رویینو
lili
7 آذر 1403

پاسخ هوش‌مصنوعی

پاسخ دکترها

برجستگی دردناک بین دو ابرو ۴ ماه بعد عمل بینی

سلام و درود... من ۴ ماه پیش عمل بینی کردم.

بالای بینیم بین دو ابرو یه برجستگی به وجود اومده که خیلی درد میکنه جوری که ابروهامو نمیتونم بالا ببرم. اندازه ی یه نخود زیر پوستمه اما با چشم دیده نمیشه، این چی میتونه باشه؟؟

عفونته یا غضروف حرکت کرده؟ چون بینیمم عفونت داره و دارم انتی بیوتیک میخورم.

پاسخ‌ها6
پاسخ اولیه و اطلاعات کلیتولید شده توسط هوش مصنوعی رویینو

آنچه از سؤال شما متوجه شدم این است که موضوع درباره بروز یک برجستگی دردناک در بالای بینی و بین دو ابرو پس از عمل جراحی بینی است.

علت‌های احتمالی برجستگی و درد در این ناحیه پس از عمل بینی

در ۴ ماه پس از جراحی، بروز یک برجستگی نخودمانند زیر پوست که با چشم دیده نمی‌شود ولی لمس و دردناک است، می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد:

  • التهاب یا تجمع مایع (سِرُما یا هماتوم)
    گاهی پس از جراحی، مقداری مایع یا خون زیر پوست جمع می‌شود که ممکن است به شکل برجستگی لمس شود.

  • واکنش به بخیه‌های داخلی یا بخیه‌های جذبی
    بدن ممکن است نسبت به بخیه‌های باقی‌مانده واکنش التهابی نشان دهد و برآمدگی کوچک و حساس ایجاد کند.

  • برجستگی استخوان یا غضروف
    گاهی تغییرات ساختاری یا جابه‌جایی جزئی غضروف و استخوان در محل‌های نزدیک به برش، چنین حالت‌هایی ایجاد می‌کند.

  • عفونت موضعی یا آبسه
    با توجه به اینکه بینی شما هم‌اکنون عفونت دارد، احتمال دارد این برجستگی ناشی از یک تجمع چرکی کوچک (آبسه) باشد که در لمس دردناک است.

  • واکنش بدن به مواد پیوندی یا گرافت
    اگر در جراحی از گرافت غضروفی یا مواد دیگر استفاده شده باشد، واکنش التهابی ممکن است باعث این مشکل شود.

نکات مهم در ارتباط با درد و عفونت

با توجه به این‌که هم‌زمان عفونت بینی دارید و آنتی‌بیوتیک مصرف می‌کنید:

  • اگر قرمزی، گرما، تورم رو به افزایش یا تب دارید، این می‌تواند نشانه یک عفونت فعال و جدی باشد.

  • عفونت در این ناحیه، به دلیل نزدیکی به چشم و مغز، نیازمند رسیدگی سریع توسط جراح یا متخصص گوش‌ و حلق و بینی است.

اقداماتی که باید انجام دهید

  • پیگیری فوری با جراح یا متخصص ENT: این نوع درد و برجستگی همراه با عفونت، حتماً باید معاینه شود تا مشخص شود آیا آبسه یا التهاب شدید وجود دارد.

  • ادامه مصرف آنتی‌بیوتیک طبق دستور پزشک و در صورت نیاز تغییر نوع یا دوز دارو.

  • پرهیز از دستکاری یا فشار دادن ناحیه چون می‌تواند باعث گسترش عفونت شود.

  • اگر جراح تشخیص آبسه دهد، ممکن است تخلیه موضعی یا درمان تکمیلی لازم باشد.

جمع‌بندی

با توجه به اینکه مشکل شما هم دردناک است و هم با عفونت هم‌زمان شده، نمی‌توان آن را صرفاً به «حرکت غضروف» یا «برجستگی بی‌خطر» نسبت داد. در چنین شرایطی، تشخیص دقیق نیاز به معاینه و احتمالاً سونوگرافی یا تصویربرداری دارد تا مشخص شود مایع یا چرک تجمع یافته، یا غضروف و استخوان تغییر مکان داده‌اند. اقدام سریع می‌تواند از عوارض بزرگ‌تر جلوگیری کند.

