رویینو
𝓕𝓪𝓽𝓮𝓶𝓮𝓱
17 اردیبهشت 1403

پاسخ هوش‌مصنوعی

پاسخ دکترها

انتخاب مدل بینی

دوست دارم طبیعی عمل کنم، خط کانتور بیفته، این خط کناره‌های دماغم هست میفته، نوکش هم تیز بشه، سوراخ‌ها از روبرو مشخص نباشن، اما به پره‌های بینیم دست نزنن. امکان‌پذیره؟ چه مدلی برام بهتره؟

پاسخ‌ها5
پاسخ اولیه و اطلاعات کلیتولید شده توسط هوش مصنوعی رویینو

آنچه از عکس ارسالی و سؤال شما متوجه شدم، موضوع درباره عمل بینی طبیعی با حفظ ساختار کناری بینی و ایجاد خط کانتور مناسب است؛ به‌ویژه تأکید دارید که:

  • بینی حالت طبیعی داشته باشد

  • خط کانتور بینی (shadow کناره‌های بینی) واضح‌تر شود

  • نوک بینی تیز و ظریف شود

  • سوراخ‌های بینی از روبرو دیده نشوند

  • به پره‌های بینی دست زده نشود

آنچه باید درباره مدل ایده‌آل بینی شما بدانیم

با توجه به خواسته‌های شما، این ویژگی‌ها در طراحی مدل بینی باید رعایت شوند:

فرم طبیعی با حفظ تناسبات صورت

  • هدف شما از "عمل طبیعی" این است که نتیجه جراحی طوری باشد که بینی مصنوعی یا عمل‌شده به نظر نرسد.

  • این مدل معمولاً در چارچوب «جراحی زیبایی محافظه‌کارانه» (Conservative Rhinoplasty) یا «رویکرد ساختاری» (Structural Rhinoplasty) انجام می‌شود.

ایجاد خط کانتور طبیعی و سایه‌دار

  • خط کانتور کناره‌های بینی نتیجه‌ای از دو چیز است: اسکلت مناسب استخوان و غضروف بینی + پوست نازک یا نیمه‌نازک.

  • در جراحی شما باید انحنا و باریکی پل بینی طوری طراحی شود که این خطوط سایه‌دار در امتداد بینی بیفتد. معمولاً نیاز به باریک‌سازی استخوان بینی (استئوتومی) هست، اما نباید بیش از حد باشد که بینی اصطلاحاً «بینی عروسکی» شود.

نوک بینی تیز اما طبیعی

  • برای تیز کردن نوک بینی می‌توان از تکنیک‌هایی مثل tip refinement یا suture techniques استفاده کرد. در پوست‌هایی با ضخامت متوسط به پایین نتیجه بهتری حاصل می‌شود.

  • استفاده از غضروف‌های خود بینی برای تقویت نوک (tip graft) به ظرافت و ماندگاری کمک می‌کند.

پوشاندن سوراخ‌های بینی از نمای روبرو

  • دیده نشدن سوراخ‌ها از نمای روبرو بستگی زیادی به زاویه نوک بینی و پره‌ها دارد.

  • در صورتی که بدون کوچک‌سازی پره‌ها بخواهید این مشکل رفع شود، باید نوک بینی کمی بالا برود و جهت سوراخ‌ها تعدیل شود.

  • این کار با حفظ پره‌ها و اصلاح موقعیت سپتوم قدامی (پایه بینی) امکان‌پذیر است.

عدم تغییر پره‌های بینی

  • اگر حجم پره‌ها زیاد نباشد و فاصله بین سوراخ‌ها و خط خنده مناسب باشد، می‌توان بدون دست‌کاری مستقیم پره‌ها ظاهر آن‌ها را متعادل کرد.

  • در برخی موارد بدون برش پره، فقط با اصلاح پایه بینی و نوک، ظاهر سوراخ‌ها کمتر دیده می‌شود.

چه مدل بینی برای شما بهتر است؟

با توجه به عکس و خواسته‌های شما، مدل پیشنهادی این ویژگی‌ها را دارد:

  • فرم طبیعی و متناسب با چهره، بدون قوس زیاد روی بینی

  • پل بینی باریک ولی نه بیش از حد، با استخوان‌بندی متقارن

  • نوک بینی نسبتاً تیز ولی بدون بالا رفتگی زیاد

  • سوراخ‌های بینی با زاویه مناسب، کمتر قابل مشاهده از روبرو

  • عدم دست‌کاری مستقیم در پره‌ها، اما حفظ تقارن و تناسب آن‌ها

این مدل در اصطلاح به «مدل نیمه‌فانتزی مایل به طبیعی» نزدیک است ولی تأکید اصلی بر حفظ ساختار چهره است.

اقدامات عملی پیشنهادی

  • مشاوره حضوری با جراح بینی باتجربه در مدل‌های طبیعی

  • گرفتن عکس‌های استاندارد سه‌زاویه‌ای (روبرو، نیم‌رخ، زیر بینی) برای طراحی دیجیتال قبل از عمل

  • پرسیدن از پزشک درباره امکان استفاده از تکنیک‌های "preservation rhinoplasty" که مناسب بینی‌های با انحراف کم و ضخامت پوست متوسط هستند

  • پرهیز از مدل‌های بیش‌ازحد قوس‌دار یا بالا کشیده که با خواسته شما مغایرت دارند

جمع‌بندی

خواسته‌های شما برای عمل بینی طبیعی با خط کانتور مشخص، نوک تیز، سوراخ‌های کم‌دید و بدون تغییر در پره‌ها کاملاً قابل اجرا است، به‌شرطی که آناتومی اولیه بینی‌تان اجازه دهد و تکنیک مناسب برای آن انتخاب شود. مدل بینی نزدیک به طبیعی با نوک ظریف و پل باریک، می‌تواند هم خواسته زیبایی شما را تأمین کند و هم از نظر پزشکی و تنفسی ایمن باشد.

