رویینو
الی
18 دی 1404

پاسخ هوش‌مصنوعی

پاسخ دکترها

چونم دو هفته بعد از تزریق هنوز قرمزه

چونم ۲هفته بعد از تزریق هنوز قرمزه بنظرتون عادیه؟عفونت نیست؟درد و خارشم ندارم

پاسخ‌ها6
پاسخ اولیه و اطلاعات کلیتولید شده توسط هوش مصنوعی رویینو

آنچه از سؤال شما متوجه شدم این است که موضوع دربارهٔ قرمزی ناحیه چانه دو هفته پس از تزریق و نگرانی از احتمال عفونت است.

آیا قرمزی بعد از دو هفته طبیعی است؟

در اغلب موارد، قرمزی خفیف و موضعی تا حدود ۲–۳ هفته بعد از تزریق (فیلر، مزو یا سایر تزریقات زیبایی) می‌تواند طبیعی باشد؛ به‌خصوص اگر:

  • پوست ناحیه حساس باشد

  • تزریق سطحی انجام شده باشد

  • پوست نازک یا روشن باشد

  • جریان خون موضعی در آن ناحیه بیشتر باشد

وقتی درد، خارش، سوزش، گرمی، ترشح یا افزایش تدریجی قرمزی وجود ندارد، احتمال عفونت پایین است.

چه علائمی به نفع عفونت هستند؟

برای اطمینان، خوب است بدانید عفونت معمولاً با یک یا چند مورد از علائم زیر همراه می‌شود:

  • درد پیشرونده یا ضربان‌دار

  • گرمی واضح پوست نسبت به اطراف

  • تورم رو به افزایش

  • ترشح، چرک یا پوسته‌های غیرطبیعی

  • تب یا احساس ناخوشی عمومی

با توجه به توضیح شما که هیچ‌کدام از این علائم را ندارید، قرمزی فعلی بیشتر به نفع واکنش التهابی خفیف یا باقی‌مانده ترمیم بافت است، نه عفونت.

الان چه کارهایی می‌توانید انجام دهید؟

برای کمک به بهبود سریع‌تر:

  • ناحیه را دستکاری یا ماساژ ندهید

  • از گرما (سونا، بخور، کمپرس گرم) فعلاً استفاده نکنید

  • در معرض آفتاب مستقیم قرار نگیرید و در صورت خروج، ضدآفتاب ملایم بزنید

  • از کرم‌های ترمیم‌کننده ساده و غیرتحریک‌کننده استفاده کنید

  • اگر آرایش می‌کنید، مواد را کاملاً ملایم پاک کنید

چه زمانی نیاز به بررسی حضوری است؟

اگر:

  • قرمزی بعد از ۳–۴ هفته همچنان باقی ماند

  • یا ناگهان شدت گرفت، دردناک شد یا گرم شد

لازم است معاینه حضوری انجام شود تا در صورت نیاز درمان دارویی ساده (مثل ضدالتهاب موضعی) در نظر گرفته شود.

جمع‌بندی

قرمزی چانه تا دو هفته بعد از تزریق، در نبود درد، خارش و علائم التهابی واضح، معمولاً طبیعی و غیرعفونی است و اغلب به‌تدریج برطرف می‌شود. مراقبت ملایم و صبر، بهترین اقدام در این مرحله است.

این جواب توسط هوش مصنوعی و بر اساس تحلیل پاسخ‌های پزشکان رویینو به سوالات مشابه تولید شده است. مبنای نهایی، پاسخ مستقیم پزشکان به سوال شما است.

دریافت اعتبار اقساطی

بدون ضامن و پیش پرداخت تا ۲۰۰ میلیون

محمدعلی عباسی
دکتر محمدعلی عباسی
جراح عمومی
3 بهمن 1404

برای اظهار نظر دقیق لازم است مشخص شود چه نوع تزریقی انجام داده‌اید.