این جواب توسط هوش مصنوعی و بر اساس تحلیل پاسخ‌های پزشکان رویینو به سوالات مشابه تولید شده است. مبنای نهایی، پاسخ مستقیم پزشکان به سوال شما است.

دریافت اعتبار اقساطی

بدون ضامن و پیش پرداخت تا ۲۰۰ میلیون

پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
متخصص گوش، حلق و بینی
7 آذر 1403

سلام اگر برای شما امکان دارد عکسی ارسال کنید تا مشخص شود برجستگی مورد اشاره شما در کدام ناحیه واقع شده. در اینجور موارد بدون معاینه نمی‌توان نظری درباره مشکل داد. باید معاینه شوید تا با لمس برجستگی مشخص شود که بافت آن چگونه است و منشأ آن چیست.

lili
lili
7 آذر 1403
پاسخ به:دکتر پیمان برومند

دکتر خودم گفتن لبه ی غضروف هست طبیعیه همچین چیزی ؟

عکسشو فرستادم که کجاست ولی تو عکس و با چشم به راحتی مشخص نیست چون داخل رادیکس بینی هست

پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
متخصص گوش، حلق و بینی
7 آذر 1403
پاسخ به: lili

عکسی از شما در سایت بارگزاری نشده است اما همان‌طور که پیشتر اشاره شد باید معاینه شوید تا با لمس ناحیه مشخص شود علت چیست.

محمدعلی بیات شهبازی
دکتر محمدعلی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک
7 آذر 1403

در مورد برجستگی دردناک بین دو ابرو که بعد از عمل بینی به وجود آمده، باید بگویم که احتمالاً این برجستگی به دلیل تجمع مایع یا تورم در ناحیه جراحی است که در برخی موارد ممکن است طولانی‌تر باقی بمانند یا می‌تواند ناشی از التهاب باشد. بعد از ویزیت می‌شود تشخیص داد که مشکل چیست. اگر برجستگی بیشتر شده یا با علائمی مثل تب و افزایش التهاب همراه بود لازم است که به جراح خود مراجعه کنید.

الهام
الهام
25 اسفند 1403

دقیقا برای منم همینه

شما هم سوال دارید؟

از بهترین متخصص‌ها و پزشکان زیبایی مشاوره بگیرید.

تاپیک‌های مرتبط

تبادل نظر عمل زیبایی بینی
محمد

بینیم بعد ۵ ماه هم کجه هم پره هاش بازه ولی دکترم میگه بینیت هیچ ایرادی نداره من الان چیکار کنم میگه پیش من نیا لطفا راهنماییم کنید

2پاسخ
زهرا امدادیزهرا امدادی

میخوام بینیم رو عمل کنم استرس دارم که بهم میاد یا ن چون بینیم خوبه میخوام نیمه فانتزی و کوچیک تر شه

2پاسخ
مهدیهمهدیه

سلام من ۱۰ روزه عمل کردم همه چیز اوکیه فقط نوک بینیم خیلی با سوراخ فاصله داره می‌دونم که میگن ورم داره ..ولی من ندیدم هیچ کس بعد از برداشتن اتل نوک بینیش اینطوری باشه .. موردی مثل من بوده که بعد گذشت چند ماه نوکش بینیش قشنگ بشه ؟

3پاسخ
محمد

سلام الان ۵ماهه عمل بینی انجام دادم پره هاش باز مونده نوکش هم افتادست نمیدونم چیکار کنم

2پاسخ
سپیدهسپیده

سلام من تازه ۱۶ روز از عمل بینی گذشته احساس میکنم بینی من خیلی افتاده هست آیا درسته یا چون ورم دارم اینجوری حس میکنم

5پاسخ
فاطمهفاطمه

سلام‌وقت‌بخیر‌من‌۸روزه‌بینیمو‌عمل کردم‌وخیلی‌کوتاه‌وسربالاعه‌ایا‌میاد پایین چون واقا ناراحتم افسردگی گرفتم بخاطر این موضوع بینیمم قبلش نوکش تقریبا گوشتی بود و بینی خودم چندان بزرگ نبود توروخدا راهنمایی کنید خیلی ناراحتم

6پاسخ
راه‌حل‌های مرتبط با این تاپیک
عمل زیبایی بینی
عمل زیبایی بینیعمل زیبایی بینی
عکس های عمل زیبایی بینی

2322 عکس قبل و بعد