رویینو
سحر
3 مهر 1404

پاسخ هوش‌مصنوعی

پاسخ دکترها

بیرون زدگی کلوملا یک ماه و نیم بعد از عمل بینی

یک ماه و نیم از عملم میگذره و به طور واضح کلوملا بیرون است...آیا خطای پزشکی است یا به مرور زمان خوب میشود؟ممنونم

پاسخ‌ها5
پاسخ اولیه و اطلاعات کلیتولید شده توسط هوش مصنوعی رویینو

آنچه از عکس و توضیحات شما متوجه شدم این است که موضوع درباره بیرون‌زدگی کلوملا (قسمت بین دو سوراخ بینی) بعد از جراحی بینی است.

بیرون‌زدگی کلوملا بعد از عمل بینی

کلوملا بخشی است که شکل و زاویه نوک بینی را مشخص می‌کند. بعد از عمل، این ناحیه ممکن است به دلایل مختلف کمی پایین‌تر یا برجسته‌تر دیده شود.

علل شایع

  • ورم و التهاب بافتی: در یک ماه و نیم بعد از جراحی، هنوز مقدار زیادی از ورم‌ها باقی است و می‌تواند باعث شود کلوملا برجسته‌تر دیده شود.

  • تغییرات تکنیکی جراحی: در برخی روش‌ها برای شکل دادن به نوک بینی و حمایت از ساختار آن، کلوملا کمی برجسته‌تر می‌شود. این حالت لزوماً خطا نیست و در بسیاری از موارد به مرور طبیعی‌تر دیده می‌شود.

  • ضخامت پوست و نوع بینی: در بینی‌های با پوست ضخیم یا بینی‌های گوشتی، نمایان بودن کلوملا بیشتر به چشم می‌آید.

روند بهبود

  • در اکثر بیماران تا ۶ تا ۱۲ ماه بعد از عمل تغییرات زیادی رخ می‌دهد و بیرون‌زدگی کلوملا معمولاً کمتر و هماهنگ‌تر با بقیه بینی می‌شود.

  • قضاوت قطعی در این مرحله زود است. معمولاً پزشکان توصیه می‌کنند تا پایان یک سال صبر کنید و بعد تصمیم بگیرید که آیا اصلاح لازم است یا خیر.

اقدامات پیشنهادی

  • ماساژ یا فشار دادن به این ناحیه توصیه نمی‌شود چون می‌تواند روند ترمیم را مختل کند.

  • بهتر است با عکس‌های ماه به ماه تغییرات بینی خود را ثبت کنید تا روند کاهش ورم را ببینید.

  • در صورت نگرانی شدید، می‌توانید در جلسات پیگیری با جراح خود مطرح کنید اما در این مرحله معمولاً نیاز به اقدام فوری وجود ندارد.

جمع‌بندی

در یک ماه و نیم بعد از عمل، بیرون‌زدگی کلوملا اغلب به دلیل ورم یا تغییرات طبیعی بعد از جراحی است و به مرور زمان کمتر می‌شود. خطای پزشکی محسوب نمی‌شود مگر آنکه پس از گذشت یک سال همچنان نمای بسیار نامتعارف باقی بماند. فعلاً بهترین کار صبوری و رعایت دقیق توصیه‌های جراح‌تان است.

این جواب توسط هوش مصنوعی و بر اساس تحلیل پاسخ‌های پزشکان رویینو به سوالات مشابه تولید شده است. مبنای نهایی، پاسخ مستقیم پزشکان به سوال شما است.

دریافت اعتبار اقساطی

بدون ضامن و پیش پرداخت تا ۲۰۰ میلیون

پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
متخصص گوش، حلق و بینی
3 مهر 1404

در تصویری که فرستاده‌اید، کلوملا حالت برجسته‌ای دارد اما با توجه به این‌که تنها یک ماه و نیم از عمل گذشته است، این وضعیت بیشتر به علت باقی‌ماندن تورم‌های عمقی، سفتی بافت نرم و فشار بخیه‌های داخلی ایجاد می‌شود و نمی‌توان آن را خطای پزشکی در نظر گرفت. معمولاً در این بازه زمانی فرم بینی به‌هیچ‌وجه نهایی نیست و طی ماه‌های آینده با کاهش تورم و نرم‌تر شدن بافت‌ها، بیرون‌زدگی کلوملا تا حد زیادی متعادل‌تر می‌شود.

امین آمالی
دکتر امین آمالی
متخصص گوش، حلق و بینی
3 مهر 1404

در عکسی که فرستادید بیرون‌زدگی کلوملا به‌طور نسبی مشخص است، اما باید توجه داشت که در یک ماه و نیم بعد از عمل هنوز بافت‌ها در مرحله تورم و سفتی قرار دارند و شکل بینی نهایی نیست. معمولاً در این بازه، کلوملا به دلیل تجمع مایع، فشار بخیه‌های داخلی یا التهاب بافت نرم کمی برجسته‌تر دیده می‌شود و با گذشت زمان و کاهش تورم ظاهر طبیعی‌تری پیدا می‌کند. تشخیص قطعی این‌که بیرون‌زدگی دائمی خواهد بود یا خیر، تنها بعد از تکمیل روند ترمیم یعنی حدود یک‌سال پس از عمل امکان‌پذیر است و تا آن زمان نمی‌توان آن را خطای پزشکی دانست. در حال حاضر بهترین کار صبر و رعایت مراقبت‌های توصیه‌شده بعد از جراحی است.

