رویینو
MAHDI
11 مرداد 1403

پاسخ هوش‌مصنوعی

پاسخ دکترها

مصرف قرص سیستین b6 برای ریزش مو

سلام دوستان. یه راهنمایی میخواستم. من مدت زیادی هست که ریزش مو پیدا کردم و تقریبا دیگه چیزی نمونده تا وسط کلم خالی بشه. چند روز پیش پیش ارایشگرم که برای اصلاح موهام رفته بودم بهم گقت از کپسول سیستین b6 مصرف کنم که جلوی ریزش مو رو میگیره و کمک میکنه مجددا موها رشد کنه و ضخامت موها هم بیشتر میشه. شما تا حالا تجربه مصرفشو داشتید؟ و اینکه اصلا چه برندی از سیستین ب ۶ خوبه اگه تجربه مصرف داشتید؟ ممنون میشم نظرتون رو بگید

پاسخ‌ها2
پاسخ اولیه و اطلاعات کلیتولید شده توسط هوش مصنوعی رویینو

آنچه از سؤال شما متوجه شدم این است که موضوع درباره‌ی ریزش موی شدید و خالی‌شدن وسط سر است و این‌که آیا مصرف مکمل سیستین B6 می‌تواند جلوی ریزش را بگیرد و باعث رویش مجدد و ضخیم‌تر شدن موها شود یا خیر. همچنین پرسیدید چه برندی بهتر است.

نقش سیستین B6 در ریزش مو

  • سیستین یکی از اسیدهای آمینه‌ سازنده کراتین (جزء اصلی مو) است و به تقویت رشد مو کمک می‌کند.

  • ویتامین B6 در متابولیسم پروتئین و تولید کراتین نقش دارد.

  • ترکیب این دو می‌تواند به بهبود کیفیت و ضخامت مو کمک کند، به‌ویژه در ریزش موی ناشی از ضعف تغذیه‌ای یا استرس.

نکته مهم

  • اگر ریزش موی شما الگوی ارثی (آلوپسی آندروژنتیک) باشد، مکمل به‌تنهایی جلوی پیشرفت آن را نمی‌گیرد. در این حالت معمولاً درمان‌هایی مثل ماینوکسیدیل موضعی، فیناستراید خوراکی (برای آقایان) یا روش‌های ترکیبی زیر نظر پزشک لازم است.

  • اگر علت ریزش مو کمبود ویتامین‌ها، استرس یا تغذیه نامناسب باشد، مکمل‌هایی مثل سیستین B6 می‌توانند مؤثرتر باشند.

برندهای رایج سیستین B6

  • در ایران و بسیاری کشورها مکمل L-Cystine B6 + Zinc یا سیستین B6 زینک بیشتر تجویز می‌شود.

  • برندهای خارجی شناخته‌شده مثل Biorga Cystine B6 (بیورگا) یا برندهای معتبر دارویی فرانسوی و آلمانی کیفیت بالایی دارند.

  • برخی برندهای ایرانی هم وجود دارند که ترکیب مشابه دارند، معمولاً با قیمت مناسب‌تر و دسترسی راحت‌تر.

توصیه‌های کاربردی برای شما

  • قبل از مصرف خودسرانه، بهتر است آزمایش خون (بررسی آهن، ویتامین D، روی، تیروئید) بدهید تا علت اصلی ریزش مشخص شود.

  • اگر ریزش موی ارثی باشد، باید درمان‌های تخصصی‌تر را در نظر بگیرید؛ مکمل‌ها تنها نقش حمایتی دارند.

  • مصرف مکمل سیستین B6 معمولاً به‌صورت ۲ تا ۳ ماهه توصیه می‌شود و عوارض خاصی ندارد.

  • همراهی آن با رژیم غذایی مناسب، کنترل استرس، و مراقبت مو (پرهیز از رنگ و دکلره مکرر) نتیجه را بهتر می‌کند.

جمع‌بندی

سیستین B6 می‌تواند به تقویت مو و کاهش ریزش ناشی از کمبودهای تغذیه‌ای کمک کند، اما اگر ریزش موی شما الگوی ارثی یا هورمونی باشد، تنها مصرف این مکمل کافی نیست و باید درمان دارویی یا ترکیبی زیر نظر متخصص پوست و مو انجام دهید.

