رویینو
ستاره
8 فروردین 1404

پاسخ هوش‌مصنوعی

پاسخ دکترها

بعد از جراحی بینی سوراخ‌ های بینیم بزرگ و ظاهرش بد شده میشه ترمیمش کرد؟

من حدود سه سال پیش عمل زیبایی بینی انجام دادم ولی اصلاً از نتیجه‌ اش راضی نیستم دکترم به‌ جای اینکه قوز بینی رو برداره فقط یه غضروف روی اون گذاشته که صاف بشه ولی الان بینیم کشیده‌ تر شده و اصلاً از پره‌ هاش کم نکرده. سوراخ‌ های بینیم خیلی بزرگ به نظر میرسن و فرم کلی بینیم بدتر شده خود دکتر هم زیر بار نمیره و میگه که خوبه ولی من واقعاً ناراضیم.

میخواستم بدونم شما میتونین ترمیم انجام بدین؟ هم بخاطر پره‌ های بینی که خیلی بازه هم بخاطر اینکه سوهان‌ کشی هم انگار انجام نشده و اصلاً تغییر مثبتی نداشتم.

پاسخ‌ها3
پاسخ اولیه و اطلاعات کلیتولید شده توسط هوش مصنوعی رویینو

آنچه از سوال شما متوجه می‌شوم این است که موضوع مربوط به نارضایتی از نتیجه جراحی زیبایی بینی و تمایل به انجام جراحی ترمیمی است.

جراحی ترمیمی بینی بعد از عمل ناموفق

بسیاری از افرادی که عمل اولیه بینی‌شان نتیجه‌ دلخواه را نداشته، می‌توانند با جراحی ترمیمی به نتیجه‌ای طبیعی‌تر، زیباتر و هماهنگ‌تر با چهره‌ خود برسند. نکاتی که شما مطرح کردید — از جمله باقی ماندن قوز بینی، گذاشتن غضروف به‌جای برداشتن آن، کشیده شدن فرم بینی، بزرگی سوراخ‌های بینی و عدم اصلاح پره‌ها — همگی جزو مواردی هستند که در جراحی‌های ترمیمی قابل بررسی و تا حد زیادی قابل اصلاح هستند.

اهداف جراحی ترمیمی در مورد شما

با توجه به توضیحات‌تان، موارد زیر احتمالاً باید در جراحی ترمیمی مد نظر قرار بگیرند:

  • برداشتن قوز بینی یا اصلاح سوهان‌کشی ناکامل
    اگر قوز بینی هنوز باقی مانده و صرفاً با گذاشتن غضروف پوشانده شده، ممکن است نیاز به برداشتن واقعی آن یا اصلاح شکل استخوانی و غضروفی داشته باشید.

  • جمع کردن یا اصلاح پره‌های بینی (Alar Reduction)
    اگر پره‌های بینی شما پهن و باز مانده‌اند و متناسب با دیگر بخش‌های بینی کوچک نشده‌اند، می‌توان با تکنیک‌های جراحی، آن‌ها را باریک‌تر و جمع‌تر کرد تا حالت متناسب‌تری به چهره‌تان بدهند.

  • کوچک‌تر کردن و متقارن کردن سوراخ‌های بینی
    این کار با تنظیم دقیق پایه‌ بینی (base modification) و پره‌ها قابل انجام است.

  • کاهش کشیدگی بینی یا اصلاح افتادگی آن
    اگر بینی شما دراز یا افتاده به نظر می‌رسد، احتمالاً با اصلاح زاویه نوک بینی و کاهش طول کلی آن می‌توان به حالت طبیعی‌تر بازگشت.

  • اصلاح فرم کلی بینی برای طبیعی‌تر و متناسب‌تر شدن
    هدف جراحی ترمیمی همیشه ایجاد هماهنگی میان اجزای صورت و بینی است، نه صرفاً تغییر فرم بینی به تنهایی.

نکاتی درباره جراحی ترمیمی بینی

  • زمان مناسب برای جراحی ترمیمی
    حداقل باید ۱۲ ماه از عمل اول گذشته باشد که در مورد شما این مدت سپری شده و شرایط مناسب برای جراحی مجدد وجود دارد.

  • پیچیدگی بیشتر از جراحی اول
    جراحی ترمیمی معمولاً سخت‌تر از جراحی اولیه است، چون بافت اسکار (جوشگاه)، چسبندگی و تغییرات قبلی کار را پیچیده‌تر می‌کنند. بنابراین باید توسط جراح با تجربه در این نوع جراحی‌ها انجام شود.

  • لزوم بررسی حضوری و سی‌تی‌اسکن یا عکس‌های دقیق
    برای ارزیابی کامل باید مشاوره حضوری انجام شود تا ساختار داخلی بینی و کیفیت پوست و بافت‌ها بررسی شود.

  • احتمال نیاز به برداشت غضروف از گوش یا دنده (در موارد خاص)
    اگر در جراحی اول، غضروف‌های بینی ضعیف شده باشند، ممکن است لازم باشد برای بازسازی ساختار بینی، غضروف از گوش یا حتی دنده برداشته شود.

اقدامات عملی پیشنهادی

  • مشاوره با جراح متخصص ترمیم بینی که سابقه انجام جراحی‌های پیچیده و موفق ترمیمی را داشته باشد.

  • تهیه عکس‌های واضح از زوایای مختلف بینی برای ارزیابی قبل از ویزیت حضوری.

  • بررسی فایل پزشکی عمل قبلی در صورت در دسترس بودن (برای درک بهتر از کاری که انجام شده).

  • بررسی آمادگی جسمی و روانی برای جراحی دوم و انتظارات واقع‌بینانه از نتیجه نهایی.

