رویینو
maryam8
15 آبان 1403

پاسخ هوش‌مصنوعی

پاسخ دکترها

بهترین زمان پی آر پی بعد از کاشت مو

من به تازگی کاشت مو انجام دادم و شنیدم که پی آر پی بعد از کاشت مو می‌تونه به تثبیت نتایج کمک کنه. می‌خواستم بدونم بعد از گذشت چه مدتی از کاشت مو میشه پی آر پی انجام داد؟

پاسخ‌ها4
پاسخ اولیه و اطلاعات کلیتولید شده توسط هوش مصنوعی رویینو

آنچه از سؤال شما متوجه شدم این است که موضوع درباره «زمان مناسب انجام پی‌آرپی (PRP) بعد از کاشت مو» است.

علت انجام پی‌آرپی بعد از کاشت مو

پی‌آرپی روشی است که با استفاده از پلاسمای غنی از پلاکت خود فرد، به تقویت فولیکول‌ها، افزایش خون‌رسانی و تسریع ترمیم کمک می‌کند. بعد از کاشت مو، این روش می‌تواند:

  • به تثبیت گرافت‌های تازه کاشته‌شده کمک کند

  • روند رشد موهای جدید را سرعت دهد

  • شانس بقا و استحکام موهای کاشته‌شده را بیشتر کند

زمان مناسب شروع پی‌آرپی بعد از کاشت

  • به‌طور معمول: اولین جلسه پی‌آرپی حدود ۴ تا ۶ هفته بعد از کاشت مو انجام می‌شود. در این زمان، زخم‌ها بهبود یافته و فولیکول‌ها وارد فاز ترمیم می‌شوند.

  • برخی پزشکان ترجیح می‌دهند برای اطمینان از ترمیم کامل بافت‌ها، شروع را از ماه دوم به بعد قرار دهند.

  • انجام پی‌آرپی خیلی زودتر از این زمان می‌تواند به گرافت‌های تازه آسیب برساند، چون هنوز محل کاشت حساس و در حال ترمیم است.

تعداد جلسات پیشنهادی

  • معمولاً ۳ تا ۴ جلسه با فاصله ۴ تا ۶ هفته بین هر جلسه انجام می‌شود.

  • پس از تکمیل دوره اصلی، برای حفظ نتایج، جلسات نگهدارنده هر ۶ ماه یا سالی یک‌بار توصیه می‌شود.

نکات مهم قبل از پی‌آرپی بعد از کاشت

  • حتماً با پزشک کاشت خود هماهنگ کنید تا زمان دقیق بر اساس شرایط ترمیم شما تعیین شود.

  • در روز انجام پی‌آرپی، پوست سر باید سالم، بدون التهاب یا عفونت باشد.

  • استفاده از داروهای رقیق‌کننده خون یا ضدالتهاب قوی ممکن است نیاز به قطع موقت قبل از انجام داشته باشد.

جمع‌بندی

بهترین زمان شروع پی‌آرپی بعد از کاشت مو معمولاً ۴ تا ۶ هفته پس از عمل است، زمانی که پوست سر ترمیم شده و فولیکول‌ها آماده تقویت هستند. انجام منظم جلسات در ماه‌های اول بعد از کاشت می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر استحکام و رشد موهای جدید داشته باشد.

اگر بخواهید می‌توانم یک برنامه زمانی دقیق ترکیبی از پی‌آرپی، مزوتراپی و داروهای تقویتی بعد از کاشت مو برایتان آماده کنم تا بهترین نتیجه را بگیرید. آیا این را انجام بدهم؟

این جواب توسط هوش مصنوعی و بر اساس تحلیل پاسخ‌های پزشکان رویینو به سوالات مشابه تولید شده است. مبنای نهایی، پاسخ مستقیم پزشکان به سوال شما است.