سحر
سحر
3 مهر 1404
پاسخ به:دکتر امین آمالی

آقای دکتر ممنونم از پاسختون...من فقط می‌خوام طوری بشه که بتونم دوباره وارد اجتماع بشم دیگه بینی پرفکت و عالی نمیخوام...فقط اونقدر ناقص و کوچیک و بدریخت نباشه که با چشمان تعجب بار دیگران که این یک ماه و نیم منو دیونه کرده روبه رو نشم..متاسفانه نگاه‌ها خیلی بده و طعنه ها فراوانه

امین آمالی
دکتر امین آمالی
متخصص گوش، حلق و بینی
5 مهر 1404
پاسخ به: سحر

در یک ماه و نیم بعد از جراحی، بینی هنوز در مرحله ترمیم اولیه قرار دارد و فرم فعلی آن موقت و گذراست؛ بخش زیادی از برجستگی کلوملا و نامتقارن بودن ظاهری ناشی از تورم و سفتی بافت‌هاست و با گذشت چند ماه آینده به‌تدریج تغییر خواهد کرد. ظاهر نهایی بینی معمولاً تا یک سال بعد مشخص نمی‌شود و بسیاری از نگرانی‌هایی که در این مرحله وجود دارد، خودبه‌خود برطرف می‌شود. توصیه می‌کنم کمی صبور باشید و به روند طبیعی ترمیم فرصت دهید.

شما هم سوال دارید؟

از بهترین متخصص‌ها و پزشکان زیبایی مشاوره بگیرید.

تاپیک‌های مرتبط

تبادل نظر عمل زیبایی بینی
فاطمهفاطمه

سلام. من دو هفته پیش عمل رینوپلاستی انجام دادم. از روز عمل چشمام ورم داشت. روز سوم که ورم چشمام خوابید، بالای چشمام گود افتادن و تو رفته شدن. قبلا چشمام کشیده بود، اما الان گود شده و حالت مریض و خسته به خودش گرفته. به جراح چشم مراجعه کردم، تست گرفت و گفت فعلا آسیب حدقه رد میشه و باید تا ۶ ماه صبر ک

1پاسخ
مریممریم

سلام خواهش میکنم به من کمک کنید روی پوست بینیم ۲تا بخیه آبی رنگ بزرگ بعد یکماه هست آیا دکترمیتونه بکشه یانه بایدمجدد جراحی بشه؟؟

7پاسخ
فاطمهفاطمه

سلام من ۲ هفتس بینیمو عمل کردم اما اصلا راضی نیستم هم نوک بینیمو بالا برده و هم قوس زیادی داده ب اصطلاح بینیم سرسره ای شده و هم پره هاش یکم بالا پایینه بنظرتون میتونم ترمیم کنم البته خودشون گفتن ورم داره توروخدا راستشو بگید درست میشه یا دکتر خراب کرده؟

3پاسخ
SahelSahel

سلام من یک ماه و ۱۰ روز هستش که بینیمو جراحی کردم و کلوملای بینیم افتاده هستش و با پزشکم هم مطرح میکنم میگن که ورمه میخواستم بدونم ورم هستش و به مرور زمان اوکی میشه یا همینجوری باقی میمونه یا حتی بعد لز خوابیدن ورم بقیه جاهای دیگه بینیم این افتادگی بیشتر به چشم میاد ؟ لطفا اساتید بزرگوار راهنمایی

5پاسخ
TaniTani

ميخوام بيني مو عمل كنم كه قوزش برطرف بشه و قوس ملايم هم داشته باشه چون بينيم خوبه ايراد جزئي كه داره ميخوام برطرف بشه بعد عمل تغيير ميكنه؟؟

7پاسخ
عمل بینیعمل بینی

سلام وقت بخیر بنده 10 روزه بینیمو عمل کردم و امروز آتل بینی رو برداشتم ولی متاسفانه از نتیجه عمل اصلا راضی نیستم بینی از بالا باریک شده و از پایین پهن شده و پره ها خیلی بازه. دکتر پره ها رو جمع نکرده فکر کنم ضخیم بوده. الان باید چکار کنم افسردگی گرفتم. پره های بینیم نسبت به قبل انگار خیلی بازتر نشو

3پاسخ
راه‌حل‌های مرتبط با این تاپیک
عمل زیبایی بینی
عمل زیبایی بینیعمل زیبایی بینی
عکس های عمل زیبایی بینی

2322 عکس قبل و بعد