رویینو
Darknight
16 اردیبهشت 1405

پاسخ هوش‌مصنوعی

پاسخ دکترها

اندازه پره های بینیم بعد عمل فرق داره و یه فرورفتگی داره

سلام من هفده روزه عمل کردم و حس میکنم پره های بینیم اندازش فرق داره و یه فرو رفتگی از نیمرخ داره بنظرتون برطرف میشه و چقدر زمان میبره؟

پاسخ‌ها4
پاسخ اولیه و اطلاعات کلیتولید شده توسط هوش مصنوعی رویینو

آنچه از عکس‌هایی که ارسال کردید و سؤال‌تان فهمیدم این است که موضوع مربوط به تفاوت اندازه پره‌های بینی و وجود یک فرو‌رفتگی ظاهری در نمای نیم‌رخ بعد از عمل بینی است.

ارزیابی کلی وضعیت شما

در عکس‌ها نشانه‌هایی دیده می‌شود که در هفته‌های ابتدایی پس از جراحی بینی کاملاً شایع و قابل انتظار هستند:

  • پره‌های بینی اندکی متفاوت به نظر می‌رسند.
  • در نمای نیمرخ یک فرو‌رفتگی خفیف دیده می‌شود که معمولاً ناشی از تورم نامتقارن یا نشستن تدریجی بافت‌ها است.
  • پوست و بافت‌های بینی هنوز سفت و متورم هستند و فرم واقعی بینی هنوز شکل نگرفته است.

این تغییرات در ۱۷ روز پس از عمل نه‌تنها طبیعی است، بلکه معمولاً معیار قضاوت نهایی قرار نمی‌گیرد.

چه چیزهایی باعث این ظاهر موقت می‌شوند؟

  • تورم نامتقارن: در بیش از ۹۰٪ موارد یکی از پره‌ها دیرتر از دیگری می‌خوابد.
  • چسبندگی‌های اولیه و سفتی بافت: این حالت ممکن است باعث ایجاد خطوط یا فرو‌رفتگی گذرا شود.
  • تجمع مایع در یک سمت: کاملاً طبیعی است و با گذشت زمان برطرف می‌شود.
  • تغییر موقعیت پوست روی اسکلت جدید: پوست هنوز به‌طور کامل روی غضروف شکل نگرفته است.

چه زمانی می‌توان انتظار بهبود داشت؟

به‌طور کلی:

  • ماه اول: بیشترین نامتقارنی‌ها و فرورفتگی‌ها تدریجاً کمتر می‌شوند.
  • ماه دوم تا سوم: تورم پره‌ها و قسمت‌های پایینی بینی مشخصاً متعادل‌تر می‌شود.
  • ۶ تا ۱۲ ماه: فرم نهایی نوک، پره‌ها و خطوط کناری بینی تثبیت می‌شود.

بنابراین فرو‌رفتگی خفیف یا اختلاف پره‌ها در ۱۷ روزگی معمولاً به‌طور کامل یا قابل‌توجه برطرف می‌شود.

چه زمانی لازم است نگران باشید؟

در حال حاضر هیچ نشانه‌ای از موارد نگران‌کننده (مانند نکروز، فرورفتگی شدید ساختاری یا عفونت) در تصاویر دیده نمی‌شود. فقط اگر:

  • فرو‌رفتگی بعد از ماه سوم بیشتر شد
  • پره‌ای از نظر عملکردی باعث مشکل تنفسی شد

یا

  • تغییرات به‌جای بهترشدن، بدتر شد

آن‌وقت ارزیابی با جراح لازم است.

کارهایی که الان می‌توانید انجام دهید

  • چسب زدن صحیح بینی را تا زمانی که جراح‌تان توصیه می‌کند ادامه دهید.
  • از خوابیدن روی پهلو (خصوصاً فشاری که روی بینی وارد کند) خودداری کنید.
  • فعالیت‌های ورزشی سنگین تا زمانی که اجازه داده نشده، انجام ندهید.
  • در صورت تورم بیشتر عصرها، می‌توانید ۱۰ دقیقه قرار دادن کمپرس سرد غیرمستقیم روی گونه‌ها (نه خود بینی) کمک‌کننده باشد.
  • اگر جراح‌تان ماساژ یا تکنیک خاصی توصیه کرده، همان را ادامه دهید؛ اگر نه، خودسرانه ماساژ ندهید.

نتیجه‌گیری

در ۱۷ روز پس از عمل، ظاهر بینی از جمله تفاوت پره‌ها و فرو‌رفتگی‌های نیمرخ کاملاً طبیعی و موقتی است. با کاهش تورم طی ۱ تا ۳ ماه آینده این موارد معمولاً برطرف می‌شوند و نتیجه نهایی تا یک سال کامل خواهد شد. در وضعیت فعلی هیچ نشانه‌ای از مشکل ساختاری یا نیاز به اقدام فوری دیده نمی‌شود.

