رویینو
فاطمه
6 ساعت پیش

پاسخ هوش‌مصنوعی

بعد از عمل بینی بالای چشمام گود افتاده طبیعیه؟

سلام. من دو هفته پیش عمل رینوپلاستی انجام دادم. از روز عمل چشمام ورم داشت. روز سوم که ورم چشمام خوابید، بالای چشمام گود افتادن و تو رفته شدن. قبلا چشمام کشیده بود، اما الان گود شده و حالت مریض و خسته به خودش گرفته. به جراح چشم مراجعه کردم، تست گرفت و گفت فعلا آسیب حدقه رد میشه و باید تا ۶ ماه صبر کنم. آیا این گود افتادگی بالای چشم در بیماران رینوپلاستی طبیعی هست؟ امکان داره حالت چشمام برگرده؟

پاسخ‌ها1
پاسخ اولیه و اطلاعات کلیتولید شده توسط هوش مصنوعی رویینو

آنچه از عکس‌هایی که ارسال کردید و سؤال‌تان فهمیدم این است که موضوع مربوط به گود افتادن بالای چشم و تغییر فرم چشم‌ها بعد از عمل رینوپلاستی است.

با توجه به عکس‌ها و توضیحاتی که دادید، در حال حاضر نشانه‌ای از یک عارضه واضح و نگران‌کننده که به آسیب حدقه چشم اشاره کند، دیده نمی‌شود. همچنین اینکه توسط چشم‌پزشک معاینه شده‌اید و آسیب حدقه چشم فعلاً رد شده، نکته بسیار مثبتی است.

در بسیاری از افراد، طی هفته‌ها و ماه‌های اول بعد از رینوپلاستی ممکن است تغییرات موقتی در اطراف چشم ایجاد شود و ظاهر چشم‌ها با قبل متفاوت به نظر برسد.

آیا گود افتادگی بالای چشم بعد از رینوپلاستی طبیعی است؟

تا حدی بله. در چند هفته اول بعد از عمل، این حالت می‌تواند به دلایل زیر ایجاد شود:

  • با کاهش ورم شدید اطراف چشم، بافت‌های طبیعی اطراف حدقه بیشتر نمایان می‌شوند و فرد احساس می‌کند چشم‌ها گود افتاده‌اند.
  • جابه‌جایی موقت مایعات و تغییر توزیع ورم در صورت باعث ایجاد حالت خسته یا بیمارگونه می‌شود.
  • کاهش حجم عضلات صورت به دلیل استراحت طولانی، کاهش اشتها یا کاهش وزن بعد از عمل می‌تواند این حالت را تشدید کند.
  • حساس شدن فرد نسبت به تغییرات ظاهری بعد از جراحی باعث می‌شود تفاوت‌های کوچک بیشتر به چشم بیایند.

دو هفته بعد از عمل، زمان بسیار زودی برای قضاوت درباره فرم نهایی صورت و چشم‌هاست.

آیا احتمال برگشت وجود دارد؟

در اغلب موارد بله.

بافت‌های اطراف بینی، گونه و چشم طی ۳ تا ۶ ماه اول همچنان در حال تغییر هستند و حتی در برخی افراد روند کامل بهبود تا یک سال طول می‌کشد.

معمولاً با کاهش تدریجی التهاب و بازگشت تعادل بافت‌های صورت:

  • حالت خسته چشم‌ها کمتر می‌شود.
  • گودی بالای چشم کاهش پیدا می‌کند.
  • فرم چشم‌ها به ظاهر طبیعی‌تر نزدیک می‌شود.

البته اگر از قبل زمینه گودی زیر چشم یا صورت لاغر داشته باشید، ممکن است بخشی از این ظاهر جدید ناشی از نمایان‌تر شدن ساختار طبیعی صورت باشد.

در عکس‌های شما چه چیزی دیده می‌شود؟

با توجه به تصاویر:

  • مقداری تیرگی و گودی اطراف چشم‌ها دیده می‌شود.
  • عدم تقارن واضح یا بیرون‌زدگی غیرطبیعی چشم‌ها مشاهده نمی‌شود.
  • علائمی که به آسیب شدید حدقه چشم اشاره کنند، از روی تصاویر مشخص نیستند.
  • همچنان آثار طبیعی دوران نقاهت جراحی وجود دارد.

البته تشخیص قطعی فقط با معاینه حضوری امکان‌پذیر است.

