رویینو
مرجان
19 خرداد 1404

پاسخ هوش‌مصنوعی

پاسخ دکترها

چرا بعد از خوردن اولترا منیزیوم دخترم کهیر زد؟

دخترم بعد از خوردن قرص اولترا منیزیوم کهیر زد. آیا ارتباطی داره؟ و اینکه امکان داره با قرص داکسی‌سایکلین تداخل داشته باشه و باعث کهیر شده باشه؟

پاسخ‌ها4
پاسخ اولیه و اطلاعات کلیتولید شده توسط هوش مصنوعی رویینو

آنچه از سؤال شما متوجه می‌شوم این است که موضوع درباره‌ی ایجاد کهیر در دخترتان بعد از مصرف قرص اولترا منیزیوم و احتمال ارتباط آن با مصرف هم‌زمان داکسی‌سایکلین است.

ارتباط منیزیم با ایجاد کهیر

قرص‌های منیزیم به طور کلی جزو مکمل‌های نسبتاً ایمن هستند، اما در موارد نادر می‌توانند واکنش‌های حساسیتی در برخی افراد ایجاد کنند. اگر دخترتان بعد از مصرف اولین دوز «اولترا منیزیوم» دچار کهیر شده، این موضوع می‌تواند یکی از موارد زیر باشد:

  • واکنش آلرژیک به خود منیزیم یا یکی از ترکیبات جانبی قرص مثل رنگ‌ها، طعم‌دهنده‌ها، شیرین‌کننده‌ها یا مواد نگهدارنده.

  • واکنش غیر مستقیم که ممکن است ناشی از تحریک سیستم ایمنی باشد، هرچند احتمال آن کم است.

  • اگر سابقه حساسیت به دارو یا مکملی داشته‌اند، احتمال واکنش آلرژیک بیشتر می‌شود.

علائم واکنش آلرژیک به منیزیم یا مکمل‌ها می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • کهیر یا خارش پوستی

  • قرمزی یا تورم در برخی نواحی بدن

  • در موارد شدیدتر: تنگی نفس، سرگیجه یا تورم زبان/گلو (که نیاز به مراجعه فوری دارد)

آیا منیزیم و داکسی‌سایکلین می‌توانند با هم تداخل داشته باشند؟

بله، داکسی‌سایکلین با منیزیم تداخل دارویی دارد، اما این تداخل بیشتر به کاهش جذب داکسی‌سایکلین مربوط می‌شود، نه ایجاد کهیر.

توضیح بیشتر:

  • منیزیم می‌تواند با داکسی‌سایکلین در دستگاه گوارش پیوند داده و جذب آن را مختل کند.

  • این تداخل باعث کاهش اثربخشی داکسی‌سایکلین می‌شود، ولی علائم آلرژیک مانند کهیر را به صورت مستقیم ایجاد نمی‌کند.

  • با این حال، اگر هر دو دارو هم‌زمان مصرف شده باشند، نمی‌توان با قطعیت گفت که واکنش ناشی از کدام یک بوده است.

توصیه‌های عملی

برای اینکه بتوانید با اطمینان تشخیص دهید که علت کهیر چیست و چگونه پیش بروید، اقدامات زیر را توصیه می‌کنم:

  • مصرف اولترا منیزیوم را قطع کنید و ببینید که آیا علائم برطرف می‌شوند یا نه.

  • در صورت ادامه یا تشدید کهیر، حتماً با پزشک مشورت کنید؛ ممکن است نیاز به مصرف آنتی‌هیستامین یا بررسی دقیق‌تر باشد.

  • اگر مشکوک به واکنش آلرژیک هستید، مکمل را همراه با بسته آن نزد پزشک یا داروساز ببرید تا ترکیبات دقیق بررسی شود.

  • بین مصرف داکسی‌سایکلین و مکمل‌های حاوی منیزیم باید حداقل ۲ تا ۳ ساعت فاصله باشد تا از تداخل دارویی جلوگیری شود.

  • اگر سابقه حساسیت دارویی در خانواده یا فرزندتان وجود دارد، تست آلرژی می‌تواند مفید باشد.

جمع‌بندی

کهیر بعد از مصرف اولترا منیزیوم می‌تواند ناشی از حساسیت به یکی از اجزای آن باشد. تداخل آن با داکسی‌سایکلین بیشتر در زمینه جذب دارو اهمیت دارد و احتمال اینکه علت کهیر باشد، کمتر است. در حال حاضر بهتر است مصرف مکمل را متوقف کنید، علائم را تحت نظر بگیرید و در صورت نیاز با پزشک مشورت کنید تا درمان مناسب انجام شود.

