رویینو
s
17 شهریور 1404

پاسخ هوش‌مصنوعی

پاسخ دکترها

استفاده طولانی از نوزونت ممکنه فرم بینی رو عوض کنه؟

ایا گذاشتن نوزونت بزرگ به مدت ۵ روز مدام باعث گشادی مداوم بینی میشه؟ دو ماه و نیمه، ایا امکان هست باز بینی برگرده به قبل نوزونت؟

پاسخ‌ها9
پاسخ اولیه و اطلاعات کلیتولید شده توسط هوش مصنوعی رویینو

آنچه از سؤال شما متوجه شدم این است که موضوع درباره استفاده طولانی‌مدت از نوزونت بزرگ بعد از عمل بینی و نگرانی از گشاد شدن سوراخ‌های بینی است.

تاثیر استفاده از نوزونت بزرگ

نوزونت یا اسپلینت داخلی و خارجی معمولاً برای حمایت از بینی و کمک به شکل‌گیری صحیح بافت‌ها به‌کار می‌رود. اگر سایز آن بزرگ‌تر از اندازه‌ی طبیعی بینی باشد یا مدت طولانی و بدون فاصله استفاده شود، می‌تواند:

  • به بافت نرم داخل بینی فشار بیاورد.

  • در کوتاه‌مدت باعث ورم و کشیدگی موقتی سوراخ‌ها شود.

  • احساس گشاد شدن یا تغییر فرم موقت ایجاد کند.

موقتی یا دائمی بودن تغییرات

  • در اغلب موارد این تغییرات موقتی‌اند و پس از برداشتن نوزونت و خوابیدن ورم، بینی به حالت طبیعی و نتایج جراحی برمی‌گردد.

  • در صورتی که استفاده‌ی نادرست طولانی‌مدت یا فشار شدید وارد شده باشد، احتمال تغییر شکل دائمی هرچند کم وجود دارد.

  • با توجه به اینکه شما حدود دو ماه و نیم از عملتان گذشته، هنوز بینی در دوره‌ی ترمیم است و خاصیت ارتجاعی بافت‌ها بالاست. بنابراین احتمال بازگشت به حالت قبل زیاد است.

توصیه‌های کاربردی

  • نوزونت را حتماً طبق دستور پزشک و نه بیشتر از مدت توصیه‌شده استفاده کنید.

  • برای ارزیابی دقیق، بهتر است معاینه حضوری شوید تا وضعیت پوست، بافت نرم و غضروف بررسی گردد.

  • در صورت مشاهده گشادشدگی یا عدم تقارن ماندگار بعد از چند هفته، پزشک ممکن است روش‌های کمکی مانند ماساژ یا در صورت نیاز درمان ترمیمی پیشنهاد کند.

جمع‌بندی

استفاده ۵ روزه از نوزونت بزرگ معمولاً باعث گشاد شدن دائمی بینی نمی‌شود و با توجه به اینکه هنوز در دوران ترمیم هستید، احتمال بازگشت فرم بینی به حالت قبل زیاد است. اما بهتر است در اولین فرصت به جراح خود مراجعه کنید تا مطمئن شوید تغییر ایجادشده صرفاً موقتی است.

این جواب توسط هوش مصنوعی و بر اساس تحلیل پاسخ‌های پزشکان رویینو به سوالات مشابه تولید شده است. مبنای نهایی، پاسخ مستقیم پزشکان به سوال شما است.

دریافت اعتبار اقساطی

بدون ضامن و پیش پرداخت تا ۲۰۰ میلیون

پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
متخصص گوش، حلق و بینی
17 شهریور 1404

استفاده از نوزونت بزرگ در این مرحله از بهبودی می‌تواند باعث ایجاد فشار موقت بر بافت‌های نرم بینی و بازتر دیده‌شدن سوراخ‌ها شود، اما این تغییر معمولاً دائمی نیست. اکنون که تنها حدود دو ماه و نیم از جراحی گذشته، هنوز بافت‌ها در حال ترمیم و جمع‌شدن هستند و تورم به‌تدریج کاهش می‌یابد، بنابراین احتمال بازگشت فرم سوراخ‌ها به حالت طبیعی وجود دارد. نتیجه نهایی ظاهر بینی معمولاً پس از ۶ تا ۱۲ ماه مشخص می‌شود.

s
s
17 شهریور 1404
پاسخ به:دکتر پیمان برومند

اقای‌دکتر باعث شده ی تیکه از پره از بیرون ورم کنه بادکرده درست میشه؟😭

پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
متخصص گوش، حلق و بینی
19 شهریور 1404
پاسخ به: s

ورمی که در ناحیه پره بینی پس از استفاده از نوزونت بزرگ ایجاد شده، به‌طور معمول ناشی از فشار موضعی و تحریک بافت نرم است و اغلب موقت به شمار می‌رود. این ناحیه با گذشت زمان و با کاهش التهاب به‌تدریج فروکش می‌کند و جای نگرانی دائمی ندارد، به‌خصوص در دوره‌ای که هنوز ترمیم بینی کامل نشده است. بهتر است فعلاً از نوزونت با سایز بزرگ استفاده نکنید، کمپرس سرد کوتاه‌مدت در همان روزها می‌تواند کمک‌کننده باشد و استفاده از دارو یا پماد فقط در صورت تجویز پزشک انجام شود. برای اطمینان و بررسی دقیق‌تر، توصیه می‌شود توسط جراح خود معاینه شوید.

