رویینو
نینا
23 تیر 1404

پاسخ هوش‌مصنوعی

پاسخ دکترها

بعد فیلر زدن گونه‌ هام تیز شده و چشمام رفته تو گودی

من ۵ روز پیش فیلر گونه زدم، اما اصلا فرم صورتم رو بعد از تزریق دوست ندارم. انگار گونه‌هام تیز شده و چشمام رفته تو گودی. دکتر میگه باید ۲ هفته صبر کنی، ولی اگه خوب نشه چی؟ صورت خودم خوب بود، فقط دوست داشتم کمی حجم بگیره. اگه آنزیم بزنم به حالت قبلی برمی‌گرده؟

پاسخ‌ها4
پاسخ اولیه و اطلاعات کلیتولید شده توسط هوش مصنوعی رویینو

آنچه از سوال شما متوجه شدم این است که موضوع درباره تزریق فیلر به گونه و نارضایتی از فرم صورت پس از آن است.

درک تغییرات چهره بعد از تزریق فیلر گونه

تزریق فیلر به گونه‌ها یکی از روش‌های رایج برای ایجاد حجم، لیفت و جوان‌سازی چهره است. با این حال، گاهی نتیجه‌ی اولیه ممکن است با انتظار فرد تطابق نداشته باشد، به‌ویژه در روزهای ابتدایی که هنوز تورم، جابجایی یا واکنش‌های بافتی در حال شکل‌گیری است.

نکات مهمی که باید بدانید:

  • ۵ روز زمان کافی برای ارزیابی نهایی نتیجه نیست. بیشتر پزشکان توصیه می‌کنند حداقل ۱۰ تا ۱۴ روز برای کاهش تورم، جذب آب اضافی در فیلر و تثبیت ماده صبر کنید.

  • ظاهر تیز گونه‌ها یا ایجاد گودی در ناحیه چشم ممکن است ناشی از:

    • تزریق بیش از حد یا در موقعیت نامناسب

    • پاسخ بافتی فرد به فیلر

    • ساختار استخوانی خاص صورت شما

    • تورم یا جابجایی موقتی ماده تزریقی باشد

آیا با تزریق آنزیم، صورت به حالت قبل برمی‌گردد؟

در صورتی که پس از گذشت ۲ هفته همچنان از نتیجه ناراضی باشید، می‌توان با استفاده از آنزیمی به نام هیالورونیداز، فیلر را تا حد زیادی یا به‌طور کامل حل کرد. اما باید به چند نکته توجه داشته باشید:

  • اگر فیلر مورد استفاده از نوع هیالورونیک اسید بوده (که در اکثر موارد همین‌طور است)، آنزیم مؤثر خواهد بود.

  • در بیشتر موارد، آنزیم باعث بازگشت چهره به حالت قبلی می‌شود؛ اما چون تزریق فیلر ممکن است کمی کشش یا تغییر در بافت ایجاد کرده باشد، در موارد نادر ممکن است تفاوت جزئی احساس شود.

  • برای اطمینان از بازگشت دقیق فرم چهره‌تان، مهارت پزشک در تزریق آنزیم نیز بسیار مهم است.

کارهایی که بهتر است انجام دهید

  • تا روز چهاردهم صبر کنید. در بسیاری از موارد ظاهر چهره طی این مدت به‌طور طبیعی متعادل‌تر می‌شود.

  • اگر همچنان ناراضی بودید، با پزشکتان در مورد تزریق آنزیم هیالورونیداز مشورت کنید.

  • از هرگونه دستکاری دستی، ماساژ، یا مراجعه به افراد غیرپزشک برای اصلاح فرم چهره پرهیز کنید.

  • برای اطمینان بیشتر، می‌توانید نظر یک پزشک متخصص پوست یا جراح زیبایی دیگر را هم دریافت کنید تا گزینه‌ها را دقیق‌تر بررسی کند.

جمع‌بندی

تزریق فیلر معمولاً نیاز به زمان برای تثبیت دارد و نارضایتی‌های اولیه الزماً به معنای اشتباه در کار نیست. با این حال، اگر پس از دو هفته همچنان ظاهر گونه‌ها طبیعی نبود و فرم چهره‌تان را دوست نداشتید، آنزیم هیالورونیداز می‌تواند راهکاری مؤثر برای بازگشت به فرم قبلی باشد، به شرطی که توسط پزشک با تجربه انجام شود. در حال حاضر، بهترین کار صبر و ارزیابی نهایی پس از ۱۴ روز است.

این جواب توسط هوش مصنوعی و بر اساس تحلیل پاسخ‌های پزشکان رویینو به سوالات مشابه تولید شده است. مبنای نهایی، پاسخ مستقیم پزشکان به سوال شما است.

دریافت اعتبار اقساطی

بدون ضامن و پیش پرداخت تا ۲۰۰ میلیون

مهشید طالبی
دکتر مهشید طالبی
پوست، مو و زیبایی
23 تیر 1404

سلام، نگران نباشید؛ اگر از فیلرهای حاوی اسید هیالورونیک استفاده شده باشد، امکان کاهش حجم آن با تزریق آنزیم وجود دارد. با این حال، به‌طور کلی تورم ناشی از فیلر پس از حدود دو هفته کاهش می‌یابد، بنابراین لازم است تا پایان این دوره صبر کنید.

