رویینو
Sena
2 مهر 1404

پاسخ هوش‌مصنوعی

پاسخ دکترها

دیروز ژل چانه زدم الان ورم کرده سخت میتونم حرف بزنم طبیعیه؟

من دیروز ژل چانه زدم ورم چانه‌م زیاده و الان دیگه نمیتونم حرف بزنم ینی سخت میتونم صحبت کنم این چند روزه حل میشه مشکل یا جدیه؟باید چیکار کنمم؟؟راهنمایی کنین لطفاااااا

پاسخ‌ها6
پاسخ اولیه و اطلاعات کلیتولید شده توسط هوش مصنوعی رویینو

آنچه از سؤال شما متوجه می‌شوم این است که موضوع درباره ورم و سختی حرکت بعد از تزریق ژل در ناحیه چانه است.

علت ورم و سختی صحبت کردن بعد از ژل

پس از تزریق فیلر (ژل) در چانه، معمولاً مقداری تورم، قرمزی و احساس سنگینی طبیعی است. این حالت می‌تواند باعث شود حرکت لب و دهان کمی سخت‌تر شود. دلایل رایج آن عبارت‌اند از:

  • ورود سوزن یا کانولا به بافت و ایجاد التهاب طبیعی

  • حجم ژل تزریق‌شده و فشار آن در بافت

  • واکنش بدن به ماده‌ی فیلر

  • تجمع موقت مایع و خونریزی‌های ریز زیرپوستی

این علائم معمولاً طی چند روز تا یک هفته کاهش می‌یابند.

چه زمانی طبیعی است

  • اگر ورم به‌تدریج کمتر شود

  • اگر فقط کمی سختی در صحبت کردن وجود داشته باشد

  • در صورتی‌که تب، درد شدید یا تغییر رنگ غیرعادی (مثل کبودی گسترده و سفید شدن شدید پوست) نداشته باشید

علائم هشداردهنده

در صورتی که هر یک از موارد زیر را تجربه کنید، باید سریعاً به پزشک مراجعه کنید:

  • درد شدید و مداوم که هر روز بیشتر می‌شود

  • ورم یک‌طرفه یا غیرقرینه و رو به افزایش

  • تغییر رنگ غیرعادی پوست (سفید شدن ناگهانی یا لکه‌های بنفش تیره)

  • بی‌حسی یا سرد شدن پوست ناحیه

  • مشکل جدی در باز و بسته کردن دهان یا بلع

اقدامات مراقبتی در خانه

  • استفاده از کمپرس سرد (۱۵ دقیقه روی ناحیه، چند بار در روز) در ۲۴ تا ۴۸ ساعت اول

  • خوابیدن با سر بالاتر از بدن برای کاهش ورم

  • پرهیز از ماساژ ناحیه مگر اینکه پزشک توصیه کرده باشد

  • پرهیز از خوردن غذاهای خیلی سفت یا جویدن زیاد تا چند روز

  • مصرف مایعات کافی و غذاهای نرم

جمع‌بندی

در بیشتر موارد، ورم و سختی صحبت کردن بعد از تزریق ژل چانه موقتی است و طی چند روز بهبود پیدا می‌کند. اما اگر علائم هشداردهنده وجود دارد یا شدت مشکل بیشتر شد، مراجعه سریع به پزشک ضروری است تا احتمال عوارض نادر (مثل فشار ژل روی رگ‌ها یا عفونت) بررسی شود.

این جواب توسط هوش مصنوعی و بر اساس تحلیل پاسخ‌های پزشکان رویینو به سوالات مشابه تولید شده است. مبنای نهایی، پاسخ مستقیم پزشکان به سوال شما است.

دریافت اعتبار اقساطی

بدون ضامن و پیش پرداخت تا ۲۰۰ میلیون

محمدعلی بیات شهبازی
دکتر محمدعلی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک
3 مهر 1404

ورم و احساس سنگینی یا محدودیت حرکت بعد از تزریق ژل در ناحیه چانه معمولاً طبیعی است و طی چند روز تا دو هفته به تدریج کاهش پیدا می‌کند، به‌ویژه در روزهای اول که بافت هنوز متورم و ژل در حال جذب آب است. با این حال اگر ورم به‌حدی باشد که صحبت کردن یا باز کردن دهان را خیلی دشوار کند، یا همراه با درد شدید، کبودی گسترده یا تغییر رنگ پوست باشد، احتمال عارضه مثل تجمع بیش از حد ژل یا واکنش التهابی وجود دارد و باید در اولین فرصت توسط پزشکتان معاینه شوید. تا زمان ویزیت می‌توانید از کمپرس سرد در ساعات اولیه و پرهیز از فشار دادن ناحیه استفاده کنید.

