رویینو
زهرا
1 اردیبهشت 1404

پاسخ هوش‌مصنوعی

پاسخ دکترها

خطی که روی بینیم به خاطر چسب افتاده بعد از قطع چسب از بین میره؟

سلام سه ماه از عملم میگذره و دکترم گفته بود که سه ماه چسب بزنم و از ماه چهارم فقط شب ها چسب بزنم الان یه خط روی پره بینیم افتاده که به خاطر چسب هست آیا این خط بعد از اینکه دیگه چسب نمیزنم خودش از بین میره یا ممکنه بمونه؟ اگه پنبه بذارم روش این خط کمتر میشه یا تاثیری نداره؟ ممنونم 🙏🏼

پاسخ‌ها4
پاسخ اولیه و اطلاعات کلیتولید شده توسط هوش مصنوعی رویینو

آنچه از سوال شما و عکسی که ارسال کرده‌اید متوجه شدم، این است که در نتیجه استفاده از چسب بعد از جراحی بینی، خطی روی پره بینی شما ایجاد شده است. این خط احتمالاً به دلیل فشار مداوم چسب بر روی پوست ایجاد شده و معمولاً موقتی است.

توضیح درباره خط ایجاد شده

این خطی که مشاهده می‌کنید، به احتمال زیاد ناشی از فشار طولانی‌مدت چسب بر روی پوست است که می‌تواند منجر به ایجاد فرورفتگی‌ها یا لکه‌های موقتی شود. این نوع اثرات معمولاً پس از قطع استفاده از چسب از بین می‌روند، اما ممکن است چند هفته یا حتی چند ماه طول بکشد تا کاملاً محو شوند.

آیا این خط از بین می‌رود؟

در بیشتر موارد، خط‌هایی که به دلیل فشار چسب ایجاد می‌شوند، با گذشت زمان و پس از توقف استفاده از چسب، به تدریج محو می‌شوند. از آنجا که پزشک شما توصیه کرده است که پس از سه ماه استفاده از چسب، تنها شب‌ها از چسب استفاده کنید، انتظار می‌رود که پس از قطع استفاده از چسب در طول روز، این خط شروع به از بین رفتن کند.

اما ممکن است این فرآیند چند هفته تا چند ماه طول بکشد تا پوست کاملاً بهبود یابد و خط مورد نظر محو شود. زمان لازم برای این بهبودی بسته به نوع پوست و سرعت بهبود بدن هر فرد متفاوت است.

آیا استفاده از پنبه یا مواد دیگر می‌تواند مفید باشد؟

قرار دادن پنبه یا مواد نرم دیگر روی خط ایجاد شده احتمالاً تاثیری در بهبود آن نخواهد داشت. این کار ممکن است فقط موقتی راحتی ایجاد کند، اما تاثیر خاصی در تسریع فرآیند بهبودی نخواهد داشت. بهتر است که روی پوست فشار اضافه وارد نکنید و مراقب باشید تا از تحریک بیشتر ناحیه جلوگیری کنید.

چه اقداماتی می‌توانید انجام دهید؟

  • مرطوب‌سازی: از کرم مرطوب‌کننده ملایم استفاده کنید تا پوست شما هیدراته بماند و روند بهبودی تسریع شود.

  • اجتناب از فشار: سعی کنید از وارد کردن فشار اضافی به ناحیه جلوگیری کنید تا پوست به درستی بهبود یابد.

  • محافظت در برابر آفتاب: هنگام بیرون رفتن، از کرم ضد آفتاب برای جلوگیری از تغییرات رنگ پوست استفاده کنید.

نتیجه‌گیری

خطی که مشاهده می‌کنید باید با گذشت زمان و پس از توقف استفاده از چسب از بین برود. صبور باشید و از وارد کردن فشار یا تحریک به پوست خودداری کنید. اگر پس از چند ماه این خط همچنان باقی ماند، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا نظر دقیق‌تری دریافت کنید.

این جواب توسط هوش مصنوعی و بر اساس تحلیل پاسخ‌های پزشکان رویینو به سوالات مشابه تولید شده است. مبنای نهایی، پاسخ مستقیم پزشکان به سوال شما است.

