رویینو
پری
24 اسفند 1404

پاسخ هوش‌مصنوعی

۱۸ روز از فیلر چونه‌م گذشته درد نقطه‌ای روی استخوان طبیعیه؟

۱۸ روز از تزریق فیلر چانه ی من می‌گذرد و کلا پس از تزریق کبودی و درد و تورم خیلی کمی داشتم

اما الان یک نقطه در زیر چانه آن روی استخوان با لمس و فشار مقداری درد می‌گیرد و هیچ علائم دیگری ندارد

آیا طبیعیست یا لازم است به پزشک مراجعه شود؟

پاسخ‌ها1
پاسخ اولیه و اطلاعات کلیتولید شده توسط هوش مصنوعی رویینو

آنچه از سؤال شما متوجه شدم این است که موضوع دربارهٔ ایجاد درد خفیف در یک نقطه از زیر چانه، حدود ۱۸ روز پس از تزریق فیلر چانه است؛ در حالی که در زمان تزریق فقط کبودی، تورم و درد بسیار خفیف داشته‌اید و اکنون فقط با لمس یا فشار در یک نقطه روی استخوان احساس درد دارید و علامت دیگری وجود ندارد.

آیا درد نقطه‌ای بعد از چند هفته طبیعی است؟

در بسیاری از موارد، حساسیت یا درد نقطه‌ای خفیف در محل تزریق تا چند هفته پس از تزریق فیلر می‌تواند طبیعی باشد. هنگام تزریق فیلر، سوزن یا کانولا از بافت‌های مختلف عبور می‌کند و ممکن است:

  • یک التهاب خفیف باقیمانده در بافت یا روی پریوست (پوشش استخوان) ایجاد شود
  • یک کبودی بسیار کوچک و عمقی باقی مانده باشد که هنوز کاملاً جذب نشده
  • یا مقدار کمی سفتی بافتی یا تجمع جزئی فیلر وجود داشته باشد

این موارد معمولاً باعث می‌شوند که فقط هنگام فشار دادن یا لمس عمیق، درد یا حساسیت مختصر احساس شود و در حالت عادی مشکلی ایجاد نمی‌کنند.

با توجه به توضیح شما که:

  • تورم ندارید
  • قرمزی یا تغییر رنگ پوست وجود ندارد
  • درد فقط با فشار ایجاد می‌شود
  • علائم از ابتدا شدید نبوده

احتمال اینکه این حالت یک روند طبیعی بهبود بافت باشد زیاد است و معمولاً طی چند هفته آینده برطرف می‌شود.

چه کارهایی می‌توانید انجام دهید

برای کمک به بهبود این حساسیت می‌توانید:

  • چند روز از فشار دادن یا ماساژ شدید آن ناحیه خودداری کنید (مگر اینکه پزشک‌تان ماساژ را توصیه کرده باشد).
  • اگر ناحیه حساس است، لمس و دستکاری مکرر را کاهش دهید.
  • نوشیدن آب کافی و صبر دادن به بافت برای تطابق با فیلر کمک‌کننده است.
  • در صورت احساس سفتی خفیف، معمولاً به مرور و طی ۳ تا ۶ هفته بعد از تزریق نرم‌تر می‌شود.

چه زمانی بهتر است به پزشک مراجعه کنید

در صورت مشاهده هر یک از علائم زیر بهتر است معاینه شوید:

  • افزایش تدریجی درد
  • ایجاد تورم، قرمزی یا گرم شدن پوست
  • تشکیل توده واضح یا سفتی رو به افزایش
  • درد در حالت عادی (بدون فشار)
  • تغییر رنگ پوست یا بی‌حسی در ناحیه

همچنین اگر این درد نقطه‌ای بعد از حدود ۴ تا ۶ هفته همچنان باقی بماند، یک معاینه ساده توسط پزشک تزریق‌کننده می‌تواند وضعیت فیلر را بررسی کند.