می‌خواهید برایتان یک راهنمای کامل بنویسم که چه آزمایش‌هایی باید قبل از شروع درمان ریزش مو انجام دهید تا دلیل اصلی مشخص شود؟

این جواب توسط هوش مصنوعی و بر اساس تحلیل پاسخ‌های پزشکان رویینو به سوالات مشابه تولید شده است. مبنای نهایی، پاسخ مستقیم پزشکان به سوال شما است.

دریافت اعتبار اقساطی

بدون ضامن و پیش پرداخت تا ۲۰۰ میلیون

سعیده باقرزاده جلیلوند
دکتر سعیده باقرزاده جلیلوند
پوست، مو و زیبایی
11 دی 1403

بله، کپسول سیستین B6 می‌تواند در کاهش ریزش مو و تقویت آن مؤثر باشد. این کپسول به دلیل ترکیب سیستین (یک نوع آمینواسید گوگردی) و ویتامین B6، به تقویت فولیکول‌های مو کمک کرده و رشد و ضخامت موها را بهبود می‌بخشد. مصرف آن به ویژه در افرادی که دچار کمبود ویتامین یا مشکلات تغذیه‌ای هستند، می‌تواند مفید باشد. اما برای حل مشکل ریزش موی خود بهتر است ویزیت شوید تا مشخص شود علت مشکل شما چیست و بعد از انجام چکاپ‌های اولیه بهترین راه‌حل برای شما انتخاب شود.

شما هم سوال دارید؟

از بهترین متخصص‌ها و پزشکان زیبایی مشاوره بگیرید.

تاپیک‌های مرتبط

تبادل نظر مکمل‌‌های مو
علبرضاعلبرضا

سلام وقت بخیر ریزش مو نزدیک ۵ سال دارم قسمت شقیقه وجلوی سر و همیشه با شامپو بچه شستشو میکنم حس سوزش وگرمی وانگار تار مثل نیش حس میکنم اگر با تاید شستشو میکنم یک روز کامل حس نرمی راحتی بدون ریزش میگذرد والان۴۰روز از فیناستراید مصرف میکنم لطف بفرمایید درمان چی هست تشکر

6پاسخ
سوداسودا

سلامم یه سوال چیکار کنم جلو موهام پرپشت شه چون خیلی خالی شده ممنون از شما ⚘️🌙

2پاسخ
مهسامهسا

سلام وقت بخیر سالهاست ریزش مو دارم و میشه گفت ارثیه من ۲۷۰ تا قرص پریورین خریدم که سه ماه هر روز سه تا استفاده کنم... بعدشم که سه ماه باید روزی یدونه خورد... این روش مصرف اوکیه؟ اخه بعضی جاها گفته سه ماه اول دوتا کافیه. بعد اون چه مدت باید استراحت داد؟ و بعد از اتمام تایم استراحت چجوری باید دوب

6پاسخ
FatemehFatemeh

سلام ۱۹ ساله هستم من از شروع دبیرستانم ریزش مو متوسطی داشتم و دکتر هم رفتم که اون موقع گفتن ریزش مو ارثی و هورمونی(احتمالا) هست و ماینوکسیدیل و اسپیرنولاکتون دادن بهم که متاسفانه اون موقع دوره درمان رو به طور کامل انجام ندادم حدود ۸ ماه پیش(بعد کنکور) که ریزش موهام زیاد شده بود آزمایشی دادم

3پاسخ
صص

سلام ۲۳سالمه و سه ساله ریزش مو دارم که به یکباره شروع شد خودم احساس می کنم از زمان تزریق دوز دوم واکسن کرونا شروع شد چون محل تزریق عفونت کرد بعد چند روز ریزش من هم شروع شد،اوایل فقط درگیر ریزش بودم بعد متوجه شدم که سرم پوسته میده زودتر چرب میشه به نسبت قبل و وقتی کف سرم ناخن می کشم جرم جمع میشه ز

3پاسخ
ghazalghazal

سلام ۱۹ سالمه ریزش موهام یک ساله ادامه داره دکتر رفتم و دارو هم مصرف کردم اما بهتر نشده که هیچ با همون روند وحشتناک ادامه داره ریزش از اونجایی شروع شد که موهام رو تقریبا حدود ۴۵ سانتی متر کوتاه کردم خواستم بپرسم کوتاه کردن مو هم ممکنه علت ریزش باشه؟

2پاسخ
راه‌حل‌های مرتبط با این تاپیک