الان چه کارهایی انجام دهید؟

  • فعلاً از ماساژ دادن یا فشار آوردن به اطراف چشم و بینی خودداری کنید.
  • خواب کافی (حداقل ۷ تا ۸ ساعت) داشته باشید.
  • مصرف آب و پروتئین کافی را افزایش دهید.
  • از کاهش وزن شدید در ماه‌های اول بعد از عمل پرهیز کنید.
  • هنگام خواب، سر کمی بالاتر از سطح بدن قرار بگیرد.
  • فعلاً از هرگونه تزریق چربی، ژل یا اقدامات ترمیمی خودسرانه خودداری کنید.

چه علائمی نیاز به مراجعه سریع دارند؟

اگر هر کدام از این موارد ایجاد شد، باید سریع‌تر به جراح یا چشم‌پزشک مراجعه کنید:

  • دوبینی
  • تاری دید جدید
  • درد شدید چشم
  • محدود شدن حرکت چشم
  • بیرون‌زدگی چشم
  • بدتر شدن سریع گودی فقط در یک سمت صورت

جمع‌بندی

دو هفته بعد از رینوپلاستی برای قضاوت درباره گود افتادگی بالای چشم بسیار زود است. با توجه به عکس‌ها و معاینه چشم‌پزشکی که آسیب حدقه را رد کرده، این تغییرات بیشتر با روند طبیعی بهبود و جابه‌جایی ورم‌ها سازگار است و در بسیاری از موارد طی ۳ تا ۶ ماه آینده به‌تدریج بهتر می‌شود. در این مرحله مهم‌ترین اقدام، صبور بودن و پرهیز از هرگونه اقدام ترمیمی یا دستکاری زودهنگام است.

این جواب توسط هوش مصنوعی و بر اساس تحلیل پاسخ‌های پزشکان رویینو به سوالات مشابه تولید شده است. مبنای نهایی، پاسخ مستقیم پزشکان به سوال شما است.
شما هم سوال دارید؟

از بهترین متخصص‌ها و پزشکان زیبایی مشاوره بگیرید.

تاپیک‌های مرتبط

تبادل نظر عمل زیبایی بینی
مریممریم

سلام خواهش میکنم به من کمک کنید روی پوست بینیم ۲تا بخیه آبی رنگ بزرگ بعد یکماه هست آیا دکترمیتونه بکشه یانه بایدمجدد جراحی بشه؟؟

7پاسخ
فاطمهفاطمه

سلام من ۲ هفتس بینیمو عمل کردم اما اصلا راضی نیستم هم نوک بینیمو بالا برده و هم قوس زیادی داده ب اصطلاح بینیم سرسره ای شده و هم پره هاش یکم بالا پایینه بنظرتون میتونم ترمیم کنم البته خودشون گفتن ورم داره توروخدا راستشو بگید درست میشه یا دکتر خراب کرده؟

3پاسخ
SahelSahel

سلام من یک ماه و ۱۰ روز هستش که بینیمو جراحی کردم و کلوملای بینیم افتاده هستش و با پزشکم هم مطرح میکنم میگن که ورمه میخواستم بدونم ورم هستش و به مرور زمان اوکی میشه یا همینجوری باقی میمونه یا حتی بعد لز خوابیدن ورم بقیه جاهای دیگه بینیم این افتادگی بیشتر به چشم میاد ؟ لطفا اساتید بزرگوار راهنمایی

5پاسخ
TaniTani

ميخوام بيني مو عمل كنم كه قوزش برطرف بشه و قوس ملايم هم داشته باشه چون بينيم خوبه ايراد جزئي كه داره ميخوام برطرف بشه بعد عمل تغيير ميكنه؟؟

7پاسخ
عمل بینیعمل بینی

سلام وقت بخیر بنده 10 روزه بینیمو عمل کردم و امروز آتل بینی رو برداشتم ولی متاسفانه از نتیجه عمل اصلا راضی نیستم بینی از بالا باریک شده و از پایین پهن شده و پره ها خیلی بازه. دکتر پره ها رو جمع نکرده فکر کنم ضخیم بوده. الان باید چکار کنم افسردگی گرفتم. پره های بینیم نسبت به قبل انگار خیلی بازتر نشو

3پاسخ
مهسامهسا

سلام. من ۱۵ روزه بینیمو جراحی کردم. میدونم خیلی زوده و هنوز بینیم خیلی ورم داره، اما حتی روزی که دکتر اتل رو از روی بینیم برداشت هم بینی من خط کانتور و خط گوشه بینی نداشت و یه جوری بود! بی فرم و حالت، مثل یه تیکه خمیر! راستش ری اکشن چند نفری که منو بعد جراحی دیدن (خودشون بینیشون رو قبلا عمل کردن) ه

5پاسخ
راه‌حل‌های مرتبط با این تاپیک
عمل زیبایی بینی
عمل زیبایی بینیعمل زیبایی بینی
عکس های عمل زیبایی بینی

2322 عکس قبل و بعد