رویینو
فاطمه
7 آذر 1403

پاسخ هوش‌مصنوعی

پاسخ دکترها

نامتقارن بودن سوراخ های بینی ۳ ماه بعد عمل

بنده الان سه ماهه بینیمو عمل کردم. از ابتدا که آتل رو برداشتم، بالای سوراخ سمت راست بینیم حالت افتاده و باد کرده داره، طوریکه از روبرو سوراخ‌ها بسیار نامتقارن دیده میشه و انگار سوراخ یکطرف بینیم افتاده. آیا می‌تونه ناشی از ورم باشه یا خطای جراحی هست؟

پاسخ‌ها5
پاسخ اولیه و اطلاعات کلیتولید شده توسط هوش مصنوعی رویینو

آنچه از سؤال شما متوجه شدم این است که موضوع درباره نامتقارن بودن سوراخ‌های بینی و افتادگی یک سمت بینی سه ماه پس از عمل جراحی بینی است.

علت‌های احتمالی نامتقارن شدن سوراخ بینی در این مرحله

در سه ماه اول بعد از عمل بینی، بینی هنوز در مرحله ترمیم و تغییرات است، بنابراین:

  • ورم موضعی

    • به‌خصوص در بینی‌های گوشتی یا پوست ضخیم، ورم ممکن است فقط در یک سمت بیشتر باقی بماند و باعث نامتقارن دیده شدن سوراخ‌ها شود.

    • در این مرحله ورم می‌تواند حتی باعث شود یک سوراخ کوچک‌تر یا افتاده‌تر به نظر برسد.

  • فیبروز یا سفتی بافت

    • تجمع بافت فیبروزی زیر پوست می‌تواند فرم یک سمت بینی را موقتاً تغییر دهد.

    • این حالت گاهی با ماساژ یا تزریق کورتون بهبود پیدا می‌کند.

  • خطای جراحی یا عدم تقارن ساختاری

    • اگر اختلاف سوراخ‌ها ناشی از برداشت یا جابه‌جایی نامتقارن غضروف یا بافت باشد، احتمال دارد حتی پس از خوابیدن کامل ورم باقی بماند.

    • تشخیص این مورد معمولاً بعد از گذشت ۶ تا ۱۲ ماه ممکن است، چون تا آن زمان ورم و تغییرات جزئی ادامه دارد.

نشانه‌هایی که بیشتر به نفع ورم است

  • تغییر شکل یا اندازه سوراخ در طول هفته‌ها (یعنی ثابت نیست)

  • لمس نرم یا حالت پف‌کرده در همان سمت

  • بهتر شدن شکل بینی در ساعات یا روزهایی که ورم کمتر است

نشانه‌هایی که ممکن است به جراحی مربوط باشد

  • ثابت ماندن شکل و اندازه سوراخ در چند ماه بدون تغییر

  • لمس سفت یا فرورفتگی/برجستگی غیرطبیعی غضروف در آن ناحیه

  • وجود مشکل تنفسی قابل‌توجه از همان سمت

توصیه‌ها در این مرحله

  • سه ماه بعد از عمل هنوز برای قضاوت قطعی زود است. معمولاً جراحان توصیه می‌کنند تا ۶ تا ۱۲ ماه برای ارزیابی نهایی صبر کنید.

  • پیگیری و معاینه حضوری با جراح برای بررسی اینکه آیا ماساژ یا تزریق کورتون در آن سمت می‌تواند کمک کند.

  • پرهیز از فشار یا ضربه به بینی و ادامه مراقبت‌های توصیه‌شده توسط جراح.

جمع‌بندی

در سه ماه بعد از عمل، نامتقارن بودن سوراخ‌های بینی اغلب می‌تواند ناشی از ورم یا سفتی موقت بافت باشد و هنوز برای قضاوت قطعی درباره خطای جراحی زود است. ارزیابی دقیق و تصمیم‌گیری نهایی باید بعد از کاهش کامل ورم، یعنی حدود یک سال پس از عمل، انجام شود.

این جواب توسط هوش مصنوعی و بر اساس تحلیل پاسخ‌های پزشکان رویینو به سوالات مشابه تولید شده است. مبنای نهایی، پاسخ مستقیم پزشکان به سوال شما است.

