رویینو
faezeh
14 آبان 1403

پاسخ هوش‌مصنوعی

پاسخ دکترها

ورم سفت یک طرفه روی غضروف جانبی نوک بینی

سلام وقت بخیر. من ۴ ماهه بینیمو عمل کردم، تقریبا پوست بینیم ضخیم بود. یک هفته بعد از عمل روی غضروف سمت چپ بینیم یک ورم خیلی سفت و برآمده ایجاد شد که تا الان برطرف نشده، فقط ورمش یک مقدار کمتر شده. از نیم رخ، بینیم فرم عقابی گرفته. احتمالش هست ماندگار باشه؟

پاسخ‌ها3
پاسخ اولیه و اطلاعات کلیتولید شده توسط هوش مصنوعی رویینو

آنچه از سؤال شما متوجه شدم این است که موضوع درباره «برآمدگی و ورم سفت روی غضروف بینی بعد از عمل جراحی و احتمال ماندگاری آن» است.

علت برآمدگی سفت بعد از عمل بینی

بعد از جراحی بینی، مخصوصاً در افرادی که پوست ضخیم‌تر دارند، معمولاً ورم و فیبروز (سفت شدن بافت به‌دلیل تشکیل بافت ترمیمی) طولانی‌تر باقی می‌ماند. برآمدگی سفت در یک سمت بینی می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد:

  • ورم فیبروزی: شایع‌ترین علت، که به‌خصوص در بینی‌های گوشتی یا با پوست ضخیم بیشتر دیده می‌شود. این نوع ورم ممکن است تا ماه‌ها باقی بماند ولی به مرور با درمان کاهش می‌یابد.

  • برآمدگی استخوان یا غضروف باقیمانده: اگر برآمدگی خیلی مشخص و سفت باشد و بعد از چند ماه تغییری نکند، احتمال وجود باقیمانده استخوان یا غضروف وجود دارد.

  • غیرقرینگی ترمیم بافت: در حین جوش‌خوردن و ترمیم، بافت‌ها ممکن است در یک سمت ضخیم‌تر شوند.

مدت ماندگاری ورم بعد از عمل

  • در پوست‌های ضخیم، ورم می‌تواند تا ۱۲ تا ۱۸ ماه طول بکشد تا به فرم نهایی برسد.

  • سفتی یک نقطه خاص معمولاً بعد از ماه ششم روند کاهشی بیشتری پیدا می‌کند، ولی اگر تا یک سال تغییری محسوس نکند، ممکن است ماندگار باشد و نیاز به ترمیم داشته باشد.

راهکارهای کاهش ورم و سفتی

  • ماساژ بینی (طبق آموزش جراح) برای کاهش ورم فیبروزی

  • تزریق کورتون (مثل تریامسینولون) به نقاط فیبروزی برای کاهش بافت سفت

  • چسب بینی در ماه‌های اول برای کمک به کاهش ورم

  • پیگیری منظم با جراح برای بررسی روند ترمیم

جمع‌بندی

با توجه به اینکه تنها ۴ ماه از عمل شما گذشته و پوست بینی‌تان ضخیم بوده، هنوز احتمال کاهش این برآمدگی وجود دارد، به‌خصوص اگر علت آن ورم فیبروزی باشد. اما اگر بعد از ماه ششم تا یک سال تغییری محسوس ایجاد نشود، ممکن است برآمدگی ناشی از غضروف یا استخوان باشد که گاهی نیاز به جراحی ترمیمی دارد.

اگر مایل باشید می‌توانم برایتان راهنمای ماساژ و مراقبت تخصصی بعد از عمل بینی برای پوست‌های ضخیم تهیه کنم که کمک می‌کند ورم و سفتی سریع‌تر کم شود. آیا این را آماده کنم؟

این جواب توسط هوش مصنوعی و بر اساس تحلیل پاسخ‌های پزشکان رویینو به سوالات مشابه تولید شده است. مبنای نهایی، پاسخ مستقیم پزشکان به سوال شما است.