الی
الی
3 بهمن 1404
پاسخ به:دکتر محمدعلی عباسی

فیلر

محمدعلی عباسی
دکتر محمدعلی عباسی
جراح عمومی
6 بهمن 1404
پاسخ به: الی

بعد از تزریق فیلر، قرمزی خفیف تا ۲–۳ هفته می‌تواند طبیعی باشد، مخصوصاً اگر پوست حساس باشد.

فاطمه نورزاده
دکتر فاطمه نورزاده
پوست، مو و زیبایی
3 بهمن 1404

قرمزی خفیف تا دو هفته بعد از تزریق می‌تواند طبیعی باشد، مخصوصاً اگر درد، ترشح، گرمی یا خارش نداشته باشید. در این شرایط احتمال عفونت کم است و معمولاً به‌تدریج برطرف می‌شود.

محمدعلی بیات شهبازی
دکتر محمدعلی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک
3 بهمن 1404

اگر فقط قرمزی باقی مانده و هیچ درد، سوزش یا حساسیتی وجود ندارد، معمولاً نشانه واکنش التهابی خفیف بعد تزریق است نه عفونت. عفونت اغلب با درد، گرمی و بدتر شدن تدریجی همراه است.

شما هم سوال دارید؟

از بهترین متخصص‌ها و پزشکان زیبایی مشاوره بگیرید.

تاپیک‌های مرتبط

تبادل نظر فیلر چانه و فک
یاسمنیاسمن

سلام من ۶روزه فیلر چونه زدم تا زدم بعد نیم ساعت سردرد و افت فشار گرفتم ضعف ،و بی حسی صورت اطراف چونه ،انزیم هم زدم بعد چند روز اما علایم همچنان هست اما پوستم تغییر رنگ نداده و استرسم بالاس و در زمان پریودی هم زل زدم علت چی می‌تونه باشع؟امبولی سکته نکروز ؟

4پاسخ
سخرسخر

من چهل روز پیش به گونه و شقیقه وچونم ژل اسکین فیل زدن الان خوابیده کم شده میتونم ژل اودری در همون ناحیه ها استفاده کنم مشکلی پیش نمیاد

3پاسخ
مانیمانی

سلام تورو خدا بگین چیکار کنم من حدود ۱۲ روز پیش تزریق فیلر سیب گونه و چانه و فک رو داشتم جمعا چهار سیسی رووفیل( و eptq فکر کنم بود) همون روز بعد از رفتن بی حسی متوجه شدم گونه یک سمت سفته و با خندیدن بالا نمیره و فشار روشه ، انگار درست جلوی سیب گونم یه چیزی هست زورکی خندیدم حس کردم همون چیز سفت

2پاسخ
سامانسامان

سلام میخواستم راهنمایی بگیرم به ترتیب اولویت برای بهتر شدن چهرم چه عمل ها و کارهایی باید انجام بدم

2پاسخ
زهرا

انحراف فک در ۲۴ سالگی قابل درمان هست؟؟ و اینکه یک طرف صورتم به خاطر این لاغر تر شده امکانش هست بعد درست شدن دندونام این مشکل عدم تقارن صورتم درست بشه؟ و اینکه من اصلا دکتر خوب نمی‌شناسم توی تبریز یا ارومیه که کارش خیلی عالی باشه می‌خوام واقعا نتیجه بگیرم هزینه ش مهم نیست فقط می‌خوام دکتر خیلی م

1پاسخ
پریپری

حدود ۴سال پیش ۳ سیسی ژل(فیلر) چانه زدم ولی اصلا یادم نمیاد چه برندی زدم. حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد مقداری از ژل حل شده ولی بازم مقداری هنوز جذب نشده ... حالا میخوام برم مجدد ژل بزنم با توجه به اینکه اصلا یادم برند قبلی ژل یادم نیست؛ سوالم اینه که آیا باید حتما از برند قبلی بزنم؟ یا اینکه فرقی نداره از چه

1پاسخ
راه‌حل‌های مرتبط با این تاپیک
فیلر چانه و فک
فیلر چانه و فکفیلر چانه و فک
عکس های فیلر چانه و فک

23 عکس قبل و بعد