رویینو
lovera
10 اسفند 1402

پاسخ هوش‌مصنوعی

پاسخ دکترها

آیا اولویت با عمل بینی است یا عمل لیزیک؟

وقت بخیر. من عینک میزنم، بین لیزیک چشم و جراحی بینی اول باید کدومو انجام داد؟ اگه اول لیزیک چشم انجام بدم مشکلی پیش نمیاد؟! ممکنه بخاطر عمل بینی شماره چشم برگرده؟

پاسخ‌ها3
پاسخ اولیه و اطلاعات کلیتولید شده توسط هوش مصنوعی رویینو

آنچه از سوال شما متوجه می‌شوم این است که موضوع در مورد ترتیب صحیح انجام لیزیک چشم و جراحی بینی برای فردی است که عینک می‌زند.

ترتیب درست انجام لیزیک و جراحی بینی

در چنین شرایطی که هم قصد انجام عمل لیزیک دارید و هم جراحی زیبایی بینی، انتخاب ترتیب درست اهمیت دارد، اما خوشبختانه این دو جراحی بر هم تأثیر مستقیم و جدی ندارند. با این حال، برخی نکات مهم وجود دارد که در تصمیم‌گیری به شما کمک می‌کند:

اگر اول لیزیک چشم انجام دهید:

مزایا:

  • بعد از لیزیک بینایی شما بهبود پیدا می‌کند و می‌توانید بینی‌تان را بهتر و دقیق‌تر ارزیابی کنید (مثلاً در آینه یا عکس).

  • پس از عمل بینی معمولاً عینک زدن برای چند هفته تا چند ماه توصیه نمی‌شود. اگر لیزیک انجام داده باشید و دیگر نیازی به عینک نداشته باشید، این مسئله مشکلی ایجاد نمی‌کند.

⚠️ نکات مهم:

  • بعد از لیزیک حداقل باید ۲ تا ۳ هفته صبر کنید تا خشکی چشم و التهاب قرنیه کاهش پیدا کند، بعد از آن می‌توانید برای جراحی بینی اقدام کنید.

  • در روزهای اول بعد از لیزیک، خم شدن یا فشار آوردن به سر و صورت باید محدود شود؛ عمل بینی هم چنین محدودیت‌هایی دارد، بنابراین بهتر است فاصله‌ی زمانی بین دو عمل رعایت شود.

اگر اول عمل بینی انجام دهید:

مزایا:

  • در حین جراحی بینی، نیازی نیست نگران فشار روی چشم‌ها یا خشکی چشم باشید.

  • اگر شماره چشم شما ثابت نیست، ممکن است بهتر باشد اول عمل بینی را انجام دهید و چند ماه بعد که شماره چشم پایدارتر شد، لیزیک را انجام دهید.

⚠️ نکات مهم:

  • بعد از عمل بینی استفاده از عینک ممنوع یا محدود است (حداقل ۱ تا ۲ ماه بسته به نظر جراح)، زیرا فشار دسته‌های عینک ممکن است روی ساختار جدید بینی اثر منفی بگذارد.

  • در این صورت باید یا از لنز تماسی استفاده کنید یا لیزیک را جلوتر بیندازید.

آیا عمل بینی باعث برگشت شماره چشم می‌شود؟

خیر. عمل زیبایی بینی به هیچ‌وجه تأثیری بر شماره چشم، قرنیه یا عملکرد بینایی ندارد. این دو ناحیه کاملاً مجزا از نظر عملکردی و آناتومی هستند. برگشت شماره چشم پس از لیزیک معمولاً به دلایل دیگری مثل:

  • انتخاب نامناسب زمان عمل (مثلاً قبل از پایداری شماره چشم)

  • خشکی چشم مزمن

  • تغییرات هورمونی (در بارداری یا بیماری‌های خاص)

  • ژنتیک و ساختار قرنیه

اتفاق می‌افتد، نه به خاطر جراحی بینی.

پیشنهاد کاربردی برای شما

اگر شماره چشم شما ثابت شده است (در ۱ تا ۲ سال گذشته تغییر نداشته)، معمولاً پیشنهاد می‌شود که:

  1. اول لیزیک چشم را انجام دهید.

  2. حدود ۳ تا ۴ هفته بعد از بهبود کامل، برای جراحی بینی اقدام کنید.

  3. بعد از هر دو عمل، دستورات پزشک را در مورد مراقبت و محدودیت‌های فیزیکی جدی بگیرید.

  4. اگر قصد دارید از لنز تماسی استفاده کنید، بهتر است این موضوع را پیش از جراحی بینی با جراح در میان بگذارید.