این جواب توسط هوش مصنوعی و بر اساس تحلیل پاسخ‌های پزشکان رویینو به سوالات مشابه تولید شده است. مبنای نهایی، پاسخ مستقیم پزشکان به سوال شما است.

دریافت اعتبار اقساطی

بدون ضامن و پیش پرداخت تا ۲۰۰ میلیون

مهشید طالبی
دکتر مهشید طالبی
پوست، مو و زیبایی
19 خرداد 1404

بله، امکان دارد مصرف منیزیم باعث بروز کهیر شده باشد.

محمد گلشنی
دکتر محمد گلشنی
متخصص پوست و مو
20 خرداد 1404

پیشنهاد می‌شود به جای قرص اولترا منیزیوم، از منیزیوم خالص و قرص سنتروم یا مولتی‌ویتامین‌های بهتر استفاده شود؛ همچنین درباره علت مصرف اولترا منیزیوم نیز باید توضیح داده شود.

فاطمه نورزاده
دکتر فاطمه نورزاده
پوست، مو و زیبایی
22 خرداد 1404

بله، امکان دارد که بدن به دارو واکنش نشان داده باشد. فعلاً داروها را قطع کنید و پس از مدتی، مصرف آن‌ها را به‌صورت جداگانه و یکی‌یکی آغاز کنید. از مصرف هم‌زمان هر دو دارو خودداری شود.

شما هم سوال دارید؟

از بهترین متخصص‌ها و پزشکان زیبایی مشاوره بگیرید.

تاپیک‌های مرتبط

تبادل نظر توصیه مراقبتی پوست
سمیه رمضانعلی نیازیسمیه رمضانعلی نیازی

سلام چند مدته روی بدنم مخصوصا دست و شکمو پشتم لکه های شبیه کهیر ظاهر شده و بعضی اوقات خارش می‌کنه .می‌خوام بدونم دلیلش چیه

6پاسخ
محمدیمحمدی

سلام چند ماهه با این دونه های ریز پوستی کف دستم درگیر هستم که خارش دارن و دونه دونه میشن بعد پوسته میدن چند بار دکتر رفتم پماد مختلف جنتامایسین و هیدروکورتیزون و ترمیم کننده و ضد اگزما دادن اما بی اثره دقت کردم بعد مراجعه به کاشت ناخن و ترمیم ناخن بدتر میشه و شدید میشه در ضمن بعد کاشت ناخن احساس مخ

2پاسخ
زهرازهرا

سلام من پوستم چرب و حساس لک ملاسما، جوش صورت، و مویرگ های قرمز تلانژکتازی دور بینی و زیر لب دارم، نیاسامید برایت مکس، ازلاییک اسید، برابت مکس، ویتامین سیفورت درمالیفت، و تونر مرطوب کننده پوست چرب ژیناژن، فوم شستشو و روشن کننده پوست چرب رزالیا یک روتین پوستی هفتگی بگید هر شب یکی از سرم ها استغاده

4پاسخ
محمدیمحمدی

سلام دستم دونه های ریز همراه با خارش داشت که عکسش براتون فرستادم و گفتید هیدروکورتیزون و ترمیم کننده استفاده کنم خیلی خوب شده بود ولی بعد قطع کزدن دارو بازم برگشته به ۳ تا دکتر هم مراجعه کزدم اما اصلا داروهاشون تاثیر نداشت دارو برای اگزما دادن که تاثیر نداش دارو ضد قارچ فلوکونازول و پماد ضد قارچ د

2پاسخ
اخیناخین

آقای دکتر سلام.وقت بخیر.اقای دکتر ببخشید یه سوال دارم بریدگی که از لایه اپیدرم کامل عبور کند شامل اسکار می شود یا بریدگی که از لایه درم کامل عبور کند شامل اسکار می شود

3پاسخ
میامیا

من اشتباهی ژل ضد جوش MQ در قسمت هایی که جوش وجود نداشت استفاده کردم و الان حالت خشکی و چروک مانند بر روی گونه هام ایجاد شده و فقط یک بار استفاده کردم میخواستم بدونم درست میشه یا قراره همینجوری بمونه؟

3پاسخ
راه‌حل‌های مرتبط با این تاپیک