محمدعلی عباسی
دکتر محمدعلی عباسی
جراح عمومی
3 مهر 1404

تورم زیاد در روز اول یا دوم پس از تزریق ژل، به‌ویژه در نواحی متحرکی مانند چانه، مسئله‌ای شایع است و معمولاً با گذشت چند روز روند فروکش کردن آن آغاز می‌شود. با این حال دشواری واضح در صحبت کردن نشانه‌ای است که نباید ساده گرفته شود، چون در موارد نادر می‌تواند ناشی از تزریق بیش از حد، فشار ژل روی بافت‌های اطراف یا واکنش حساسیتی باشد. بهترین اقدام این است که بدون تأخیر با پزشک تزریق‌کننده تماس بگیرید تا بررسی مستقیم انجام شود. خوددرمانی یا انتظار طولانی ممکن است باعث پیچیده‌تر شدن مشکل شود.

Sena
Sena
3 مهر 1404
پاسخ به:دکتر محمدعلی عباسی

امروز دو روزه تزریق کردم ۲.۳روز دیگه هم صبر کنم بعد به دکتر مراجعه کنم یا همین امروز اینکارو کنم؟الان نسبت به دیروز بهتر شدم فقط کلمه س رو نمیتونم بگم یکم سخته برام

محمدعلی عباسی
دکتر محمدعلی عباسی
جراح عمومی
5 مهر 1404
پاسخ به: Sena

با توجه به اینکه امروز روز دوم است و نسبت به دیروز کمی بهتر شده‌اید، این روند معمولاً نشانه فروکش کردن تدریجی ورم است و در بسیاری از افراد طی چند روز آینده بهتر می‌شود. با این حال چون هنوز در صحبت کردن مشکل دارید، توصیه می‌شود موضوع را به پزشک تزریق‌کننده اطلاع دهید تا مطمئن شوید مشکل جدی وجود ندارد.

Sena
Sena
5 مهر 1404
پاسخ به:دکتر محمدعلی عباسی

ممنون ازتون

شما هم سوال دارید؟

از بهترین متخصص‌ها و پزشکان زیبایی مشاوره بگیرید.

تاپیک‌های مرتبط

تبادل نظر فیلر چانه و فک
یاسمنیاسمن

سلام من ۶روزه فیلر چونه زدم تا زدم بعد نیم ساعت سردرد و افت فشار گرفتم ضعف ،و بی حسی صورت اطراف چونه ،انزیم هم زدم بعد چند روز اما علایم همچنان هست اما پوستم تغییر رنگ نداده و استرسم بالاس و در زمان پریودی هم زل زدم علت چی می‌تونه باشع؟امبولی سکته نکروز ؟

4پاسخ
سخرسخر

من چهل روز پیش به گونه و شقیقه وچونم ژل اسکین فیل زدن الان خوابیده کم شده میتونم ژل اودری در همون ناحیه ها استفاده کنم مشکلی پیش نمیاد

3پاسخ
مانیمانی

سلام تورو خدا بگین چیکار کنم من حدود ۱۲ روز پیش تزریق فیلر سیب گونه و چانه و فک رو داشتم جمعا چهار سیسی رووفیل( و eptq فکر کنم بود) همون روز بعد از رفتن بی حسی متوجه شدم گونه یک سمت سفته و با خندیدن بالا نمیره و فشار روشه ، انگار درست جلوی سیب گونم یه چیزی هست زورکی خندیدم حس کردم همون چیز سفت

2پاسخ
سامانسامان

سلام میخواستم راهنمایی بگیرم به ترتیب اولویت برای بهتر شدن چهرم چه عمل ها و کارهایی باید انجام بدم

2پاسخ
زهرا

انحراف فک در ۲۴ سالگی قابل درمان هست؟؟ و اینکه یک طرف صورتم به خاطر این لاغر تر شده امکانش هست بعد درست شدن دندونام این مشکل عدم تقارن صورتم درست بشه؟ و اینکه من اصلا دکتر خوب نمی‌شناسم توی تبریز یا ارومیه که کارش خیلی عالی باشه می‌خوام واقعا نتیجه بگیرم هزینه ش مهم نیست فقط می‌خوام دکتر خیلی م

1پاسخ
پریپری

حدود ۴سال پیش ۳ سیسی ژل(فیلر) چانه زدم ولی اصلا یادم نمیاد چه برندی زدم. حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد مقداری از ژل حل شده ولی بازم مقداری هنوز جذب نشده ... حالا میخوام برم مجدد ژل بزنم با توجه به اینکه اصلا یادم برند قبلی ژل یادم نیست؛ سوالم اینه که آیا باید حتما از برند قبلی بزنم؟ یا اینکه فرقی نداره از چه

1پاسخ
راه‌حل‌های مرتبط با این تاپیک
فیلر چانه و فک
فیلر چانه و فکفیلر چانه و فک
عکس های فیلر چانه و فک

23 عکس قبل و بعد