محمدعلی بیات شهبازی
دکتر محمدعلی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک
17 شهریور 1404

در این بازه زمانی که حدود دو ماه و نیم از عمل بینی شما گذشته، هنوز بخش قابل توجهی از ورم و تغییرات موقتی وجود دارد و استفاده از نوزونت بزرگ می‌تواند به طور موقت باعث بازتر دیده‌شدن سوراخ‌های بینی شود، اما به طور معمول این تغییر دائمی نیست. با کاهش تدریجی ورم و سازگاری بافت نرم، فرم بینی به مرور طبیعی‌تر می‌شود و احتمال برگشت به وضعیت قبل از استفاده از نوزونت بسیار زیاد است. نتیجه نهایی شکل سوراخ‌ها و ظاهر بینی معمولاً بعد از شش ماه تا یک سال مشخص می‌شود و در این مرحله نمی‌توان قضاوت قطعی داشت.

s
s
17 شهریور 1404
پاسخ به:دکتر محمدعلی بیات شهبازی

اقای دکتر یه فرورفتگی رو پره ام ایجاد کرده و باعث عدم تقارن پره هام شده بنظرتون اکی میشه؟

محمدعلی بیات شهبازی
دکتر محمدعلی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک
18 شهریور 1404
پاسخ به: s

ایجاد فرورفتگی یا کمی نامتقارن دیده‌شدن پره‌های بینی در دو تا سه ماه اول پس از جراحی امری شایع است و اغلب به دلیل ورم‌های ناهمگون یا فشارهای موقتی (مثل استفاده از نوزونت یا حتی خوابیدن به یک سمت) ایجاد می‌شود. این تغییرات معمولاً در روند ترمیم بافت‌ها تا حد زیادی برطرف می‌شوند و در بسیاری از موارد پس از گذشت چند ماه متعادل‌تر می‌گردند.

s
s
19 شهریور 1404
پاسخ به:دکتر محمدعلی بیات شهبازی

اقای دکتر نوزونت باعت تغییر شکل‌بینیم شده انگار کشیده شده و پایین تره ولی قبلش بالا بود تپل تر بود تقارنش خیلی خوب بود ولی کامل بهم ریخت بینیم🤦🏻احتمال بازگشتش هست؟

محمدعلی بیات شهبازی
دکتر محمدعلی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک
20 شهریور 1404
پاسخ به: s

به‌طور معمول تغییرات ایجادشده پس از استفاده از نوزونت با گذشت زمان بهبود یافته و بینی متناسب‌تر می‌شود؛ بنابراین بهتر است در حال حاضر صبور باشید.


شما هم سوال دارید؟

از بهترین متخصص‌ها و پزشکان زیبایی مشاوره بگیرید.

تاپیک‌های مرتبط

تبادل نظر عمل زیبایی بینی
فاطمهفاطمه

سلام. من دو هفته پیش عمل رینوپلاستی انجام دادم. از روز عمل چشمام ورم داشت. روز سوم که ورم چشمام خوابید، بالای چشمام گود افتادن و تو رفته شدن. قبلا چشمام کشیده بود، اما الان گود شده و حالت مریض و خسته به خودش گرفته. به جراح چشم مراجعه کردم، تست گرفت و گفت فعلا آسیب حدقه رد میشه و باید تا ۶ ماه صبر ک

1پاسخ
مریممریم

سلام خواهش میکنم به من کمک کنید روی پوست بینیم ۲تا بخیه آبی رنگ بزرگ بعد یکماه هست آیا دکترمیتونه بکشه یانه بایدمجدد جراحی بشه؟؟

7پاسخ
فاطمهفاطمه

سلام من ۲ هفتس بینیمو عمل کردم اما اصلا راضی نیستم هم نوک بینیمو بالا برده و هم قوس زیادی داده ب اصطلاح بینیم سرسره ای شده و هم پره هاش یکم بالا پایینه بنظرتون میتونم ترمیم کنم البته خودشون گفتن ورم داره توروخدا راستشو بگید درست میشه یا دکتر خراب کرده؟

3پاسخ
SahelSahel

سلام من یک ماه و ۱۰ روز هستش که بینیمو جراحی کردم و کلوملای بینیم افتاده هستش و با پزشکم هم مطرح میکنم میگن که ورمه میخواستم بدونم ورم هستش و به مرور زمان اوکی میشه یا همینجوری باقی میمونه یا حتی بعد لز خوابیدن ورم بقیه جاهای دیگه بینیم این افتادگی بیشتر به چشم میاد ؟ لطفا اساتید بزرگوار راهنمایی

5پاسخ
TaniTani

ميخوام بيني مو عمل كنم كه قوزش برطرف بشه و قوس ملايم هم داشته باشه چون بينيم خوبه ايراد جزئي كه داره ميخوام برطرف بشه بعد عمل تغيير ميكنه؟؟

7پاسخ
عمل بینیعمل بینی

سلام وقت بخیر بنده 10 روزه بینیمو عمل کردم و امروز آتل بینی رو برداشتم ولی متاسفانه از نتیجه عمل اصلا راضی نیستم بینی از بالا باریک شده و از پایین پهن شده و پره ها خیلی بازه. دکتر پره ها رو جمع نکرده فکر کنم ضخیم بوده. الان باید چکار کنم افسردگی گرفتم. پره های بینیم نسبت به قبل انگار خیلی بازتر نشو

3پاسخ
راه‌حل‌های مرتبط با این تاپیک
عمل زیبایی بینی
عمل زیبایی بینیعمل زیبایی بینی
عکس های عمل زیبایی بینی

2322 عکس قبل و بعد