این جواب توسط هوش مصنوعی و بر اساس تحلیل پاسخ‌های پزشکان رویینو به سوالات مشابه تولید شده است. مبنای نهایی، پاسخ مستقیم پزشکان به سوال شما است.

دریافت اعتبار اقساطی

بدون ضامن و پیش پرداخت تا ۲۰۰ میلیون

محمدعلی بیات شهبازی
دکتر محمدعلی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک
16 اردیبهشت 1405

با توجه به اینکه تنها ۱۷ روز از عمل شما گذشته است، وضعیت بینی کاملاً طبیعی محسوب می‌شود. عدم تقارن جزئی در پره‌های بینی معمولاً ناشی از تورم پس از جراحی است و جای نگرانی ندارد و با کاهش تدریجی تورم بهبود پیدا می‌کند. همچنین فرورفتگی‌ای که از نمای نیمرخ مشاهده می‌کنید در واقع فرورفتگی واقعی نیست، بلکه به دلیل بیشتر بودن تورم در نوک بینی چنین ظاهری ایجاد شده است. برای مشخص شدن نتیجه نهایی و تغییرات واقعی لازم است حداقل ۶ ماه صبر کنید.

Darknight
Darknight
18 اردیبهشت 1405
پاسخ به:دکتر محمدعلی بیات شهبازی

بنظرتون این کوتاه بلندی هم میتونه از اثرات ورم باشه؟

پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
متخصص گوش، حلق و بینی
16 اردیبهشت 1405

فرم بینی شما مناسب است. بسیاری از مواردی که در حال حاضر ممکن است به‌صورت ناهماهنگی یا فرو‌رفتگی مشاهده شود، به‌دلیل تورم در روزهای ابتدایی پس از عمل است که کاملاً طبیعی محسوب می‌شود و با گذشت زمان به‌تدریج بهبود پیدا می‌کند؛ بنابراین جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد.

شما هم سوال دارید؟

از بهترین متخصص‌ها و پزشکان زیبایی مشاوره بگیرید.

تاپیک‌های مرتبط

تبادل نظر عمل زیبایی بینی
فاطمهفاطمه

سلام. من دو هفته پیش عمل رینوپلاستی انجام دادم. از روز عمل چشمام ورم داشت. روز سوم که ورم چشمام خوابید، بالای چشمام گود افتادن و تو رفته شدن. قبلا چشمام کشیده بود، اما الان گود شده و حالت مریض و خسته به خودش گرفته. به جراح چشم مراجعه کردم، تست گرفت و گفت فعلا آسیب حدقه رد میشه و باید تا ۶ ماه صبر ک

1پاسخ
مریممریم

سلام خواهش میکنم به من کمک کنید روی پوست بینیم ۲تا بخیه آبی رنگ بزرگ بعد یکماه هست آیا دکترمیتونه بکشه یانه بایدمجدد جراحی بشه؟؟

7پاسخ
فاطمهفاطمه

سلام من ۲ هفتس بینیمو عمل کردم اما اصلا راضی نیستم هم نوک بینیمو بالا برده و هم قوس زیادی داده ب اصطلاح بینیم سرسره ای شده و هم پره هاش یکم بالا پایینه بنظرتون میتونم ترمیم کنم البته خودشون گفتن ورم داره توروخدا راستشو بگید درست میشه یا دکتر خراب کرده؟

3پاسخ
SahelSahel

سلام من یک ماه و ۱۰ روز هستش که بینیمو جراحی کردم و کلوملای بینیم افتاده هستش و با پزشکم هم مطرح میکنم میگن که ورمه میخواستم بدونم ورم هستش و به مرور زمان اوکی میشه یا همینجوری باقی میمونه یا حتی بعد لز خوابیدن ورم بقیه جاهای دیگه بینیم این افتادگی بیشتر به چشم میاد ؟ لطفا اساتید بزرگوار راهنمایی

5پاسخ
TaniTani

ميخوام بيني مو عمل كنم كه قوزش برطرف بشه و قوس ملايم هم داشته باشه چون بينيم خوبه ايراد جزئي كه داره ميخوام برطرف بشه بعد عمل تغيير ميكنه؟؟

7پاسخ
عمل بینیعمل بینی

سلام وقت بخیر بنده 10 روزه بینیمو عمل کردم و امروز آتل بینی رو برداشتم ولی متاسفانه از نتیجه عمل اصلا راضی نیستم بینی از بالا باریک شده و از پایین پهن شده و پره ها خیلی بازه. دکتر پره ها رو جمع نکرده فکر کنم ضخیم بوده. الان باید چکار کنم افسردگی گرفتم. پره های بینیم نسبت به قبل انگار خیلی بازتر نشو

3پاسخ
راه‌حل‌های مرتبط با این تاپیک
عمل زیبایی بینی
عمل زیبایی بینیعمل زیبایی بینی
عکس های عمل زیبایی بینی

2322 عکس قبل و بعد