این جواب توسط هوش مصنوعی و بر اساس تحلیل پاسخ‌های پزشکان رویینو به سوالات مشابه تولید شده است. مبنای نهایی، پاسخ مستقیم پزشکان به سوال شما است.

دریافت اعتبار اقساطی

بدون ضامن و پیش پرداخت تا ۲۰۰ میلیون

محمدعلی بیات شهبازی
دکتر محمدعلی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک
19 اردیبهشت 1403

با سلام

لطفا تصاویر بیشتری از زوایای دیگر ارسال نمایید تا به صورت دقیق تری نسبت به خواسته هایتان بتوان اظهار نظر کرد

مهدی محمدی
دکتر مهدی محمدی
متخصص گوش، حلق و بینی
20 آبان 1403

در تصویر ارسالی جزئیات زیادی از بینی شما مشخص نیست. اما فرم دادن بینی شما در جراحی امکانپذیر است. می‌توان عمل بینی شما را به نحوی انجام داد که خطوط طبیعی بینی و کانتور آن حفظ شود، طوری که خط کناره‌های بینی همچنان مشخص باشد و حالت طبیعی صورت شما حفظ شود. همچنین، برای تیز شدن نوک بینی، می‌توان از تکنیک‌های ظریفی استفاده کرد تا فرم نوک بینی به دلخواه شما تغییر کند.

پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
متخصص گوش، حلق و بینی
3 دی 1403

با توجه به خواسته شما برای داشتن بینی طبیعی با خط کانتور، نوک تیز و عدم تغییر در پره‌های بینی، مدل بینی طبیعی یا نیمه‌فانتزی می‌تواند بهترین گزینه باشد. در این مدل، نوک بینی به شکل ملایم و طبیعی‌تری اصلاح می‌شود و قوس بینی به صورت یکنواخت و طبیعی شکل می‌گیرد، بدون اینکه پره‌ها یا اندازه کلی بینی تغییر زیادی کند. باید ویزیت شوید تا بر اساس فرم صورت و بینی شما بهترین مدل برایتان انتخاب شود.

محسن فلکیان
دکتر محسن فلکیان
پوست، مو و زیبایی
3 دی 1403

برای اظهار نظر دقیق تر لطفاً تصویر از زوایای مختلف تهیه نموده و ارسال فرمایید ولی با توجه به تصویر ارسالی احتمالاً همان مدل عمل طبیعی بهتر می تواند خواست های شما را برآورده سازد.

شما هم سوال دارید؟

از بهترین متخصص‌ها و پزشکان زیبایی مشاوره بگیرید.

تاپیک‌های مرتبط

تبادل نظر عمل زیبایی بینی
مریممریم

سلام خواهش میکنم به من کمک کنید روی پوست بینیم ۲تا بخیه آبی رنگ بزرگ بعد یکماه هست آیا دکترمیتونه بکشه یانه بایدمجدد جراحی بشه؟؟

7پاسخ
فاطمهفاطمه

سلام من ۲ هفتس بینیمو عمل کردم اما اصلا راضی نیستم هم نوک بینیمو بالا برده و هم قوس زیادی داده ب اصطلاح بینیم سرسره ای شده و هم پره هاش یکم بالا پایینه بنظرتون میتونم ترمیم کنم البته خودشون گفتن ورم داره توروخدا راستشو بگید درست میشه یا دکتر خراب کرده؟

3پاسخ
SahelSahel

سلام من یک ماه و ۱۰ روز هستش که بینیمو جراحی کردم و کلوملای بینیم افتاده هستش و با پزشکم هم مطرح میکنم میگن که ورمه میخواستم بدونم ورم هستش و به مرور زمان اوکی میشه یا همینجوری باقی میمونه یا حتی بعد لز خوابیدن ورم بقیه جاهای دیگه بینیم این افتادگی بیشتر به چشم میاد ؟ لطفا اساتید بزرگوار راهنمایی

5پاسخ
TaniTani

ميخوام بيني مو عمل كنم كه قوزش برطرف بشه و قوس ملايم هم داشته باشه چون بينيم خوبه ايراد جزئي كه داره ميخوام برطرف بشه بعد عمل تغيير ميكنه؟؟

7پاسخ
عمل بینیعمل بینی

سلام وقت بخیر بنده 10 روزه بینیمو عمل کردم و امروز آتل بینی رو برداشتم ولی متاسفانه از نتیجه عمل اصلا راضی نیستم بینی از بالا باریک شده و از پایین پهن شده و پره ها خیلی بازه. دکتر پره ها رو جمع نکرده فکر کنم ضخیم بوده. الان باید چکار کنم افسردگی گرفتم. پره های بینیم نسبت به قبل انگار خیلی بازتر نشو

3پاسخ
مهسامهسا

سلام. من ۱۵ روزه بینیمو جراحی کردم. میدونم خیلی زوده و هنوز بینیم خیلی ورم داره، اما حتی روزی که دکتر اتل رو از روی بینیم برداشت هم بینی من خط کانتور و خط گوشه بینی نداشت و یه جوری بود! بی فرم و حالت، مثل یه تیکه خمیر! راستش ری اکشن چند نفری که منو بعد جراحی دیدن (خودشون بینیشون رو قبلا عمل کردن) ه

5پاسخ
راه‌حل‌های مرتبط با این تاپیک
عمل زیبایی بینی
عمل زیبایی بینیعمل زیبایی بینی
عکس های عمل زیبایی بینی

2322 عکس قبل و بعد