دریافت اعتبار اقساطی

بدون ضامن و پیش پرداخت تا ۲۰۰ میلیون

حمید جهانی
دکتر حمید جهانی
پوست، مو و زیبایی
15 آبان 1403
یک ماه بعد از کاشت مو میتوانید از پی ار پی برای تثبیت نتایج کاشت موی سر استفاده کنید. استفاده از پی آر پی به عنوان یک مکمل پس از کاشت مو می‌تواند به تقویت فولیکول‌های مو و بهبود کیفیت موها کمک کند. این روش به افزایش ضخامت و کیفیت موهای جدید کمک می‌کند و احتمال موفقیت و ماندگاری نتایج کاشت مو را افزایش می‌دهد.
محمد گلشنی
دکتر محمد گلشنی
متخصص پوست و مو
25 آذر 1403

به طور معمول یک تا دو ماه بعد از کاشت مو، موهای کاشته شده وارد فاز استراحت می‌شوند و ممکن است دچار ریزش شوند که این امر کاملاً طبیعی است. بعد از ۳ ماه، هنگامی که فرآیند رشد موها آغاز شد و پوست سر بهبود یافت، می‌توانید برای انجام پی آر پی (PRP) جهت تقویت و تثبیت نتایج کاشت مو اقدام کنید.

محسن فلکیان
دکتر محسن فلکیان
پوست، مو و زیبایی
3 دی 1403

بهترین زمان برای انجام PRP دو هفته پس از کاشت مو است، زیرا در این مرحله ریزش اولیه فولیکول‌ها و شروع رشد مجدد آنها آغاز می‌شود. PRP با افزایش خون‌رسانی به فولیکول‌ها به تقویت و بهبود رشد مو کمک می‌کند. معمولاً چهار جلسه PRP کافی است و جلسات بعدی به ترتیب در فاصله‌های یک ماه، سه ماه و شش ماه پس از جلسه اول انجام می‌شوند.

شما هم سوال دارید؟

از بهترین متخصص‌ها و پزشکان زیبایی مشاوره بگیرید.

تاپیک‌های مرتبط

تبادل نظر پی آر پی (PRP)
واحدیواحدی

سلام وقت بخیر من میخوام بدونم برای فاصله ی کم چشم و ابروهام چه روشی مناسبتر هست و افتادگی کنار چونه و خط خنده م چه کاری انجام دهم بهتر هست

1پاسخ
پانته اپانته ا

سلام‌من صورتم اولش دوتا لک کوچک‌یود الان‌نمیدونم‌این چیه پای چشام‌لک‌و‌ سیاه نمیدونم نه چیزی میخورم نه کرمی میزنم‌۴۷سالمه و لک کوچک بوده اینم الان ۵ماهه شده گاهی پر رنگ‌میشه

2پاسخ
علیعلی

من مشکل افتادگی پیشانی دارم یعنی پوست پیشانیم شل شده و داره ذره ذره میاد پایین و افتادگی پلک دارم ، همچنین گودی و سیاهی زیر چشم ، چین و چروک بسیار عمیق پیشانی ، باید چیکار کنم ؟

5پاسخ
علبرضاعلبرضا

سلام وقت بخیر ریزش مو نزدیک ۵ سال دارم قسمت شقیقه وجلوی سر و همیشه با شامپو بچه شستشو میکنم حس سوزش وگرمی وانگار تار مثل نیش حس میکنم اگر با تاید شستشو میکنم یک روز کامل حس نرمی راحتی بدون ریزش میگذرد والان۴۰روز از فیناستراید مصرف میکنم لطف بفرمایید درمان چی هست تشکر

5پاسخ
سوداسودا

سلامم یه سوال چیکار کنم جلو موهام پرپشت شه چون خیلی خالی شده ممنون از شما ⚘️🌙

2پاسخ
فاطمهفاطمه

سلام وقت بخیر ، ببخشید پوست صورت من دائم و همیشه جوش های زیر پوستی میزنم که خیلی بزرگ و التهابی و دردناکه مشکل هورمونی هم ندارم چون دکتر رفتم و آزمایش دادم ، علتش چی می‌تونه باشه و برای درمان و کم کردنش چه کارایی انجام بدم؟!

2پاسخ
راه‌حل‌های مرتبط با این تاپیک
پی آر پی (PRP)
پی آر پی (PRP)پی آر پی (PRP)
عکس های پی آر پی (PRP)

27 عکس قبل و بعد