دریافت اعتبار اقساطی

بدون ضامن و پیش پرداخت تا ۲۰۰ میلیون

پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
متخصص گوش، حلق و بینی
16 آبان 1403
سلام. عموما تورم بافت نرمی هست که با لمس و فشار ناحیه میتوان متوجه آن شد. در صورتی که تورم در یه نقطه خاص به صورت سفت و برآمده است نیاز به معاینه دقیق تر دارد و حتما نیاز به لمس فیزیکی دارد تا بتوان متوجه این موضوع شد. بهتر است توسط پزشک خودتان معاینه شوید. همچنین در مورد فرم عقابی بینی از نیم رخ بهتر بود یک تصویر از نیم رخ ارسال میکردید تا بتوان نسبت به عکس ارسالی اظهار نظر کرد.
محمدعلی بیات شهبازی
دکتر محمدعلی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک
16 آبان 1403
ورم سفت یک ناحیه می‌تواند به علت بیرون زدگی غضروف باشد و بنابراین نیاز به معاینه فیزیکی است تا مشخص شود علت مشکل ورم است یا غضروف. اگر مشکل ناشی از ورم باشد می‌توان با تزریق کورتون آن را برطرف کرد. در مورد فرم بینی هم در نظر داشته باشید که بینی طی یک سال بعد از جراحی دائما در حال تغییر است و در حال حاضر نمی‌شود در مورد فرم فعلی بینی شما نظری قطعی داد. حتما باید صبر کنید تا ورم به طور کامل فروکش کند. در بیشتر موارد با گذشت یک سال از جراحی بینی فرم نهایی آن مشخص می‌شود.
شما هم سوال دارید؟

از بهترین متخصص‌ها و پزشکان زیبایی مشاوره بگیرید.

تاپیک‌های مرتبط

تبادل نظر عمل زیبایی بینی
فاطمهفاطمه

سلام‌وقت‌بخیر‌من‌۸روزه‌بینیمو‌عمل کردم‌وخیلی‌کوتاه‌وسربالاعه‌ایا‌میاد پایین چون واقا ناراحتم افسردگی گرفتم بخاطر این موضوع بینیمم قبلش نوکش تقریبا گوشتی بود و بینی خودم چندان بزرگ نبود توروخدا راهنمایی کنید خیلی ناراحتم

6پاسخ
رهارها

سلام . من ۶ روزه عمل کردم . لب بالام و پشت لبم رو اصلا نمیتونم تکون بدم . لبخندهم نمیتونم بزنم . انگار بی حس و سنگینه و کشیده میشه . از طرفی ابروهامم نمیتونم بالا بدم انگار وصل میشه به بینیم و کشیده میشه . مسواک هم بااین شرایط نمیتونم بزنم یا حرف زدن حتی . طبیعیه؟ تا کی اینطوره؟

6پاسخ
RR

سلام ۴۵ روز عمل کردم و از روز ۱۵ ام این سفیدی اومد بالا تو عکسی ک سفیدی معلومه برای چند وقت پیشه ک الان رفته پایین تر زیاد تو دید نیست چسابامو همه کلینیک برام زد از یجایی به بعد حس کردم برا چسبه چسب ک در اوردم دیگ نمیزنم داره کم میشه ولی توش اینطوری شده اون بالا شبیه سوراخه ولی سوراخ نیست یه حفرس ت

7پاسخ
لیلی

سلام وقتتون بخیر من دو ماهه عمل کردم بینیم خیلی کوچیک شده نوکش هم بالاس میشه پره های بینی رو باز تر کرد؟اگه از این کوچیکتر شه چیکار کنم تو عکس واضح نیست.آیا از این ب بعد فرم میگیره یا قراره روز بروز کوچیکتر بشه.کلا خیلی جمع کرده نوک بینی رو متاسفانه

3پاسخ
RoozRooz

ی سال نیم بینیم عمل کردم دوهفته متوجه دونه دونه شده زیر پوست بینیم وتغییر رنگ پوست فقط ی کم ضربه خورد باعث این شد نکنه نکروز باشه چیکار کنم

2پاسخ
زهرازهرا

سلام من ۲۰ ساله مه انحراف بینی و پلیپ دارم و اصلا نمی تونم از بینی نفس بکشم و سوراخهای بینیم در نتیجه کوچیک شده چه دمتری رو پیشنهاد میکنین برای درمان و زیبایی بینی همزمان؟ دکتر مجید جلالی رو کسی میشناسه تهران ؟چطور هستن؟

6پاسخ
راه‌حل‌های مرتبط با این تاپیک
عمل زیبایی بینی
عمل زیبایی بینیعمل زیبایی بینی
عکس های عمل زیبایی بینی

2322 عکس قبل و بعد