دریافت اعتبار اقساطی

بدون ضامن و پیش پرداخت تا ۲۰۰ میلیون

محمدعلی بیات شهبازی
دکتر محمدعلی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک
7 آذر 1403

با توجه به اینکه سه ماه از عمل بینی شما گذشته است، احتمالاً این حالت ناشی از ورم موقتی است که در این دوره طبیعی است. پس از جراحی بینی، ورم می‌تواند در برخی نواحی، به ویژه در اطراف سوراخ‌های بینی، باقی بماند و باعث عدم تقارن موقت شود. این وضعیت معمولاً به مرور زمان و با کاهش ورم بهبود می‌یابد. با این حال، اگر این عدم تقارن پس از مدت زمان قابل توجهی باقی بماند یا شدت آن بیشتر شود، توصیه می‌کنم که به پزشک خود مراجعه کنید تا ارزیابی دقیق‌تری انجام شده و اطمینان حاصل شود که مشکلی از نظر جراحی وجود ندارد.

پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
متخصص گوش، حلق و بینی
7 آذر 1403

بهتر است اجازه دهید ۶ ماه از عمل بینی شما بگذرد تا مشخص شود نامتقارن بودن بینی ناشی از ورم است یا نه. حداقل ۶ ماه زمان لازم است که ورم به حد مطلوبی برطرف شده و شکل بینی معلوم شود. تا آن زمان ممکن است تورم به اشکال مختلفی باعث نامتقارن به نظر رسیدن بینی شما بشود.

مهدی محمدی
دکتر مهدی محمدی
متخصص گوش، حلق و بینی
4 دی 1403

تا تورم بینی شما برطرف نشود نمی‌توان در مورد مشکلات بینی اظهار نظر کرد. حداقل ۶ ماه زمان لازم است که تورم برطرف شود و بتوان فرم نهایی بینی شما را مورد بررسی قرار داد. فعلأ بهتر است صبور باشید و اجازه دهید نقاهت شما برطرف شود.

محسن فلکیان
دکتر محسن فلکیان
پوست، مو و زیبایی
5 دی 1403

بهتر است صبور باشید و اجازه بدهید مدت بیشتری از زمان عمل سپری شود تا تورم بینی کاهش پیدا کند. طی ۶ماه اول و در طول یکسال بدو عمل به فرم نهایی نتیجه جراحی می‌رسید. بعد از آن اگه مشکلی بود می‌توانید با مراجعه به جراح خود، جراح پلاستیک یا متخصص گوش و حلق و بینی برای انجام عمل ترمیمی اقدام کنید. .

شما هم سوال دارید؟

از بهترین متخصص‌ها و پزشکان زیبایی مشاوره بگیرید.

تاپیک‌های مرتبط

تبادل نظر عمل زیبایی بینی
محمد

بینیم بعد ۵ ماه هم کجه هم پره هاش بازه ولی دکترم میگه بینیت هیچ ایرادی نداره من الان چیکار کنم میگه پیش من نیا لطفا راهنماییم کنید

2پاسخ
زهرا امدادیزهرا امدادی

میخوام بینیم رو عمل کنم استرس دارم که بهم میاد یا ن چون بینیم خوبه میخوام نیمه فانتزی و کوچیک تر شه

2پاسخ
مهدیهمهدیه

سلام من ۱۰ روزه عمل کردم همه چیز اوکیه فقط نوک بینیم خیلی با سوراخ فاصله داره می‌دونم که میگن ورم داره ..ولی من ندیدم هیچ کس بعد از برداشتن اتل نوک بینیش اینطوری باشه .. موردی مثل من بوده که بعد گذشت چند ماه نوکش بینیش قشنگ بشه ؟

3پاسخ
محمد

سلام الان ۵ماهه عمل بینی انجام دادم پره هاش باز مونده نوکش هم افتادست نمیدونم چیکار کنم

2پاسخ
سپیدهسپیده

سلام من تازه ۱۶ روز از عمل بینی گذشته احساس میکنم بینی من خیلی افتاده هست آیا درسته یا چون ورم دارم اینجوری حس میکنم

5پاسخ
فاطمهفاطمه

سلام‌وقت‌بخیر‌من‌۸روزه‌بینیمو‌عمل کردم‌وخیلی‌کوتاه‌وسربالاعه‌ایا‌میاد پایین چون واقا ناراحتم افسردگی گرفتم بخاطر این موضوع بینیمم قبلش نوکش تقریبا گوشتی بود و بینی خودم چندان بزرگ نبود توروخدا راهنمایی کنید خیلی ناراحتم

6پاسخ
راه‌حل‌های مرتبط با این تاپیک
عمل زیبایی بینی
عمل زیبایی بینیعمل زیبایی بینی
عکس های عمل زیبایی بینی

2322 عکس قبل و بعد