رویینو
مریم
10 مهر 1404

پاسخ هوش‌مصنوعی

پاسخ دکترها

چهل روز بعد عمل بینی پایین بودن کلوملا طبیعیه یا ورمه؟

سلام وقتتون بخیر چهل روزه بینیمو عمل کردم فقط کلوملای بینیم برش خورده، کلوملای بینیم نسبت به حد معمول مقداری پایین بنظرتون ورمه؟

پاسخ‌ها14
پاسخ اولیه و اطلاعات کلیتولید شده توسط هوش مصنوعی رویینو

آنچه از عکس و توضیحات شما متوجه شدم این است که موضوع نگرانی‌تان درباره پایین بودن کلوملا بعد از عمل بینی است.

بررسی وضعیت کلوملا بعد از عمل

  • در جراحی بینی، مخصوصاً وقتی برش روی کلوملا داده می‌شود، معمولاً در هفته‌های اول به دلیل ورم بافتی و جمع شدن بخیه‌ها، کلوملا می‌تواند برجسته‌تر یا پایین‌تر از حد طبیعی به‌نظر برسد.

  • ورم در این ناحیه به‌طور طبیعی دیرتر از بقیه قسمت‌ها می‌خوابد، به همین دلیل ظاهر کلوملا در ۴۰ روز بعد از عمل هنوز پایدار و نهایی نیست.

  • روند خوابیدن ورم بینی، به‌ویژه در ناحیه کلوملا و نوک، بین ۶ ماه تا یک سال طول می‌کشد.

دلایل پایین دیده شدن کلوملا

  • باقی‌ماندن ورم داخلی و بخیه‌های عمقی.

  • تغییر شکل موقتی پوست و بافت نرم ناشی از برش جراحی.

  • زاویه‌ی عکس یا نور هم می‌تواند باعث پررنگ‌تر دیده شدن این حالت شود.

نکاتی که باید رعایت کنید

  • صبر داشته باشید؛ در این مرحله نیاز به اقدام اصلاحی یا نگرانی جدی نیست.

  • مراقبت‌های توصیه‌شده توسط جراحتان (مثل چسب زدن صحیح، پرهیز از ضربه و فشار) را ادامه دهید.

  • مصرف غذاهای کم‌نمک و رعایت خوابیدن به پشت می‌تواند به کاهش ورم کمک کند.

  • در صورت مشاهده التهاب، ترشح یا درد غیرطبیعی، حتماً به جراحتان مراجعه کنید.

جمع‌بندی

در ۴۰ روز پس از جراحی بینی، پایین بودن کلوملا اغلب به دلیل ورم و تغییرات موقتی بعد از برش است و معمولاً با گذشت زمان اصلاح می‌شود. قضاوت نهایی در مورد وضعیت کلوملا و فرم بینی حداقل بعد از ۶ تا ۱۲ ماه امکان‌پذیر است.

این جواب توسط هوش مصنوعی و بر اساس تحلیل پاسخ‌های پزشکان رویینو به سوالات مشابه تولید شده است. مبنای نهایی، پاسخ مستقیم پزشکان به سوال شما است.

دریافت اعتبار اقساطی

بدون ضامن و پیش پرداخت تا ۲۰۰ میلیون

امین آمالی
دکتر امین آمالی
متخصص گوش، حلق و بینی
10 مهر 1404

سلام، در عکس مشخص است که ناحیه کلوملا هنوز قرمزی و مختصری برجستگی دارد که می‌تواند نشانه طبیعی ورم و ترمیم زخم در هفته‌های ابتدایی باشد. معمولاً این قسمت بعد از برش جراحی کمی متورم و پایین‌تر از حالت نهایی به نظر می‌رسد و به مرور با کاهش التهاب و جذب ورم به جایگاه طبیعی‌تر خود برمی‌گردد.

مریم
مریم
10 مهر 1404
پاسخ به:دکتر امین آمالی

واقعا ممنونم اقای دکتر خیلی نگران بودم ازین بابت، دکترم گفته چسب نزنم حتی یروز هم نزدم مشکلی نیست؟

امین آمالی
دکتر امین آمالی
متخصص گوش، حلق و بینی
12 مهر 1404
پاسخ به: مریم

در مورد چسب نزدن، برخی جراحان بسته به نوع عمل و شرایط بینی تشخیص می‌دهند که نیازی به استفاده طولانی‌مدت از چسب وجود ندارد و این تصمیم معمولاً بر اساس تجربه و سبک کاری هر پزشک است. اگر پزشک‌تان توصیه کرده که از همان ابتدا یا پس از مدت کوتاهی چسب نزنید، جای نگرانی نیست و نشانه آن است که وضعیت بینی‌تان برای روند ترمیم بدون چسب مناسب ارزیابی شده است. با این حال همچنان باید مراقب باشید ضربه یا فشار به بینی وارد نشود و روند کاهش ورم را با صبوری دنبال کنید.

مریم
مریم
12 مهر 1404
پاسخ به:دکتر امین آمالی

من خیلی به دکترم تاکید کردم بینیم سربالا نباشه اما حالا یخورده سربالاس به نظرتون درست میشه؟ خودشون که میگن سربالایش اندازس

امین آمالی
دکتر امین آمالی
متخصص گوش، حلق و بینی
12 مهر 1404
پاسخ به: مریم

در هفته‌های اول بعد از عمل، به‌ویژه تا سه ماه اول، نوک بینی معمولاً به‌دلیل تورم داخلی و سفتی پوست کمی سربالاتر از حالت نهایی دیده می‌شود و این حالت با گذر زمان و کاهش ورم به‌تدریج طبیعی‌تر می‌شود. معمولاً بخش قابل‌توجهی از این تغییرات تا شش ماه اول رخ می‌دهد و در نهایت زاویه بین نوک بینی و لب به وضعیت متعادل‌تری می‌رسد. بنابراین اگر پزشکتان گفته‌اند میزان سربالایی در محدوده طبیعی است، احتمالاً با گذشت زمان فرم بینی‌تان متناسب‌تر و طبیعی‌تر خواهد شد.