دریافت اعتبار اقساطی

بدون ضامن و پیش پرداخت تا ۲۰۰ میلیون

پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
متخصص گوش، حلق و بینی
1 اردیبهشت 1404

سلام، خطی که روی بینی شما ایجاد شده ممکن است به دلیل فشار چسب باشد. این نوع خطوط معمولاً پس از قطع استفاده از چسب، به تدریج بهبود می‌یابند، به ویژه زمانی که فشار روی آن ناحیه برداشته شود.

اگر پنبه یا هر وسیله نرم دیگری را روی ناحیه قرار دهید، ممکن است کمی از فشار و تحریک کمتری برخوردار شوید، اما تأثیر زیادی در کاهش خط نخواهد داشت. به طور کلی، بهتر است صبر کنید و اجازه دهید که پوست به مرور زمان به وضعیت طبیعی خود بازگردد.

محمدعلی بیات شهبازی
دکتر محمدعلی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک
1 اردیبهشت 1404

سلام، بعد از عمل جراحی بینی، ممکن است به‌طور موقت خطوطی در نواحی مختلف بینی به وجود بیاید، که یکی از دلایل آن فشار یا تماس با چسب است. این خطوط معمولا به دلیل فشار طولانی‌مدت چسب ایجاد می‌شوند و معمولاً پس از برداشتن چسب، به مرور زمان بهبود می‌یابند. اگر از چسب استفاده نمی‌کنید و این خط هنوز به‌طور واضح باقی‌مانده است، به احتمال زیاد با گذشت زمان و بهبود طبیعی پوست، این خط از بین خواهد رفت. استفاده از پنبه یا هر نوع فشار اضافی ممکن است تأثیر چندانی نداشته باشد و در برخی موارد، فشار اضافی می‌تواند تأثیر منفی داشته باشد.

Olpimi
Olpimi
23 فروردین 1405

درست شد این خط عزیزم ؟

شما هم سوال دارید؟

از بهترین متخصص‌ها و پزشکان زیبایی مشاوره بگیرید.

تاپیک‌های مرتبط

تبادل نظر عمل زیبایی بینی
زهرا امدادیزهرا امدادی

میخوام بینیم رو عمل کنم استرس دارم که بهم میاد یا ن چون بینیم خوبه میخوام نیمه فانتزی و کوچیک تر شه

1پاسخ
مهدیهمهدیه

سلام من ۱۰ روزه عمل کردم همه چیز اوکیه فقط نوک بینیم خیلی با سوراخ فاصله داره می‌دونم که میگن ورم داره ..ولی من ندیدم هیچ کس بعد از برداشتن اتل نوک بینیش اینطوری باشه .. موردی مثل من بوده که بعد گذشت چند ماه نوکش بینیش قشنگ بشه ؟

1پاسخ
محمد

سلام الان ۵ماهه عمل بینی انجام دادم پره هاش باز مونده نوکش هم افتادست نمیدونم چیکار کنم

2پاسخ
سپیدهسپیده

سلام من تازه ۱۶ روز از عمل بینی گذشته احساس میکنم بینی من خیلی افتاده هست آیا درسته یا چون ورم دارم اینجوری حس میکنم

5پاسخ
فاطمهفاطمه

سلام‌وقت‌بخیر‌من‌۸روزه‌بینیمو‌عمل کردم‌وخیلی‌کوتاه‌وسربالاعه‌ایا‌میاد پایین چون واقا ناراحتم افسردگی گرفتم بخاطر این موضوع بینیمم قبلش نوکش تقریبا گوشتی بود و بینی خودم چندان بزرگ نبود توروخدا راهنمایی کنید خیلی ناراحتم

6پاسخ
رهارها

سلام . من ۶ روزه عمل کردم . لب بالام و پشت لبم رو اصلا نمیتونم تکون بدم . لبخندهم نمیتونم بزنم . انگار بی حس و سنگینه و کشیده میشه . از طرفی ابروهامم نمیتونم بالا بدم انگار وصل میشه به بینیم و کشیده میشه . مسواک هم بااین شرایط نمیتونم بزنم یا حرف زدن حتی . طبیعیه؟ تا کی اینطوره؟

6پاسخ
راه‌حل‌های مرتبط با این تاپیک
عمل زیبایی بینی
عمل زیبایی بینیعمل زیبایی بینی
عکس های عمل زیبایی بینی

2322 عکس قبل و بعد