جمع‌بندی

با توجه به توضیحاتی که دادید، به‌نظر می‌رسد شما کاندید مناسبی برای جراحی ترمیمی بینی هستید. مشکلاتی مانند باقی ماندن قوز، شکل کشیده و سوراخ‌های بزرگ، معمولاً قابل اصلاح هستند. مهم‌ترین نکته، انتخاب جراح متبحر در جراحی‌های ترمیمی است، چون این نوع جراحی‌ها به‌مراتب حساس‌تر و تخصصی‌تر از جراحی اولیه هستند.

توصیه می‌کنم برای ارزیابی دقیق‌تر، عکس‌های زوایای مختلف بینی‌تان را برای مشاوره تخصصی ارسال کنید یا به‌صورت حضوری مراجعه نمایید تا طرح درمان مناسب برای شما مشخص شود.

این جواب توسط هوش مصنوعی و بر اساس تحلیل پاسخ‌های پزشکان رویینو به سوالات مشابه تولید شده است. مبنای نهایی، پاسخ مستقیم پزشکان به سوال شما است.

دریافت اعتبار اقساطی

بدون ضامن و پیش پرداخت تا ۲۰۰ میلیون

پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
متخصص گوش، حلق و بینی
10 فروردین 1404

با توجه به توضیحاتی که دادید در چنین مواردی، جراحی ترمیمی بینی قابل انجام است و با استفاده از تکنیک‌های تخصصی می‌توان فرم بینی را طبیعی‌تر و متناسب‌تر کرد. در این نوع جراحی، بسته به نیاز شما، ممکن است قوز باقیمانده اصلاح شود، غضروف‌های اضافی بازسازی یا جابه‌جا شوند، پره‌های بینی جمع‌تر شوند و سوراخ‌های بینی نیز متقارن‌تر و کوچکتر شوند. البته جراحی ترمیمی معمولاً پیچیده‌تر از عمل اولیه است و نیاز به ارزیابی دقیق آناتومی بینی، بافت‌های باقی‌مانده و خواسته‌های شما دارد. برای ارزیابی دقیق‌تر و ارائه بهترین راهکار درمانی، لازم است که به مطب مراجعه کنید.

محمدعلی بیات شهبازی
دکتر محمدعلی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک
10 فروردین 1404

با توجه به ماهیت ترمیم بینی و نیاز به ارزیابی دقیق جزئیات ساختاری و ظاهری، بهترین راه تشخیص و تصمیم‌گیری، معاینه حضوری در مطب است تا بتوان با لمس بافت‌ها، بررسی ضخامت پوست و مشاهده دقیق فرم بینی، طرح درمان مناسبی ارائه داد. می‌توانید چند عکس واضح از زوایای مختلف بینی ارسال کنید تا بررسی اولیه انجام شود.

شما هم سوال دارید؟

از بهترین متخصص‌ها و پزشکان زیبایی مشاوره بگیرید.

تاپیک‌های مرتبط

تبادل نظر عمل زیبایی بینی
فاطمهفاطمه

سلام. من دو هفته پیش عمل رینوپلاستی انجام دادم. از روز عمل چشمام ورم داشت. روز سوم که ورم چشمام خوابید، بالای چشمام گود افتادن و تو رفته شدن. قبلا چشمام کشیده بود، اما الان گود شده و حالت مریض و خسته به خودش گرفته. به جراح چشم مراجعه کردم، تست گرفت و گفت فعلا آسیب حدقه رد میشه و باید تا ۶ ماه صبر ک

1پاسخ
مریممریم

سلام خواهش میکنم به من کمک کنید روی پوست بینیم ۲تا بخیه آبی رنگ بزرگ بعد یکماه هست آیا دکترمیتونه بکشه یانه بایدمجدد جراحی بشه؟؟

7پاسخ
فاطمهفاطمه

سلام من ۲ هفتس بینیمو عمل کردم اما اصلا راضی نیستم هم نوک بینیمو بالا برده و هم قوس زیادی داده ب اصطلاح بینیم سرسره ای شده و هم پره هاش یکم بالا پایینه بنظرتون میتونم ترمیم کنم البته خودشون گفتن ورم داره توروخدا راستشو بگید درست میشه یا دکتر خراب کرده؟

3پاسخ
SahelSahel

سلام من یک ماه و ۱۰ روز هستش که بینیمو جراحی کردم و کلوملای بینیم افتاده هستش و با پزشکم هم مطرح میکنم میگن که ورمه میخواستم بدونم ورم هستش و به مرور زمان اوکی میشه یا همینجوری باقی میمونه یا حتی بعد لز خوابیدن ورم بقیه جاهای دیگه بینیم این افتادگی بیشتر به چشم میاد ؟ لطفا اساتید بزرگوار راهنمایی

5پاسخ
TaniTani

ميخوام بيني مو عمل كنم كه قوزش برطرف بشه و قوس ملايم هم داشته باشه چون بينيم خوبه ايراد جزئي كه داره ميخوام برطرف بشه بعد عمل تغيير ميكنه؟؟

7پاسخ
عمل بینیعمل بینی

سلام وقت بخیر بنده 10 روزه بینیمو عمل کردم و امروز آتل بینی رو برداشتم ولی متاسفانه از نتیجه عمل اصلا راضی نیستم بینی از بالا باریک شده و از پایین پهن شده و پره ها خیلی بازه. دکتر پره ها رو جمع نکرده فکر کنم ضخیم بوده. الان باید چکار کنم افسردگی گرفتم. پره های بینیم نسبت به قبل انگار خیلی بازتر نشو

3پاسخ
راه‌حل‌های مرتبط با این تاپیک
عمل زیبایی بینی
عمل زیبایی بینیعمل زیبایی بینی
عکس های عمل زیبایی بینی

2322 عکس قبل و بعد