حمید جهانی
دکتر حمید جهانی
پوست، مو و زیبایی
23 تیر 1404

در روزهای ابتدایی پس از تزریق فیلر، به‌ویژه در ناحیه گونه، بروز تورم و تغییر موقت در فرم صورت کاملاً طبیعی است و معمولاً تا دو هفته به‌تدریج فروکش می‌کند. احساس تیز شدن گونه‌ها و گود رفتن چشم‌ها می‌تواند ناشی از این تورم اولیه یا نحوه‌ی توزیع ژل باشد. از آن‌جا که شما اشاره کردید تنها به دنبال افزایش حجم ملایم بودید، اگر پس از کاهش کامل تورم باز هم از فرم ایجادشده رضایت نداشتید، امکان اصلاح با تزریق آنزیم هیالورونیداز وجود دارد که می‌تواند ژل را تا حد زیادی تجزیه کند. البته باید توجه داشت که گاهی بازگشت کامل به فرم اولیه ممکن نیست و بهتر است تصمیم‌گیری برای تزریق آنزیم پس از بررسی دقیق فرم نهایی صورت انجام شود.


محمد گلشنی
دکتر محمد گلشنی
متخصص پوست و مو
23 تیر 1404

حساس تیزی گونه و گودی چشم‌ها می‌تواند ناشی از تورم یا جا‌به‌جایی موقتی فیلر باشد. توصیه می‌شود تا پایان این دوره صبر کنید تا نتیجه نهایی مشخص شود. اگر پس از این مدت همچنان از فرم ایجاد‌شده رضایت نداشتید، با تزریق آنزیم می‌توان فیلر را تا حد زیادی تجزیه و ظاهر صورت را به حالت قبل بازگرداند، هرچند تضمینی برای بازگشت دقیق به فرم اولیه وجود ندارد. برای بررسی دقیق‌تر و ارائه بهترین راهکار درمانی، لازم است که به مطب مراجعه کنید.


شما هم سوال دارید؟

از بهترین متخصص‌ها و پزشکان زیبایی مشاوره بگیرید.

تاپیک‌های مرتبط

تبادل نظر آنزیم
صحراصحرا

سلام من طی دوسال ۵ بار به گونه ژل زدم و کلا ۱۵ بار انزیم تزریق کردم هر سری چون از نتیجه راضی نبودم خودم فرم گونه هام خوب بود ولی میخواستم طبیعی کمی حجم بدم و الان زیر چشمم گود شده و صورتم تخت شده ایا بافت گونه کلا از بین رفته؟ و زیر چشم و گونم درست نمیشه دیگه؟

2پاسخ
BitaBita

سلام وقت بخیر من امروز آنزیم انگلیسی تزریق کردم الان که آینه نگاه کردم متوجه شدم لب بالایی البته قیمت زیریش یعنی یکم لبمو بالا نگه میدارم اونموقع مشخص میشخ ..هنوز اون قسمت بی حسه و اینکه رنگش خاکستری تیره شده ...و زیرش هم حالت آبسه یا نمیدونم چرک شایدم تورم نمیدونم چیه ....میترسم نکروز شده باشه چیک

3پاسخ
نجمهنجمه

سلام وقت بخیر من حدود یک هفته هست فیلر شقشقه زدم چند ساعت بعدش وروم کبودی شدید داشتم رفتم پیش دکتر دکتر انزیم زد الان یهفته سه بار برام انزیم زده دردم کشیده تو موها هم یه گوشه از پیشانیمم زخم شده دکتر میگه اصلا نباید دیگه بعد از تزریق انزیم درد داشته باشی درد نشونه مشکله مدام برم انزیم میزنه سرومو

8پاسخ
فاطمهفاطمه

سلام من انزیم زدم به انزیم حساسیت داشتم قرص و امپول ضدحساسیت اینام تزریق کردم بعد انزیم زدن تب و لرز و بدن درد شدید شده بودم الان ورم لبم هنوز نخوابیده ۵ روزه گذشته و بالای لبم خیلی سفته پشت لبمم سفته و ورم میکنه تو حرکت لبمم احساس سنگینی دارم

3پاسخ
MohadeseMohadese

سلام بنده خط خنده برام تزریق کردن دکتر یه کبودی ریز داد خط خنده ام برام تو لحظه آنزیم زدن دودهم الان بعد گذشت ۳روز کبودی بیشترشده بدون هیچ دردو بی حسی،ویاحتی ذوق دوق که از علائم نکروز هست،آیا نکروز کرده الان خط خنده ام باتوجه به این کبودی

1پاسخ
SaraSara

روز سوم از تزریق آنزیم یک سمت از لب پایین از داخل احساس سفتی داره و گوشه لب بالایی ،این به خاطر باقی مانده های فیلر هست یا به خاطر جای سوزن های که برای آنزیم وارد لب شده چقدر طول میکشه تا همه فیلر کاملا از بین بره الان حس میکنم ۴۰ درصدش باقی مونده فیلر اودری بوده اگه ناخالصی داشته باشه و از بین نره

1پاسخ
راه‌حل‌های مرتبط با این تاپیک