مریم
مریم
13 مهر 1404
پاسخ به:دکتر امین آمالی

خیلی ممنونم از پاسخگوییتون🙏

پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
متخصص گوش، حلق و بینی
10 مهر 1404

بعد از حدود ۴۰ روز هنوز روند ترمیم بینی کامل نشده و کلوملا به دلیل بافت زخم و ورم، پایین‌تر یا برجسته‌تر دیده می‌شود. این حالت در بسیاری از بیماران موقت است و تا ماه‌های بعد (معمولاً ۳ تا ۶ ماه) تغییر محسوسی در موقعیت و شکل آن رخ می‌دهد.

مریم
مریم
10 مهر 1404
پاسخ به:دکتر پیمان برومند

ممنونم از پاسخگوییتون🙏

مریم
مریم
10 مهر 1404
پاسخ به:دکتر پیمان برومند

با پایین انداختن سر ممکنه افتاده بشه این ناحیه یا ورمش بیشتر بشه؟

پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
متخصص گوش، حلق و بینی
12 مهر 1404
پاسخ به: مریم

پایین انداختن سر به‌طور موقت باعث پرخونی و افزایش فشار خون در بافت‌های بینی می‌شود و می‌تواند باعث احساس سنگینی یا تشدید موقت ورم در همان لحظه شود، اما این موضوع باعث افتادگی یا تغییر پایدار در موقعیت کلوملا نمی‌شود. تغییر شکل یا جایگاه این ناحیه بیشتر تحت‌تأثیر روند ترمیم زخم و جذب ورم در طول زمان است، نه حالت قرارگیری سر در کوتاه‌مدت.

سحر
سحر
11 مهر 1404

کلوملای منم بیرونه...از شما خیلی بیرون تر...دکترم گفت ورمه...دکتر شما چی گفت؟

مریم
مریم
12 مهر 1404
پاسخ به: سحر

میگه یه مقدار ورمه فعلا که عفونت کرده بینیم، شما چند وقته عمل کردی؟

سحر
سحر
21 مهر 1404
پاسخ به: مریم

من بیست و ششم میشه دو ماه...کلوملام خیلی خیلی سفته و برجسته

شما هم سوال دارید؟

از بهترین متخصص‌ها و پزشکان زیبایی مشاوره بگیرید.

تاپیک‌های مرتبط

تبادل نظر عمل زیبایی بینی
فاطمهفاطمه

سلام. من دو هفته پیش عمل رینوپلاستی انجام دادم. از روز عمل چشمام ورم داشت. روز سوم که ورم چشمام خوابید، بالای چشمام گود افتادن و تو رفته شدن. قبلا چشمام کشیده بود، اما الان گود شده و حالت مریض و خسته به خودش گرفته. به جراح چشم مراجعه کردم، تست گرفت و گفت فعلا آسیب حدقه رد میشه و باید تا ۶ ماه صبر ک

1پاسخ
مریممریم

سلام خواهش میکنم به من کمک کنید روی پوست بینیم ۲تا بخیه آبی رنگ بزرگ بعد یکماه هست آیا دکترمیتونه بکشه یانه بایدمجدد جراحی بشه؟؟

7پاسخ
فاطمهفاطمه

سلام من ۲ هفتس بینیمو عمل کردم اما اصلا راضی نیستم هم نوک بینیمو بالا برده و هم قوس زیادی داده ب اصطلاح بینیم سرسره ای شده و هم پره هاش یکم بالا پایینه بنظرتون میتونم ترمیم کنم البته خودشون گفتن ورم داره توروخدا راستشو بگید درست میشه یا دکتر خراب کرده؟

3پاسخ
SahelSahel

سلام من یک ماه و ۱۰ روز هستش که بینیمو جراحی کردم و کلوملای بینیم افتاده هستش و با پزشکم هم مطرح میکنم میگن که ورمه میخواستم بدونم ورم هستش و به مرور زمان اوکی میشه یا همینجوری باقی میمونه یا حتی بعد لز خوابیدن ورم بقیه جاهای دیگه بینیم این افتادگی بیشتر به چشم میاد ؟ لطفا اساتید بزرگوار راهنمایی

5پاسخ
TaniTani

ميخوام بيني مو عمل كنم كه قوزش برطرف بشه و قوس ملايم هم داشته باشه چون بينيم خوبه ايراد جزئي كه داره ميخوام برطرف بشه بعد عمل تغيير ميكنه؟؟

7پاسخ
عمل بینیعمل بینی

سلام وقت بخیر بنده 10 روزه بینیمو عمل کردم و امروز آتل بینی رو برداشتم ولی متاسفانه از نتیجه عمل اصلا راضی نیستم بینی از بالا باریک شده و از پایین پهن شده و پره ها خیلی بازه. دکتر پره ها رو جمع نکرده فکر کنم ضخیم بوده. الان باید چکار کنم افسردگی گرفتم. پره های بینیم نسبت به قبل انگار خیلی بازتر نشو

3پاسخ
راه‌حل‌های مرتبط با این تاپیک
عمل زیبایی بینی
عمل زیبایی بینیعمل زیبایی بینی
عکس های عمل زیبایی بینی

2322 عکس قبل و بعد