جمع‌بندی

درد خفیف و نقطه‌ای زیر چانه که ۱۸ روز بعد از تزریق فیلر فقط با فشار احساس می‌شود و هیچ علامت دیگری ندارد، در بسیاری از موارد طبیعی و موقتی است و معمولاً به علت التهاب خفیف بافت یا باقی‌ماندن اثر ورود سوزن ایجاد می‌شود. در صورتی که درد شدیدتر نشود و همراه با تورم یا قرمزی نباشد، اغلب طی چند هفته آینده خودبه‌خود برطرف خواهد شد. مراجعه به پزشک بیشتر زمانی لازم است که علائم رو به افزایش باشند یا بعد از چند هفته همچنان باقی بمانند.

این جواب توسط هوش مصنوعی و بر اساس تحلیل پاسخ‌های پزشکان رویینو به سوالات مشابه تولید شده است. مبنای نهایی، پاسخ مستقیم پزشکان به سوال شما است.
شما هم سوال دارید؟

از بهترین متخصص‌ها و پزشکان زیبایی مشاوره بگیرید.

تاپیک‌های مرتبط

تبادل نظر فیلر چانه و فک
یاسمنیاسمن

سلام من ۶روزه فیلر چونه زدم تا زدم بعد نیم ساعت سردرد و افت فشار گرفتم ضعف ،و بی حسی صورت اطراف چونه ،انزیم هم زدم بعد چند روز اما علایم همچنان هست اما پوستم تغییر رنگ نداده و استرسم بالاس و در زمان پریودی هم زل زدم علت چی می‌تونه باشع؟امبولی سکته نکروز ؟

4پاسخ
سخرسخر

من چهل روز پیش به گونه و شقیقه وچونم ژل اسکین فیل زدن الان خوابیده کم شده میتونم ژل اودری در همون ناحیه ها استفاده کنم مشکلی پیش نمیاد

3پاسخ
مانیمانی

سلام تورو خدا بگین چیکار کنم من حدود ۱۲ روز پیش تزریق فیلر سیب گونه و چانه و فک رو داشتم جمعا چهار سیسی رووفیل( و eptq فکر کنم بود) همون روز بعد از رفتن بی حسی متوجه شدم گونه یک سمت سفته و با خندیدن بالا نمیره و فشار روشه ، انگار درست جلوی سیب گونم یه چیزی هست زورکی خندیدم حس کردم همون چیز سفت

2پاسخ
سامانسامان

سلام میخواستم راهنمایی بگیرم به ترتیب اولویت برای بهتر شدن چهرم چه عمل ها و کارهایی باید انجام بدم

2پاسخ
زهرا

انحراف فک در ۲۴ سالگی قابل درمان هست؟؟ و اینکه یک طرف صورتم به خاطر این لاغر تر شده امکانش هست بعد درست شدن دندونام این مشکل عدم تقارن صورتم درست بشه؟ و اینکه من اصلا دکتر خوب نمی‌شناسم توی تبریز یا ارومیه که کارش خیلی عالی باشه می‌خوام واقعا نتیجه بگیرم هزینه ش مهم نیست فقط می‌خوام دکتر خیلی م

1پاسخ
پریپری

حدود ۴سال پیش ۳ سیسی ژل(فیلر) چانه زدم ولی اصلا یادم نمیاد چه برندی زدم. حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد مقداری از ژل حل شده ولی بازم مقداری هنوز جذب نشده ... حالا میخوام برم مجدد ژل بزنم با توجه به اینکه اصلا یادم برند قبلی ژل یادم نیست؛ سوالم اینه که آیا باید حتما از برند قبلی بزنم؟ یا اینکه فرقی نداره از چه

1پاسخ
راه‌حل‌های مرتبط با این تاپیک
فیلر چانه و فک
فیلر چانه و فکفیلر چانه و فک
عکس های فیلر چانه و فک

23 عکس قبل و بعد