جمع‌بندی

به‌طور کلی، اگر عینک برای شما آزاردهنده است یا با آن مشکل دارید، بهتر است ابتدا لیزیک انجام دهید و پس از بهبودی کامل، جراحی بینی را انجام دهید. عمل بینی تأثیری بر برگشت شماره چشم ندارد و اگر لیزیک را به‌درستی و در زمان مناسب انجام دهید، مشکلی ایجاد نمی‌کند. رعایت فاصله‌ی زمانی مناسب بین دو عمل برای بهبود کامل و جلوگیری از تداخل مراقبت‌های بعد از عمل ضروری است.

این جواب توسط هوش مصنوعی و بر اساس تحلیل پاسخ‌های پزشکان رویینو به سوالات مشابه تولید شده است. مبنای نهایی، پاسخ مستقیم پزشکان به سوال شما است.

دریافت اعتبار اقساطی

بدون ضامن و پیش پرداخت تا ۲۰۰ میلیون

پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
متخصص گوش، حلق و بینی
24 مهر 1403
با توجه به اینکه جراحی بینی یک عمل تهاجمی است و ممکن است باعث تورم، کبودی و ناراحتی در ناحیه صورت، به ویژه اطراف چشم‌ها شود، توصیه می‌شود که ابتدا جراحی بینی انجام شود و سپس برای عمل لایزک چشم برنامه‌ریزی کنید. در فاصله زمانی دو تا سه هفته بعد از جراحی بینی که تورم و التهاب تا حدودی از بین رفته باشد، زمان مناسبی برای انجام عمل لایزیک چشم است.
مهدی محمدی
دکتر مهدی محمدی
متخصص گوش، حلق و بینی
9 آبان 1403
بعد از انجام عمل بینی در حدود یک ماه زمان میبرد تا دوره نقاهت شما سپری شود و بتوانید عمل لیزیک انجام دهید. انجام این دو عمل با هم هیچ منافاتی ندارد و کافی است بتوانید بعد از عمل بینی به زندگی روزمره بازگردید. توصیه من این است که ابتدا عمل لیزیک را انجام دهید و بعد از آن با خیال راحت سراغ جراحی بینی بروید.
شما هم سوال دارید؟

از بهترین متخصص‌ها و پزشکان زیبایی مشاوره بگیرید.

تاپیک‌های مرتبط

تبادل نظر عمل زیبایی بینی
فاطمهفاطمه

سلام. من دو هفته پیش عمل رینوپلاستی انجام دادم. از روز عمل چشمام ورم داشت. روز سوم که ورم چشمام خوابید، بالای چشمام گود افتادن و تو رفته شدن. قبلا چشمام کشیده بود، اما الان گود شده و حالت مریض و خسته به خودش گرفته. به جراح چشم مراجعه کردم، تست گرفت و گفت فعلا آسیب حدقه رد میشه و باید تا ۶ ماه صبر ک

1پاسخ
مریممریم

سلام خواهش میکنم به من کمک کنید روی پوست بینیم ۲تا بخیه آبی رنگ بزرگ بعد یکماه هست آیا دکترمیتونه بکشه یانه بایدمجدد جراحی بشه؟؟

7پاسخ
فاطمهفاطمه

سلام من ۲ هفتس بینیمو عمل کردم اما اصلا راضی نیستم هم نوک بینیمو بالا برده و هم قوس زیادی داده ب اصطلاح بینیم سرسره ای شده و هم پره هاش یکم بالا پایینه بنظرتون میتونم ترمیم کنم البته خودشون گفتن ورم داره توروخدا راستشو بگید درست میشه یا دکتر خراب کرده؟

3پاسخ
SahelSahel

سلام من یک ماه و ۱۰ روز هستش که بینیمو جراحی کردم و کلوملای بینیم افتاده هستش و با پزشکم هم مطرح میکنم میگن که ورمه میخواستم بدونم ورم هستش و به مرور زمان اوکی میشه یا همینجوری باقی میمونه یا حتی بعد لز خوابیدن ورم بقیه جاهای دیگه بینیم این افتادگی بیشتر به چشم میاد ؟ لطفا اساتید بزرگوار راهنمایی

5پاسخ
TaniTani

ميخوام بيني مو عمل كنم كه قوزش برطرف بشه و قوس ملايم هم داشته باشه چون بينيم خوبه ايراد جزئي كه داره ميخوام برطرف بشه بعد عمل تغيير ميكنه؟؟

7پاسخ
عمل بینیعمل بینی

سلام وقت بخیر بنده 10 روزه بینیمو عمل کردم و امروز آتل بینی رو برداشتم ولی متاسفانه از نتیجه عمل اصلا راضی نیستم بینی از بالا باریک شده و از پایین پهن شده و پره ها خیلی بازه. دکتر پره ها رو جمع نکرده فکر کنم ضخیم بوده. الان باید چکار کنم افسردگی گرفتم. پره های بینیم نسبت به قبل انگار خیلی بازتر نشو

3پاسخ
راه‌حل‌های مرتبط با این تاپیک
عمل زیبایی بینی
عمل زیبایی بینیعمل زیبایی بینی
عکس های عمل زیبایی بینی

2322 عکس قبل و بعد