز به گذشت زمان و ارزیابی دقیق توسط جراح وجود دارد. اگر پس از این مدت همچنان از ظاهر بینی‌تان ناراضی بودید، می‌توان درباره گزینه‌های درمانی از جمله جراحی ترمیمی با دقت بیشتری تصمیم‌گیری کرد.

Zohre
Zohre
5 فروردین 1405

منم بعد عمل بینی افسردگی گرفتم

کاش نمی‌کردم💔

هدیه
هدیه
14 اردیبهشت 1405
پاسخ به: Zohre

چرا؟

💮maryam💮
💮maryam💮
14 اردیبهشت 1405
پاسخ به: Zohre

کلا عمل بینی شانسی هست منم نیمه فانتزی خواسته بودم با قوس ملایم ولی دکترم طبیعی عمل کرد خیلی خیلی تو روحیه ام تأثیر گذاشته احساس بدی دارم نسبت به بینیم

Sad :(
Sad :(
4 خرداد 1405
پاسخ به: Zohre

منم شدیداا افسرده شدم جوری که گاهی دلم میخواد اصلا نباشم وقتی دماغمو میبینم دلم میخواد بمیرم

Zahra
Zahra
4 خرداد 1405
پاسخ به: Sad :(

همچنین

دلم میخواد بمیرم خسته شدم دیگه

💮maryam💮
💮maryam💮
14 اردیبهشت 1405

سلام گلم اگه تا یکسال فرم بینیت تغییر کرد اینجا بیان کنید چون منم بعد یکسال اصلا تغییری نکردم همون هشت چجوری بود مدل بینیم تاالانشم اونجوری موند نیمه فانتزی میخواستم کاملا طبیعی شده و من دوسش ندارم

ف
ف
26 اردیبهشت 1405
پاسخ به: 💮maryam💮

وای منم دقیق مث توام هشت ماه هست عمل کردم دیونه شدم از بس غصه خوردم

💮maryam💮
💮maryam💮
1 خرداد 1405
پاسخ به: ف

بنظرم عمل بینی خیلیییی شااااانسی هست لعنت به شانس ک نداریم

من موقع مشاوره حتی دکترخودشم گفت مدل نیمه فانتزی با قوس ملایم به چهرت میاد ازشانسم موقع عمل وقتی دکتر اومد بالا سرم داشت حرف میزد یهو دیدم بیهوش شدم همه یادآوری میکنن قبل عمل ک چ خواسته ای دارن

💮maryam💮
💮maryam💮
1 خرداد 1405
پاسخ به: ف

باور کن تو سه ماهگی مدل بینی هرچی هست همون میشه بعدا فقد ورم میره ولی مدل همونه

شما هم سوال دارید؟

از بهترین متخصص‌ها و پزشکان زیبایی مشاوره بگیرید.

تاپیک‌های مرتبط

تبادل نظر عمل زیبایی بینی
فاطمهفاطمه

سلام. من دو هفته پیش عمل رینوپلاستی انجام دادم. از روز عمل چشمام ورم داشت. روز سوم که ورم چشمام خوابید، بالای چشمام گود افتادن و تو رفته شدن. قبلا چشمام کشیده بود، اما الان گود شده و حالت مریض و خسته به خودش گرفته. به جراح چشم مراجعه کردم، تست گرفت و گفت فعلا آسیب حدقه رد میشه و باید تا ۶ ماه صبر ک

2پاسخ
مریممریم

سلام خواهش میکنم به من کمک کنید روی پوست بینیم ۲تا بخیه آبی رنگ بزرگ بعد یکماه هست آیا دکترمیتونه بکشه یانه بایدمجدد جراحی بشه؟؟

7پاسخ
فاطمهفاطمه

سلام من ۲ هفتس بینیمو عمل کردم اما اصلا راضی نیستم هم نوک بینیمو بالا برده و هم قوس زیادی داده ب اصطلاح بینیم سرسره ای شده و هم پره هاش یکم بالا پایینه بنظرتون میتونم ترمیم کنم البته خودشون گفتن ورم داره توروخدا راستشو بگید درست میشه یا دکتر خراب کرده؟

3پاسخ
SahelSahel

سلام من یک ماه و ۱۰ روز هستش که بینیمو جراحی کردم و کلوملای بینیم افتاده هستش و با پزشکم هم مطرح میکنم میگن که ورمه میخواستم بدونم ورم هستش و به مرور زمان اوکی میشه یا همینجوری باقی میمونه یا حتی بعد لز خوابیدن ورم بقیه جاهای دیگه بینیم این افتادگی بیشتر به چشم میاد ؟ لطفا اساتید بزرگوار راهنمایی

5پاسخ
TaniTani

ميخوام بيني مو عمل كنم كه قوزش برطرف بشه و قوس ملايم هم داشته باشه چون بينيم خوبه ايراد جزئي كه داره ميخوام برطرف بشه بعد عمل تغيير ميكنه؟؟

7پاسخ
عمل بینیعمل بینی

سلام وقت بخیر بنده 10 روزه بینیمو عمل کردم و امروز آتل بینی رو برداشتم ولی متاسفانه از نتیجه عمل اصلا راضی نیستم بینی از بالا باریک شده و از پایین پهن شده و پره ها خیلی بازه. دکتر پره ها رو جمع نکرده فکر کنم ضخیم بوده. الان باید چکار کنم افسردگی گرفتم. پره های بینیم نسبت به قبل انگار خیلی بازتر نشو

3پاسخ
راه‌حل‌های مرتبط با این تاپیک
عمل زیبایی بینی
عمل زیبایی بینیعمل زیبایی بینی
عکس های عمل زیبایی بینی

2322 عکس قبل و بعد